Slöseri med pengar?

Medlem

Ni som har jobb, hur har ni tid att spela ett sånt tidskrävande spel som WoW? Flickvännen,jobbet,hemmet och kompisarna tar väldigt mycket tid.
Ni kanske bara spelar på helgerna? men då har man väl annat för sig?
Jag har inget jobb ännu för jag går sista året på gymnasiumet snart.
Så jag ska väl ut i jobb världen snart men jag tror inte jag kommer ha nå tid med WoW om jag ska skaffa det.
Kommer nog inte ha tid knappt att sitta vid datorn.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Ni som har jobb, hur har ni tid att spela ett sånt tidskrävande spel som WoW?

Det har man inte, men det skiter man i


signatur
Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Ni som har jobb, hur har ni tid att spela ett sånt tidskrävande spel som WoW? Flickvännen,jobbet,hemmet och kompisarna tar väldigt mycket tid.
Ni kanske bara spelar på helgerna? men då har man väl annat för sig?
Jag har inget jobb ännu för jag går sista året på gymnasiumet snart.
Så jag ska väl ut i jobb världen snart men jag tror inte jag kommer ha nå tid med WoW om jag ska skaffa det.
Kommer nog inte ha tid knappt att sitta vid datorn.

Vadå inte har tid? Man har tid till det man vill ha tid till. Så vill du ha tid att spela lite wow på helgerna och vardagarna så får du ta dig tid till det. Man jobbar ju inte 24/7 direkt. Men man spelar ju inte 24/7 heller.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

ja asså.. man har tid till det man tar sig tid till
det är nog ytterst få unga personer som har svinviktiga saker att alltid fylla sin "fritid" med.. särskilt folk med jobb som inte får med nån läxa eller dyligt hem.
man _måste_ inte spela som en tok


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Ni som har jobb, hur har ni tid att spela ett sånt tidskrävande spel som WoW? Flickvännen,jobbet,hemmet och kompisarna tar väldigt mycket tid.
Ni kanske bara spelar på helgerna? men då har man väl annat för sig?
Jag har inget jobb ännu för jag går sista året på gymnasiumet snart.
Så jag ska väl ut i jobb världen snart men jag tror inte jag kommer ha nå tid med WoW om jag ska skaffa det.
Kommer nog inte ha tid knappt att sitta vid datorn.

Allt handlar om att prioritera...verkligen. En snubbe kanske dumpat tjejen p.g.a. WoW, ersatt RL kompisarna med dom i gillet, börjat stämpla A-kassa istället för att jobba och hinner då sitta 24/7. Är man lite mer seriös än så beror det också mycket på hur man spelar WoW. Kör man i ett hardcoregille ger det ju ett striktare schema än om man grindar upp till lvl 60.

Personligen tycker jag raidtiderna börjar bli smått jobbiga nu. Vi slutar så sent (23:30) och jag börjar jobba tidigt, allts är jag trött varje dag vilket inte heller är bra. Men att låta WoW ta över kompisar och eventuell flickvän är inte något smart beslut.

Medlem

Jag brukar faktiskt göra skolarbeten och annat nyttigt med datorn! Visst brukar jag köpa spel som t ex FIFA, men de kostar bara 400.- en gång! World of Warcraft kostar i månaden! Skrev Saerta. Då svarar jag så här: Du betalar WoW 120 en gång i månaden=P

Inaktiv

Orka diskutera.

För vissa av oss är det helt klart värt pengarna för att få utforska en annan värld.
För andra är det inte det.

Vi är alla olika och anser därför olika saker, förstår inte poängen med en sån här tråd, för de som inte spelar tycker att det är oresonligt dyrt och inte värt pengarna, medan de som faktiskt lirar tycker att det ÄR det.

Spela roll?
Vad försöker vi/ni bevisa för varann, att slutligen kommer ett absolut och orubbligt svar på om det är värt pengarna eller inte?

Inaktiv
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Wardancer:

Saeta ummm vad snackar du om igentligen? Tycker du det är billigt, dyrt eller vad?

Nu var det ett tag sedan jag var ute på almäna pubbar, men senast jag drack öl på student fester och dylikt så gick en öl på 25-30kr. Dvs skippar du 4 öl i månaden har du råd med WoW. Inte särskilt mycket...

Men är man 14 och lever på månadspeng från mor och far är det hyffsat dyrt ja...

Studentbiran och happy hour är ju klart billigare. 15-20:-. En öl på krogen iaf här på Gotland går på ca 50:-. Så wow är asså 2-3 öl och det är inte så svårt att skippa. Bira på systemet däremot.. Närmare 10 (beroende på vad man vill ha).

Ja fy fan, Munken och Gute har hutlösa priser, trivs bättre på G:a Masters

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Men är man 14 och lever på månadspeng från mor och far är det hyffsat dyrt ja...

haha, den var bäst

Medlem

Wow är inte slöseri med pengar. Spelar man inte wow spenderar man säkert de 120 kronorna på något annat man säkert kunde klarat sig utan.

Det enda wow gör är att slösa din tid. (jag talar utifrån mina egna upplevelser). Du lägger ner mängder av tid på ett spel som i slutändan inte har gett dig ett skit. Du kanske har några Internetkompisar från Holland som du pratar med över ventrilo och en char med full t2 eq. Du kanske kan kränga den på ebay för några dollar, fin timlön där.

Visst finns det dem som anser sig kunna balansera spelandet med irl-saker. Glöm inte det när gillet vill börja skrida fram i bwl och AQ40. Du måste ha massor med pots/foodbuffs osv.

Jag skulle aldrig rekommendera någon att börja spela ett mmorpg. Det är en dålig investering, ungefär som att köpa teliaaktier. Du får ut mindre än vad du satsar.

Det enda bra wow har givit mig är att förbättra min engelska riktigt mycket, långt mycket bättre än vad skolan gjort. Dock hade en vecka i London givit mig mer möjligtvis.

Men å andra sidan, tid är pengar.. så wow är slöseri med pengar.

Jee
Medlem

Om man tycker att det är kul är det väl inte slöseri med varken tid eller pengar? Tycker man att det är tråkigt fattar jag att det är slöseri med tid men då är man också ganska borta om man spelar något som man inte tycker är kul.


signatur

Eller inte?

Medlem

Slöseri vet jag inte, det var ett kul sätt att fördriva tiden på med polarna. Men för varje timme som jag haft igång wow istället för pokerklienten så har jag gått miste om en hel del pengar, vågar knappt börja räkna på det ens.

Inaktiv

Jag fattar inte hur folk kan säga att en hobby kan vara slöseri med pengar. Dom som tycker om is-hockey lägger väldigt många tusen bara för att då åka runt och spela på isen (detta tycker dom är roligt). Personer som gillar att rida lägger ner en hel del pengar på att hålla på med det, jag kan ju inte precis säga att hästar är den billigaste hobbyn. Men det är ju fortfarande inte slöseri med pengar för det.

Inaktiv
Skrivet av astie:

Slöseri vet jag inte, det var ett kul sätt att fördriva tiden på med polarna. Men för varje timme som jag haft igång wow istället för pokerklienten så har jag gått miste om en hel del pengar, vågar knappt börja räkna på det ens.

för mej är det tvärt om.

Inaktiv
Skrivet av rumpino:
Skrivet av astie:

Slöseri vet jag inte, det var ett kul sätt att fördriva tiden på med polarna. Men för varje timme som jag haft igång wow istället för pokerklienten så har jag gått miste om en hel del pengar, vågar knappt börja räkna på det ens.

för mej är det tvärt om.

Är du en av dom få som faktiskt erkänner att du förlorar pengar på poker?

Folk har en egen vilja (förhoppningsvis). Tycker man att det är roligt så spelar man och lägger ner dom få kronorna det kostar i månaden. Sen att måla upp spelet som satan själv när man ska till high end instancer är rätt korkat. Du har väl ett eget val som sagt? Vill du inte lägga ner den tiden och hålla gillets schema så skit i det. Det gjorde jag, jag följer med när jag vill och kan, annars så får det vara. 8)

Inaktiv
Skrivet av Fardion:

Är du en av dom få som faktiskt erkänner att du förlorar pengar på poker?

tyvärr, ja

12
Skriv svar