Inaktiv
Headset problem!

Storyline: För länge länge sedan köpte jag ett risigt headset för 99kr, som väntat var det bara skit!!! Men det funkade hyfsat om jag höll bommen par millimeter ifrån munnen! Igår tänkte jag, nu får det ta mig fan vara slut, jag gick resolut in på "siba" och köpte ett marginellt bättre headsett ifrån Logitech 299kr, det var ingen bra känsla, men när pengarna tryter så.. tja vad fan ska man göra, några procent lyckligare gick jag hem och pluggade in mitt headset!!! Maken till bakgrunds brummande har jag aldrig hört, för att öppna den "avskärmade" micken måste jag skrika, har nu lagt två timmar av mitt liv på att få det att funka, men NEJ!!! Har läst hen helsikes massa faq.... men nej det är inte rundgång!!! Antar att detta inte är något hårdvaruproblem, men kan någon lotsa mig vidare till rätt forum, och är det någon som vet vilken mjukvara jag kan behöva??? Tänker lämna samma meddelande i "forumet för mjukvarur" Tackar på förhand...

Inaktiv

Lite svårt att hänga med i vad som är problemet. Men om jag förstått det rätt:

1. Brummande bakgrundsljud
2. För att micken ska spela in måste du skrika i den.

Vilket program är det du har problem med?
Har du testat andra program?

Problem #2 verkar ju vara samma som med den gamla micken, det kanske är fel på ditt ljudkort.

Lösningar:

1. Uppdatera ljudkortsdrivrutinerna
2. Testa nåns headset som du vet fungerar. Fungerar det lika dåligt, och på samma sätt är det nog fel på ditt ljudkort.
3. Testa dina head set på nåns dator där allt fungerar bra.

Lycka till.

Inaktiv

Lagt in nya drivruitiner till ljudkortet.

Testat med en annan mick, funkar "perfekt"!! Med perfekt så avser jag att allt är relativt! Men jag måste hålla micken väldigt nära munnen för att det ska funka.

Har snackat med Logitech, ska åka in och byta skitet, har någon tips på ett bra Headset, har läst lite artiklar och tester här inne på FZ

Tackar på förhand!!!

1
Skriv svar