Trubbel med grafikkortet tror jag

Medlem
Trubbel med grafikkortet tror jag

Har nu under ett par månder haft strul med många spel som flytit perfekt innan. C&C Zero hour, EVE, Homeworld och flera andra som gått utan problem fryser nu i 20-30 sekunder med ett repeterande ljud för att sedan funka som vanligt i drygt 10 sekunder innan det fryser igen.

Någon som vet nån lösning på detta? Har uppdaterat drivrutiner, virussökt, rensat spyware och tagit bort i princip allt jag inte använder från datorn men inget vill funka :<

Jag använder ett Geforce 4 Ti 4600

Medlem

Hur länge har du haft kortet, Geforce 4 serien är ju rätt gammal, kan ju vara så att ditt kort sjunger på sista versen.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

Hur länge har du haft kortet, Geforce 4 serien är ju rätt gammal, kan ju vara så att ditt kort sjunger på sista versen.

Det är nog möjligt, datorn är nog 2-3 år gammal. Fast det är lite småskummt att den ska börja bråka mitt i allt sådär

Nåja, kan alltid testa återställa datorn och se om det blir bättre eller helt enkelt köpa ett nytt kort

Inaktiv

prova med en ren installation av windows,helst formatera C.installera inga extraprogram utan prova att spela innan och se om det hjälper.funkar inte det är det troligen något hårdvarufel om det som du säger,flytit bra förut.

1
Skriv svar