dax att byta skärm

URK
Medlem
dax att byta skärm

tänkte höra vad ni säger om denna skärm.

Sony SDM-HS95P

Typ av skärm
LCD (Platt skärm)

Om LCD, responstid i MS
8

Standard
SXGA

Maximal upplösning
1280 x 1024

Rekommenderad upplösning
1280 x 1024

Kontrast
580:1

Ljusstyrka i cd/m2
420

OSD (On Screen Display)
Ja

Certifikat
TCO03

Högtalare
Nej

Mikrofon
Nej

Tillkopplingar
DVI

Höjd i cm
41.6

Djup i cm
14.6

Bredd i cm
43.5

Vikt i kg
6

Färg
Svart

Övrig information
VESA Support

vi ha lite snabba svar för i mörrn så slår jag till eller inte

vill ha den till bf2. har aldrig sätt mej in i plattskärma för jag har alltid gillat gamla hedliga skärmar


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Se till att du har en dator som klarar av BF2 i 1280x1024.

Detta är förmodligen den enda upplösning du kommer att vilja köra, då en tft-skärm lätt blir lite grötig när den skalar ner bilden till exempelvis 1024x768.

W2k
Medlem

När nu plattskärmar är så billiga som de är hade jag satsat på en som åtminstone klarar 1600x1200. Den högre pixeltätheten gör att lägre upplösningar också ser bättre ut än på en 1280x1024-skärm.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

URK
Medlem

man får den för 50%


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Har inga problem med min MultiSynn LCD1970GX från NEC..Sanslöst fin skärpa!


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

URK
Medlem

har köpt skärmen funkar bra bra färger men ända nakdelen är att den är slö. fast det vänjer man sig efter ett tag. det hänger inte ricktig med i min spel takt.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Som jag skrev i en annan tråd är min skärm förstörd.

Jag måste köpa ny, och denna gången blir det en TFT.
Vad skall man ha???

Helst vill man ju ha en skärm med 2ms grey-to-grey respons, men en del säger att låg responstid=dålig färgåtergivning.

En del skärmar verkar också ha svårt för att visa mörka färger, t.ex en mörk korridor i Doom 3, så visar den inte alla nyanser av de mörka färgerna utan allt blir mer eller mindre svart.

Vad skall man ha??? Finns det någon som e haj på skärmar i detta forum?

Medlem

det där kan soya förklara bättre än jag. men skärmar från 4ms och neråt är oftast inte bra. de använder s.k. overdrive-teknik som gör att bilden blir knastrig när du tex kollar på film. men som sagt, soya kan det bättre


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar