Region på blueray?

Medlem
Region på blueray?

Jo som alla vet så på dvd-skivor och dvd-spelare så finns det ju vissa regioner. Så jag undrar om det kommer bli samma med blueray? För det skulle vara gött om det inte var det. Tänk om det inte var det, och med tanke på den nya storalagrings kapaciteten så borde dom ju kunnafå plats med alla sorters undertexter och även dubbningar på en och samma skiva. Om detta händer skulle ju det betyda att ett spel / film släpps samtidigt över hela världen. Aja drömma kan man ju men är det någon osm vet om det blir regioner i en blueray?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Vet faktiskt inte hur det blir med det men eftersom det är regioner på DVD-formatet så blir det nog det även på BluRay. Men några månader efter release så kommer regionsfria spelare, precis som med DVD.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Nice avatar SoniC

Jag tror inte att de har någon lust att släppa regionerna fria. Det finns inga tekniska begränsningar att skylla på med DVD (eller Sega-spel) heller, de är bara giriga.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar