(O)verkliga wow händelser i verkligheten

Inaktiv

jag vet inte om det va nån gaming-tidning elr nåt med jag läste iaf..
så står det nåt med lila text och jag tänker: epic's!!!:D

Medlem

Jag var i Karlstad och hade parkerat bilen, då helt plötsligt bestämde jag mig för att gå ut och gå. Jag gick väl i ca: 30 minuter tills jag kom på att jag kanske skulle kolla vart jag befann mig i förhållande till bilen... Det var då jag märkte att jag verkligen inte har någon karta med mig.
Till en början kunde jag inte komma på vart jag fick ifrån att jag skulle kunna kolla vart bilen fanns förrän jag kom på att det gör jag ju alltid i WoW när jag ska kika vart jag befinner mig.

Det kändes lite sådär dumt

Sedan fick jag en gång i tiden lite "men" efter att ha spelat Morrowind en längre tid, jag var ute hos en bekant och såg en svamp på ett träd och tänkte direkt att jag skulle *äta upp den, givetvis så kom jag ju på hur fel ute jag var där också.

*Varför jag skulle äta svampen var för att jag hade det som sysselsättning med min Orc, såfort jag hittade något som gick att ta och som jag inte hade användning för så åt jag upp det, förutsatt att det gick att förtära.

Medlem

jag ska väll inte vara sämre.

Men jag och polarna skämtar ofta med wow i irl så ni ska få ett provsmak på vad det kan tex vara.

Vi såg ett par hästar, självklart mounts, sen såg vi en som sprang och då sa vi att det måste vara en epic, sen kolla ena polen på en annan häst och sa att han hitta en legendary häst, aha fråga vi, vart? Kolla där borta, då såg han en ko som hade hamnat lite fel, den fetaste hästen han hade sätt hahaha

Sen drömde jag en natt om en ny funktion i WoW, så att man kunde se alla questar man gjort så man vet hur långt man kommit på det totala för en specifik quest, (jag glömer ofta bort vart jag är) önskedrömmande på sjuk nivå! Vakna med ett leende och logga in på wow så var det bara en dröm.. jag hade t.o.m i huvudet vart det låg bland alla knappar....

Sen en annan gång (taksigt värre) så trycke polen upp sina axlar och det första jag såg var en gnome, killen var liten och jag fick bara lov att ta kort och visa alla.... fyfan va vi garva, sjukt likt en gnome!

Sen har jag alltid funderat på hur det skulle vara om jag kunde få truesight, så jag kan se saker som ingen annan kan, skippa åka på VM i tyskland, bara att göra en liten spell så är man där...

aja psyco, inte mkt mer kan jag säga... simma lugnt, dags för sol och bad

Medlem

Instämmer med föregående!

Inaktiv

Vet inte om det är koko eller så, men det har hänt vid flertal tillfällen att jag kollar ut över havet från morsans hus och undrar #1 vad det är för grafikmotor tellus körs i och #2 vilken upplösning samt #3 , FPS?

Medlem

Händer då och då att jag har varit hos kompis ngnstans i fel del av stan och det är en lång promenad hem och jag börjar funderar på om Hearthstone:n är på cooldown.

Medlem

Händer ibland när jag ser på en bils registreringsskylt att jag får upp en wow förkortning på de 3 första bokstäverna

Inaktiv

En polare sa att han hade "level 37" i handikapp i golf. Sen chatta jag med en gubbe i guild chatten i WoW. Vi prata lite allmänt så sa han att han hade en dotter. Då fråga jag självklart "Level?" Precis efter jag skrev det så förstod jag hur dumt sagt. Jag undra hur gamal hon var. ;>

Inaktiv

heh hälsade på en släkting jag inte sett på hur länge som helst, går in i huset och där står en livs levande gnåm. är det taskigt att börja skratta vid sådana tilfällen? hursomhelst så såg han precis ut som min lilla alt rogue, mycket lustigt

Medlem

Wow nördar på jobbet, men på den milda gränsen att inköps whiteboarden heter WTB, Och den nya loka med lila kapslyl självklart heter epic loka.. Ingen som framkallar vatten ännu iaf

Inaktiv

Mer historier Modemis! You made my day! ..Twice!


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Testpilot

Tja kan ju fylla in med min lite roliga WOW händelse.

Sitter framför wow , klockan e strax 1900 och vi är samlade i badlands för att i samlad grupp dra till BWL.
Då ringer det på dörren hemma , "fan fan" springer o kikar genom tittögat , ser ingen jag känner igen men tänker att det kanske är mina nya grannar.
Öppnar och får ett ID från TV-pejlaren i fejset , sen börjar han dra sin vanliga svada "bla bla bla ingen TV osv"

Stressad att vi vilken sekund som helst drar till BWL (är man sen och inte hänger på får man -DKP och även riskerar att bli gankad stenhårt)
Min respons då han äntligen slutar efter sin minutlånga svada:

"Ok , jag e lite stressad nu har ett möte så nej jag har ingen TV - har du nån lapp du ska lämna så gör det , vi har BWL nu , hej hej"
Sen stänger jag dörren framför tvpejlaren som garanterat inte fattade nåt vafan jag snackade om.

Inaktiv

För några år sen ringde det på dörren till min etta.. jag gick och öppnade med teven på och när karjävelen sa att jag inte fanns med på tv-licens listan så hade jag inte speciellt mycket att säga till om. En månad senare ringde jag och sa att jag inte hade tv längre.. damen i luren lät lagom road

För några veckor sen ringde det på dörren och av gammal vana sen jag åkte dit förut så stängde jag av ljudet på tvn innan jag öppnade, då stod en karjävel där med en platta med ett pappersark på. 'Hejsan, du står inte med på vår lista över tv innehav.' Jag vänder mig och om ser tevebilden spegla av sig på väggen, sen tittar jag tillbaka på honom och säger 'jag har ingen tv.' Han tittar demonstrativt över min axel på väggen bakom, och sen på mig igen. 'Du har ingen tv?'. 'Nej det har jag inte.. hejdå' sen stängde jag dörren och har inte hört från dom sen dess

Medlem
Medlem
12
Skriv svar