Bra ställe att farma pengar

Medlem

Snarare i att väcka en gammal tråd

Medlem

Stenjättarna, iofs elite, i Aszhara. De är som dem i Winterspring men...tata! inte immune mot frost spells!
Jag har också en frost /arcane mage och det e supernajs att grinda dem. Tre epics hittills. Plus ett helt gäng blå patterns/recipes/whatever.
Finns i norra och södra delen av kartan, jag föredrar norra, bortom bloodelves (som också e grymma att farma, droppar mkt runecloth och dör lätt som en plätt, ej elite).

Medlem

du är ju mage! hitta din prälle till polare och AOE grinda satan, specca 6% critt på aoe! sen specca 21sec frost så är det bara att röjja, du kan skippa prällen också med bra gear = rare eller bättre.... sen har du din guld klimp!

Inaktiv

Ibland är det ju mages i Sorrow Hill, i sånna stunder ångrar man att man valde rogue ;). Dom plöjer ju fan, tar lätt 10 mobs samtidigt, utan priest. Det blir en massa runecloth där.

Medlem
Medlem

Kanske inte det bästa stället, men Scarlet Monastery tycker jag funkar ganska bra, ta bara bossarna.
Herod kan du ju gå hela vägen fram till och praktiskt taget ta hans items

- Clubz

Inaktiv
Skrivet av schassen:

En längre tid har jag farmat fåglarna i deadwind pass som droppar mest skit men det dom droppar kännar man stora pengar....

Vad heter fåglarna?

Inaktiv

Mage med bra gear = AoE i Zul'Gurub.
Finns massa filmer på filmsidorna hur du ska gå till väga, har du lite mindre bra gear tar du med en mage eller priest till.
Sälj bijous på AH och tjäna gryma stålar. Krävs dock en utomstående som invitar mellan varven för o få ny instans.

Solo rekomenderar jag Owlbeasts i winterspring nordöst utanför grottan som jag inte minns vad den heter. Enkla att döda droppar bra moneyloot samt en och annan epic. Gör även questen för att kunna få wildkin eko(stavning e fel vet!) eftersom du lämnar in 3 i taget till snubben sen så får du ett item som säljer bra till vendor och quest är repeatable.

Inaktiv

Sitter och farmar fåglarna du snacka om nu Schassen. Ger riktigt bra med pengar helt sjukt. Jag är en orc warrior level 60. Ms / Hybrid speccad. Ingen downtime alls förutom att det finns lite andra farmers där. Fast dom slaktar man som inget tack för det tipset. Skit bra, tummen up!

Medlem

Jupp bra ställe, enda problemet är att det finns bara precis med spawns för en person, är det någon annan där så får man vänta på spawns och det blir snabbt dåligt. Har man tur är det den andra faktionen så man kan döda dem annars får man hitta nån annanstans


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Jupp bra ställe, enda problemet är att det finns bara precis med spawns för en person, är det någon annan där så får man vänta på spawns och det blir snabbt dåligt. Har man tur är det den andra faktionen så man kan döda dem annars får man hitta nån annanstans

Står fortfarnde och farmar. Går fint fint. Har dödat NE hunter förmodligen en bot. Har gankat han 27 gånger nu. Skickat gm's på han och allt. Farmat runt 100g på ingen stund alls.

Det finns inget annat ställe än Deadwind past där man kan farma lootmoney? Jag är annars van vid att döda humanoids.

Jee
Medlem

Bruka vara MINST en hunter som springer runt och farmar fåglar i Deadwind på Ravencrest. Har sett upp emot 3st som slogs om dem.


signatur

Eller inte?

Medlem

Farma sköldpaddor i Hinterlands för golden pearl som säljer dyyrt. Är du dessutom skinner så är det grymt. Kan även farma golden pearls på lvl 35-40 nåt Murlocs i södra grottan i Swamp of Sorrows, mage kan aoe;a lätt som en plätt.

Inaktiv

Har testat de flesta ställen som näms i denna tråd, vissa är bättre och vissa är sämre att farma pengar på. Vill dock säga att för de som har mining som profession finns det INGET snabbare sätt att tjäna pengar på än att grinda efter arcane crystals i ravinerna i EPL. De säljs på AH mellan 20-30g. Att man sen får ca 20-30 thorium bars/h gör ju inte saken sämmre.

Medlem

Om man är vaken på udda tider. Typ 10 på förmiddagen eller 5 på natten så brukar det iaf på min server (Neptulon) vara relativt tomt i Winterspring och där finns det lite lagom gott om Rich throium veins. Har man epic mount och vet var det spawnar så får man nog en hundra till två hundra thorium ore och dense stone per runda som man kör (beror på hur länge men orkar och hur många som är där just då).


signatur
12
Skriv svar