S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky plåtat

Medlem
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky plåtat

Sålänge de inte krånglar med att byta grafikmotor eller annat så låter augusti inte allt för orealistiskt

Inaktiv

Oj, det ser ju jättetrevligt ut! Vi får hoppas att det inte blir lika dåligt som S.T.A.L.K.E.R blev bara..

Medlem

tyker dom flesta bilderna är jävligt molniga .. förstår inte clearsky då direkt


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Ser trevligt ut. Blir till att köpa ett nytt grafikkort i sommar så man iaf kan spela det på medium utan problem.

Spelade stalker igår och spelet förvånar mig fortfarande. Som t.ex att det faktiskt går att reparera sin armor utan mods med hjälp av artifakter.

Skrivet av Dinskugga:

tyker dom flesta bilderna är jävligt molniga .. förstår inte clearsky då direkt

Spelet kanske går ut på att göra himlen klar?

Medlem

S.T.A.L.K.E.R är i min mening ett av förra årets bästa spel, stämningen man fick av att spela var bland det starkaste jag upplevt

Medlem

Givet köp!!

Som sagts tidigare så är stämningen i S.T.A.L.K.E.R på topp.
Känns som man är lite mer del av världen än i vanliga FPS.
De som klagar har antagligen inte spelat längre än en timma max.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Väntade tre år på att Shadow of Chernobyl skulle komma, hoppas jag slipper vänta lika länge den här gången.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Baah det var ju knappas något topp spel imo.
Slutet till exempel, "wishgranter" eller vad stenjäkel hette. Var ju helt weird bara:S

Tror inte jag kommer förbli så förtjust i detta heller. Sen så ser skuggning väldigt taskig ut på bild 3 med den byggnaden som inte är färdig.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Första gången jag lirade S.T.A.L.K.E.R. så spelade jag ca 2 timmar sen avinstallerade jag skiten..
Sen ifck jag för mig att testa igen vid patchen efter och fan va bra det är när man kommit igång. Och sluten äger alla 7


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av Peete:

Givet köp!!

Som sagts tidigare så är stämningen i S.T.A.L.K.E.R på topp.
Känns som man är lite mer del av världen än i vanliga FPS.
De som klagar har antagligen inte spelat längre än en timma max.

jag bara håller med och funderar på att ta fram spelet från min spelhylla. Slutade spela efter den första patchen då man inte kunde använda sina savegames...det var riktigt synd..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

jag bara håller med och funderar på att ta fram spelet från min spelhylla. Slutade spela efter den första patchen då man inte kunde använda sina savegames...det var riktigt synd..

Oj, vet inte hur många ggr jag startat om eftersom det är i mitt tycke den roligaste delen med spelet. :heart:

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Baah det var ju knappas något topp spel imo.
Slutet till exempel, "wishgranter" eller vad stenjäkel hette. Var ju helt weird bara:S

Tror inte jag kommer förbli så förtjust i detta heller. Sen så ser skuggning väldigt taskig ut på bild 3 med den byggnaden som inte är färdig.

Synd för dig att du inte var smart nog att förstå att det fanns ett bättre och spelmässigt längre slut


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Aldrig orkat spela fram de andra sluten i spelet.. Tog första bästa vilket då va wishgranter. Men måste nog installera spelet igen för att ta o kolla på några andra

Medlem

AUGUSTI?
får bli en solsemester till pripyat IRL istället då..

Medlem

Älskar Stalker, älskar känslan och stämningen! Så denna expansion ser jag fram emot..

Inaktiv

Det enda som var bra med STALKER var stämningen.. och den var underbar.

STALKER slår BioShock med hästlängder när det gäller känsla.. även BioShock känslan är extremt svårslagen.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

man glömmer aldrig första mötet med en bloodsucker nattetid i en övergiven byggnad

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Det enda som var bra med STALKER var stämningen.. och den var underbar.

STALKER slår BioShock med hästlängder när det gäller känsla.. även BioShock känslan är extremt svårslagen.

Tycker S.T.A.L.K.E.R. är generellt sett ett bättre spel än Bioshock. Det är nog inte många som håller med mig, men jag tycker Bioshock är väldigt överskattat.

För mig så var Bioshock lika underhållande som Prey (inget ont om Prey). Bioshock hade sjukt fina miljöer dock, men annars var det inget speciellt IMO.

S.T.A.L.K.E.R. däremot, var något speciellt.

Medlem

ooooh, kommer ihåg tunnlarna under Agroprom.... helt plötsligt blir man anfallen av ett par kritvita ögon som kommer från ingenstans, ska jag vara ärlig så spelade jag inge mer den kvällen;P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Gillade faktiskt stalker jäkligt mycket pga stämningen, men jag hade ändå aldrig orken att spela ut det. :I

Inaktiv
Skrivet av Thumba:

ooooh, kommer ihåg tunnlarna under Agroprom.... helt plötsligt blir man anfallen av ett par kritvita ögon som kommer från ingenstans, ska jag vara ärlig så spelade jag inge mer den kvällen;P

... Måste säga att jag hoppade en meter upp i luften när jag spelade där. Speciellt eftersom jäkeln inte ville dö när jag väl hade lugnat mig och började leta efter vad det var som slog på mig, jag körde på det svåraste så det var lite extra svårt. Jag gillar AIn i spelet som faktiskt är en av de bättre jag har spelat mot i ett FPS. Detta blev dock ofta väldigt störande eftersom jag dog välidgt ofta.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

S.T.A.L.K.E.R är nog på min top3-lista över favoritspel, genom tiderna. Spelar det fortfarande, mycket tack vare den fantastiska AIn och Alife. Ruskigt bra spel om man sätter sig in i det, så ser verkligen fram emot Clear Sky.

Btw, Clear Sky har inget med vädret att göra


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Hoppas att det inte tar flera år att släppa spelet.

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Oj, det ser ju jättetrevligt ut! Vi får hoppas att det inte blir lika dåligt som S.T.A.L.K.E.R blev bara..

Det där är ganska så mycket din åsikt. Stalker är ett väldigt omtyckt spel bland många spelare. Spela med patcharna om du inte gjort det. Utan dom är omöjligt

Inaktiv

Det enda jag inte tycker om med spelet är att man får galet mycket pengar men man använder dem inte till något alls. Det känns så väldigt onödigt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky är INTE en expansion, det är ett fullt spel, en prequel (utspelar sig ett år före händelserna i Shadow of Chernobyl). Kan knappt hålla mig.

Wish Granter är inte det "riktiga" slutet, det är en "illusion". Spelade igenom hela stalker för tredje gången för någon vecka sedan och lyckades komma fram till det "riktiga" slutet (som även innebar 30-60+ minuter mer speltid). Briljant spel med några buggar och problem som borde ha varit fixade, men från vad jag har läst när det gäller Clear Sky kommer det att vara dubbelt så imponerande som Shadow of Chernobyl. De använder X-Ray 1.5 engine som spelmotor vilket bådar för mycket ögongodis (DX10-stöd etc).

Medlem

sa de inte att clear sky skulle släppas Q1 för ett tag sen? har för mig det iaf. jag tror iaf att det blir bra, stalker i sig var ju riktigt najs, speciellt om man moddade det lite.

lwf
Medlem

Verkar kanon, hoppas bara att inte minskar prestandan allt för mycket med den uppdaterade spelmotorn.

Medlem
Skrivet av shellsing:

Gillade faktiskt stalker jäkligt mycket pga stämningen, men jag hade ändå aldrig orken att spela ut det. :I

ja håller med. äre så att alla nya patcher gör det till ett bättre spel ? ja tyckte det var ett jobbigt spel att spela eftersom de hade så många buggar och det var bara "ofärdigt" enligt mig. men ja frågar igen, gör alla patcher det till ett mer "lättspelat" spel ?

1
Skriv svar