Tre enkla steg om hur du kan sluta spela WoW.

Medlem

Hehe Astie:up:

Inaktiv

Talar från flickvänsperspektivet här nu då.

Spelade med mitt ex bara för att få umgås med honom. På andra sätt gick det minsann inte. Han träffade inga vänner gick bara till jobbet, kom hem och spelade, sov och åt ibland.. sen gick ha till jobbet igen och på den banan var det. Till och med när jag hade lagat jättefin middag åt honom när han kom hem så fick man "kan inte äta nu, jag har bestämt att jag ska instansa med guilden om 20 min och jag måste fixa lite grejer i AH innan".

Jag tror helt enkelt att de flesta tjejer börjar spela wow är för att:

1. pojkvännen spelar
2. Man undrar vad som är så fruktansvärt tidsslukande
3. Man kan ju inte vara sämre än killen sin... det kan man aldrig ^^

Har man bara ett sunt förhållande till sitt spelande så ska det nog inte vara ett problem. Men sedan så kan det ju liknas till vilket spelmissbruk som helst och om det är ett jätteproblem så ska man ju söka proffisionell hjälp.

*meep


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Gen
Medlem

Sen måste det ju finnas tjejer som helt enkelt skiter i killen i fråga och går vidare

Inaktiv

Hahaha .. ja. Det finns de tjejer som gör det ja..


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem
Skrivet av astie:

1. Inse hur mycket slöseri med tid det faktiskt är.
2. Avsluta din subscription och avinstallera spelet.
3. Bränn upp / bryt sönder skivorna.

Piece of cake.

Det är rätt, Det är i princip vad jag har gjort.

Medlem

1. Köp min router
2. Sälj din gammla
3. Se till så att du inte byter ut den


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Efter att ha varit en trogen wow-spelare sedan koreanska-betan! så slog det mig plötsligt en dag för kanske 2 månader sedan att: Fan vilket jävla skitspel wow är. Jag kom på mig själv att spela det bara för att spela.

Så jag tänkte att okej, jag lägger ner wow tills expansionen kommer i november. Då kanske jag hunnit ändra mig...

Då skjuter ju självklart blizzard upp expansionen till fucking januari.

Så tack vare det blev jag riktigt osugen på att spela.

Iaf tillbaka till tråden. Hur ska man göra för att sluta spela wow?

Simpelt, som tidigare nämnt avinstallera och säg upp betalningarna. Skaffa en annan hobby som är kreativ och positiv så går det av bara farten.

Gen
Medlem

En kompis kompis slutade spela p.g.a. ingen av hans kompisar lirade. Han mådde plötsligt bättre o.s.v. m.m. Så en dag bestämde sig hans kompisar för att börja lira. Då blev det jobbigt för honom igen

Inaktiv

Som det sades tidigare...
Om man vill sluta med något så får man börja med något annat som ersätter det.

Det kan ju vara en bra idé att börja på gym eller liknande, om man inte redan håller på med det. Tänk tanken är det datorspel som jag vill ägna all min tid åt tills jag blir 50+?

Men är ni beroende så ta inte bort gubbar eller sälj dem, det slutar bara med att ni börjar om.

Att ta bort WoW-genvägen ifrån skrivbordet kan ju vara ett tips för de som ofta tänker "jag ska bara logga in en snabbis".

Repeterar:
Om man vill sluta med något så får man börja med något annat som ersätter det.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Finns även ett ett-stegs program.

1. Gör vad fan du vill och skit i vad andra tycker.

Funkar perfekt för mig. Spelar WoW då och då.

Inaktiv

Det underlättar att ha någon annan sysselsättning när man slutar med WoW, men för mig gick det med rå vilja. Jag har inget speciellt för mig nu, utan suktar efter ett nytt spel längre fram (age of conan) och slutade med WoW utan några problem.

Jag har haft flera längre uppehåll från spelet, och sedan dykt tillbaka in i träsket, men nu kommer det nog aldrig ske igen. Jag har helt enkelt tröttnat på de flesta aspekter i WoW, och ser ingen glädje i det alls längre. Var förmodligen därför det var lätt att bara kliva ur och andas igen.

Slutade i mitten på sommaren och har inte fått något återfall eller sug.

Medlem

Fan asså, har börjat spela igen Illa att det var jag som skapade denna tråden oxå -.-

Inaktiv

Har inte spelat på ett par månader. Har dock börjat fundera på att börja om med en ny char så fort BC kommer.

Inaktiv

Skaffa flickvän så kommer man ur träsket fortare en kvickt!


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

Medlem

PVE upplevelsen i wow är rätt medioker, men PVP kan ge den bästa spelupplevelsen jag har haft. Dock så slutade jag då PVP-systemet var idiotiskt, men till min fasa så har blizz ändrat det. Fast sedan i går...GAME OVER MAN

Inaktiv

smart


signatur

Simon

Inaktiv
Skrivet av Bergman93:

smart

Fint sätt att åter uppliva tråden

Inaktiv

Ska nog sälja mitt account. Lirade TBC i tre dagar men fick inte ut så mycket av det. Det är ett bra spel, onekligen, men jag har inte roligt med det längre.

Blir nog en Wii och lite fler promenader för mig.

Inaktiv

Gör så att du blir bannad eller får problem med supporten som jag gjorde. Spelet var ändå för dyrt.

jag köpte WRATH och kontot är avstängt


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Testpilot

Snacka om att återuppliva en gammal tråd!!

12
Skriv svar