Vilken class är enklast?

Inaktiv
Vilken class är enklast?

Har en warrior och en warlock. Tycker att det var bra mycket enklare att lära sig spela warriorn än vad det var med warlocken.

Finns det någon allmän uppfattning om vilken class som är enklast att spela med/lära sig?

Inaktiv
Medlem

Börja spela föra dryga veckan sedan, börja med en mage har funkat hur bra som helst. Spelet är rätt svårt över huved taget enligt mig.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Hunters är löjligt enkla att spela.

Inaktiv

warriors är typ den jobbigaste klassen att levla upp utan tvekan

i spelsättet så är rogue jävligt lätt, hunters har jag inte testat men ska va jävligt lätt också

präst är ganska enkelt också och går ganska fort att levla upp en shadowpräst


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Tycker nog att rogue och hunter är lättast, men det är väl olika per person antar jag.

Medlem

hunters är easymode


signatur

Meep!

Inaktiv

Över lag är väl hunter lättast. Kan bero på att jag har spelat upp en 60 men i instance och sånt så är det bara att stå längst back och skjuta lite. Jag säger hunter.

Inaktiv

Paladin utan tvekan man klara sig fint med två knappar...


signatur

Internet är din vän

Medlem

warlock är enkel med i pve

i instancer så är det inte mycket man gör egentligen skjuta lite wand hålla kolla på soulstones res timer braka loss med aoe vid order.

pvp brr riktigt trixig man är en riktig rogue magnet i pvp.

kan inte hunter eller annat lätt attackera
-----
Tycker nog inte rogues är speciellt enkel jämfört med hunter.

rogue kräver mer teknik än hunter imo..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

"Paladin utan tvekan man klara sig fint med två knappar..."

Divine Protection och Heartstone?

Medlem

Alla är lätta, warrior o paladin är väldigt beroende av att ha ett bra vapen för att vara roliga. Annars e typ alla rätt lätta Sen blir det en helt annan sak när du nått lvl 60

Medlem

Hybrider är i regel lätta att lira solo.. shaman är den ultimata all round klassen. Njöt själv av att lira med min, tills han blev 60 och var överflödig


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

lättast att levla; hunter
lättast att få guild; lock/druid (på mina servrar iaf)


signatur

shortbow.gif

Medlem

Dom flesta klasserna är ganska lätta att spela men svåra att vara bra på.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Gen
Medlem

Druider/Hunters/Shamans är lättast tycker jag

Mages/Priests rekommenderas inte (så mkt downtime).

Inaktiv

har svårt att gredera dom men jag har en alt av varje klass och har kommit fram till att hybrid-klasserna paladin och druid är de absolut slöaste att levla just bara för de är sämst på DPS och inte kan slakta monster lika fort. MEn kanske om man questar på ett annorlunda sätt och kör leverans-quest och dylikt i huvudsak.

har mage 60, priest 60, warrior 50, warriorn känns väldigt snabblevlad eller jag vet ju inte hur lång tid sista biten kommer ta. Priest var ganska snabb men segast mellan level 10-20 och level 40-50.

Mage är min huvudkaraktär så där kan jag inte avgöra den gick ju klart slöast att få till 60 för jag kände ju inte till questen och hur spelet fungerade när jag levlade den, skulle helt klart göra annorlunda idag om jag skulle levla en mage igen men de sägs att DPS-klasser levlar snabbast men det stämmer ju nästan på alla i dagsläget.


signatur

There is no place like AFK.

Inaktiv

Gen: priests har extremt lite downtime pga spirit tap


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

näda priest har grym downtime för spirit tap can bara proca en gång i minuten och en priest bränner all man på nolltid solo när de måste DPS:a mobs för de haringen mana-effektiv DPS.

Pratar utav erfarenhet när man jämför min 60 priest med min 60 mage med grinding utomhus.
Extrem skillnad i manaeffektivitet och downtime när det gäller DPS.


signatur

There is no place like AFK.

Medlem

Lättast att lvla är ju en helt annan sak än lättast att spela med.

Min röst hamnar dock på hunters, men det är ett jäkla fipplande med pets...(bara jag som inte gillar det kanske)


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

då levlade du upp din präst fel zalamander ;P
no offence, men..

dels har du spirit tap som proccar 100% av mobsen du dödar (en gång i minuten wtf snackar du om?) och dels har du spelets mest manaeffektiva spell mind flay.. du är ute å cyklar


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av Zalamander:

Priest var ganska snabb men segast mellan level 10-20 och level 40-50

vart levla du din priest från 50? har precis dingat 50 med min .. 40-50 var verkligen segt, fram till ~35 gick det riktigt fort för mej. men sen blev det sakterliga segare.

Jee
Medlem
Skrivet av Gen:

Mages/Priests rekommenderas inte (så mkt downtime).

Jag startade en mage för 1-2 veckor sen och jag är lvl 25 nu... Tror aldrig att jag har behövt sätta mej ner när jag har grindat.

Jag tycker att alla classer är ganska balancerade när det gäller att lvl OCH pvp.


signatur

Eller inte?

Gen
Medlem
Skrivet av Jee:
Skrivet av Gen:

Mages/Priests rekommenderas inte (så mkt downtime).

Jag startade en mage för 1-2 veckor sen och jag är lvl 25 nu... Tror aldrig att jag har behövt sätta mej ner när jag har grindat.

Jag tycker att alla classer är ganska balancerade när det gäller att lvl OCH pvp.

Kanske stämmer det var så längesedan min mage blev 60 nu så jag minns inte
Kollar lite på en polare som lirar och han kör Fire. känns bättre att köra frost isf.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

då levlade du upp din präst fel zalamander ;P
no offence, men..

dels har du spirit tap som proccar 100% av mobsen du dödar (en gång i minuten wtf snackar du om?) och dels har du spelets mest manaeffektiva spell mind flay.. du är ute å cyklar

näda den procar inte alls 100% qav mobsen mn dödar den procar en gång i minuten prices som jag sa men hade den procat av varje mob så hade den varit riktigt bra.

du kanske skulle testa, slakta mobs lite snabbt så kommer du lätt se at du inte alls får en till spirit tap av nästa mob du dödar 10-15sec senare.


signatur

There is no place like AFK.

Gen
Medlem

Trodde också det var så som Prikk skrev...
Men sitter inte framför WoW nu så jag kan inte verifiera.

Medlem

Kanske är helt fel o välja lättast. Det gäller o komma fram till vad man gillar. Spelsättet är ju ganska stor skillnad på om man jämför t.ex. en präst, en warrior och en rogue.

Gillar man springa in o kötta ska man va warrior, gillar man smyga runt och hugga folk i ryggen ska va man va rogue etc.

Som sagt är alla klasser lätta och det blir precis vad man gör det till. Gillar man inte vara support och heala är kanske mage/warlock ett bättre val än präst etc. Det blir ofrånkomligen så att om man har en support klass förväntar sig folk att man kan sköta den rollen när man väl kommer till en instance. Alltså man ska som exemel inte nuka bort alla mana om man är healer o sånt.

Inaktiv

mjo det stämmer man ska spela den klass man gillar bäst det är dock ganska svårt att veta innan man testat alla tyvärr.


signatur

There is no place like AFK.

Inaktiv

"vart levla du din priest från 50? har precis dingat 50 med min .. 40-50 var verkligen segt, fram till ~35 gick det riktigt fort för mej. men sen blev det sakterliga segare."

Sunken Temple, Felwood, Ungoro.

Inaktiv

nu tänker jag inte ta å respecca min präst bara för å testa.. men det räcker väl att läsa på talenten?

Spirit tap 5/5
"Gives you a 100% chance to gain a 100% bonus to your Spirit after killing a target that yields experience. For the duration, your Mana will regenerate at a 50% rate while casting. Lasts 15 sec."

sen kommer jag inte ihåg om du får en NY spirit tap om du dödar nån ny mob inom 15 sekunder, men en gång per minut är verkligen inte vad jag kommer ihåg det som.. låter som du speccat 1/5


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Skriv svar