Vilken class är enklast?

Medlem

Tyckte min warlock va hemskt otroligt slö att expa upp solo till 60, dock så kunde man klara massor med besvärliga quests som jag inte tror så många andra klasser skulle klara av helt själva.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av görmen:

Tyckte min warlock va hemskt otroligt slö att expa upp solo till 60, dock så kunde man klara massor med besvärliga quests som jag inte tror så många andra klasser skulle klara av helt själva.

Dark Pact frånr 40 - 60 och warlocks kan lvla snabbare än i stort sett alla andra klasser, solo.

Tycker iof att min lock gick fortare å lvla än min warrior 1-60. Min andra lock lvar på i bra temp den med atm


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Snabbast jag levlat är warrior (då inte på ny server utan jag fick prylar hela tiden från andra chars). Priest skall man inte spela om man inte pallar att ta skit för när instances börjar så är det du som är healer som kommer få all skit när det inte går som det skall. Jag fick skit för wipe i DM tex när jag tömde hela min mana på tanken + major pot. Inte direkt så att det är mitt fel att warlocken står och pillar sig i naveln. För lite downtime så är warrior (med first aid) och paladin helt otroligt bra. Paladin överlever mycket bättre oxå men warrior är lättare i PvP när man börjar plocka levlar (om du inte kutar runt med gröna items med +fel stats).


signatur
Inaktiv

är man präst så tar man inte skit av idioter, man spöar upp dom verbalt och HSar å får en ny grupp lätt som en plätt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Tro mig det är en gång i minuten max jag är 150% säker. och det är också varför man blir kallad noob av alla andra präster om man använder talenten för den är inte så användbar som beskrivningen säger. max proc rate nämns aldrig i några tooltip, men de flesta sådana saker har max en gng i minuten som crusader enchant också t.ex.

Rumpino:
level 48+ speccar du fullt holy healing spec å hänger på alla grupper du hittar bara till maraudon, sunken tempel, BRD OSV hela vägen till 60. Helade mig till 60 gick snabbt å enkelt.


signatur

There is no place like AFK.

Medlem

Det han frågade om vilken klass som var enklast att spela. Måste säga att mage är löjligt enkelt.

Inaktiv

asså
du har 150% fel ;P
det var svinlänge sen jag levlade upp min präst, men mina powerlevlande kompisar drog upp varsin och dom körde itemrack för att byta gear till spiritgear (från +dmg-gear) varje gång dom dödade nåt, för att få ut så mkt av spirit tap som möjligt. noll downtime. den som säger att spirit tap inte är bra för å levla har noll koll på präster eller har klickat i 1/5 i den.
max proc rate nämns aldrig i några tooltip?! va?! va snackar du om, det står ju i klartext! 100% chans! crusader enchants wtf, det är chance on hit, det är ju en helt annan sak

specca holy på lvl48?! helt sinnesjukt galet, totalt onödigt! fruktansvärt onödigt! omg
det går mycket snabbare att va shadow hela vägen till 60, och det gör ingen skillnad för dina små maraudon/sunken temple/brd-grupper om du är shadow eller holy, så stanna som shadow


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Alltså, kan vi inte bara enas om att alla tycker olika ang detta Vilken klass som är lättast att levla upp är olika från person till person

Därför bör du testa själv vad du tycker är lättast

Medlem

Mina präster har båda spirit tap och den proccade på varje mob oavsett om jag redan hade en spirit tap eller inte. Var så tidigare iaf, har inte lirat på någon av dom på länge.

Inaktiv

ja, jag "bråkar" inte hurivida präst är lättast eller så att levla upp
måste bara reda ut det där ang spirit tap för zalamander snurrar till det
frågade nyss kompisar som senast powerlevlat upp prällar, och dom sa spirit tap på varenda mob, enda som krävs är att man har den taggad och får killing blow (precis som tooltip säger)
vilket du självklart får på alla mobs solo


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

frågade nyss kompisar som senast powerlevlat upp prällar, och dom sa spirit tap på varenda mob, enda som krävs är att man har den taggad och får killing blow

...och att den har såpass hög lvl att den ger xp.

Gen
Medlem

Och så det slutgiltliga beviset...

http://www.thottbot.com/?sp=15338

Spirit Tap (Rank 5)
Instant
Gives you a 100% chance to gain a 100% bonus to your Spirit after killing a target that yields experience. For the duration, your Mana will regenerate at a 50% rate while casting. Lasts 15 sec.

Medlem

Det enda som har en sån cooldown vad jag vet är Spinal Reaper som ger 20 rage eller 200 mana när man dödar en fiende, men det kan max ske typ 1 gång i minuten, men det står också på tooltip på vapnet...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Självklart proccar spirit tap på varje kill, så har de vart sen betan det minns jag tydligt. Skulle möjligtvis va nån 1.10 (eller 1.4 när de smygnerfa) grej de ändrat då.

Inaktiv

njet, är så fortfarande
han måste speccat 1/5 eller nåt hehe
aja, jag hade rätt! omg! jag vann internet!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av Zalamander:

Rumpino:
level 48+ speccar du fullt holy healing spec å hänger på alla grupper du hittar bara till maraudon, sunken tempel, BRD OSV hela vägen till 60. Helade mig till 60 gick snabbt å enkelt.

ahh okej .. lät trist men effektivt

Medlem

Speccade till shadow på level 38, sen holy på 59 igen, saknar spirit tap när man är ute själv o questar, behövde aldrig dricka vatten med shadow prästen:P, nu dödar man två, sen får man sätta sig ner och dricka... Lite surt

Medlem

Grejen är bara att det är spirit tap eller blackout på level 60 och jag skulle då aldrig köra spirit tap då den inte hjälper så jättemycket när det kommer folk i 1on1 eller 2on1.


signatur
Gen
Medlem

Ja, precis. Spirit Tap är ju onödigt vid 60. Bättre m blackout

Inaktiv

mjo ofc
funkar någorlunda att grinda saker dock om man har schysst gear, bara man har vatten så det räcker (inte så jätteeffektivt men ändå)
man kan ju döda 5-10 st samtidigt istället på en manapool med dots å mindflay å fear å grejer hehe


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Ifall nån missat det :

Spirit Tap (Rank 5)
Instant
Gives you a 100% chance to gain a 100% bonus to your Spirit after killing a target that yields experience. For the duration, your Mana will regenerate at a 50% rate while casting. Lasts 15 sec.

:>

Medlem

Experience är för övrigt samma sak som honor i det läget så om man dödar nån som yieldar honor så proccar spirit tap.


signatur
Inaktiv

Tack, nu vet jag precis!!!!!!

Medlem

måste vara hunters.. kan grinda med absolut noll downtime,, ta mobs som är 7-8 levels högre osv..

Inaktiv
Skrivet av Zalamander:

näda priest har grym downtime för spirit tap can bara proca en gång i minuten och en priest bränner all man på nolltid solo när de måste DPS:a mobs för de haringen mana-effektiv DPS.

Pratar utav erfarenhet när man jämför min 60 priest med min 60 mage med grinding utomhus.
Extrem skillnad i manaeffektivitet och downtime när det gäller DPS.

spirit tap prockar ju varje gång du dödar en fiende som ger xp. beror väl om du har shadow eller holy spec. min shadow priest i 59 har snabb grinding och välidigt bra dps

Medlem

Man måste ju ta med talent-builden om man ska diskutera något sådant här också. Vissa talent specs är ju svårare än andra att spela. Och ibland svårare eller lättare beroende på speltyp också.

Vi kan väl ta hunter som exempel. Beastmaster spec = "enklare, mer rättframt" än andra hunterspecs i pvp, enkelt i solo, ganska svårt i raids.

Inaktiv

Tanka som Warrior i WoW måste vara det enklaste. Du behöver bara spamma Sunder, Revenge, Heroic Strike (Overpower om du pallar stance dance). Detta kommer från en Tier 1 & 2 Warrior


signatur

Jah Atmosphere

Inaktiv

Jag har startat en Paladin på skoj och är fullkomligt chockerad över hur lättspelad han är, jag har hittils inte dött (lvl 7) en enda gång. Vid ett tilfälle drog jag på mig 5 mobs som var en level under mig utan att ens då vara nära att dö, hälften fick dom ner min hälsa till.

Tänkte köra lite med honom nu och testa dra på mig en 4,5 mobs i samma lvl så jag kan få testa på shield-heal combon.. jag har ärligt försökt hamna i trubbel men icke.. han vägrar dö och kan ta hur mycket stryk som helst verkar det som.. whats the catch?? nåt jag har missat eller?

Edit: Alright, är lvl8 nu och gick på tre vargar som också var lvl8 och åkte på stryk, fick köra en shield/heal plus en Minor healing potion för att överleva. Hade jag spelat lite mer effektivt där så hade det gått mkt bättre dock, jag är inte helt hundra på vilka seal/judgement kombinationer som är bäst just nu, testar mig fram.

Inaktiv

catchen är att du behöver mana för att vara seg, men andra stats för att slå ihjäl nåt fort.. där väljer du vad du vill satsa på

fast ofc märker man inte av det på dom första 50 levlarna ;P


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Modemis: Paladins är helt överlägsna upp till lvl40, men sedan börjar det sakta dala neråt och på 60 så är de inte så bra längre

Lättaste klassen enligt mig är Hunter
Svåraste är Druid.


signatur

En styck signatur.

Skriv svar