Iron Lore lägger ner verksamheten

Medlem
Skrivet av redmac:

ingen trollning, bara fakta. Allt färre spel görs till PC:n och om det görs spel så är det MMO:s. Så ja, PC:n bör dö ut.

ROFL
Detta var dagens skämt.

Hur tror du alla TV-spel produceras?
Finns det ett enda TV-spel som inte är skapat på en PC?

Trodde du på allvar att man programmerade spel på TV-spelen?

Nae, PC:n kommer alltid ligga i framkanten både vad gäller hårdvaru-teknik och mjukvara.... Rent naturligt, eftersom allt härstammar härifrån.

Man kan se lanseranden av konsoll-titlar som betatestningar för PC-marknaden. Säljer de bra, så boostar man grafik och ljud och lanserar dem sedan på den lite mer kräsna PC-marknaden


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av redmac:

ingen trollning, bara fakta. Allt färre spel görs till PC:n och om det görs spel så är det MMO:s. Så ja, PC:n bör dö ut.

ROFL
Detta var dagens skämt.

Hur tror du alla TV-spel produceras?
Finns det ett enda TV-spel som inte är skapat på en PC?

Trodde du på allvar att man programmerade spel på TV-spelen?

Nae, PC:n kommer alltid ligga i framkanten både vad gäller hårdvaru-teknik och mjukvara.... Rent naturligt, eftersom allt härstammar härifrån.

Man kan se lanseranden av konsoll-titlar som betatestningar för PC-marknaden. Säljer de bra, så boostar man grafik och ljud och lanserar dem sedan på den lite mer kräsna PC-marknaden

Men ditt ägg, jo visst spåel görs på datan, men de han menade är att allt färre spel släpps på PCn utan vabnligast på konsol numera.

Medlem

Skrev han det?
Nääääääää
Han skrev att "PC:n är död..." strax följt av "PCn bör dö ut"


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av redmac:

ingen trollning, bara fakta. Allt färre spel görs till PC:n och om det görs spel så är det MMO:s. Så ja, PC:n bör dö ut.

ROFL
Detta var dagens skämt.

Hur tror du alla TV-spel produceras?
Finns det ett enda TV-spel som inte är skapat på en PC?

Trodde du på allvar att man programmerade spel på TV-spelen?

Om du läser igen, så står det "Allt färre spel görs till PC:n"


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Och det stämmer till viss del, fast det är nästan bättre att säga att färre spel görs med PCn som primär plattform, det är lättare att göra spel till konsol och sedan porta det till PC...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Synd att de konkade, Titan Quest var verkligen bra, det och Sacred tycker jag var skitbra spel, i många aspekt bättre än Diablo II, enligt mig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Om folk hade köpt spelet istället för att ladda ner det så kanske de fortfarande hade haft en studio kvar.

Ifall folk hade läst nyheten så gällde nerladdningen pga att dom inte fick tag i någon finansiär för kommande projekt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

URK
Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Ichabod:

Om folk hade köpt spelet istället för att ladda ner det så kanske de fortfarande hade haft en studio kvar.

Ifall folk hade läst nyheten så gällde nerladdningen pga att dom inte fick tag i någon finansiär för kommande projekt.

bra att du tog upp det. jag tänkte det men du han före mej. dåliga spel är som minor i spel branschen. folk vill inte köpa grisen i säcken med lov ord som inte finns då laddar man ner spelet efter som det inte finns något demo eller ett dåligt demo. direkt när ett spel går dåligt då är det att folk laddar ner som ligger bakom enligt tex redmac samt hoppar på dem och predika om det. även om fallet inte är att folk laddar ner så skriker de om det. i detta fallet var att de inte fick några som vill betala till deras nästa spel och därför så lägger de ner verksamheten.

jag ser att det är ömsesidigt ifrån båda företagen och konsumenterna att ett spel är dåligt. företagen ger ut delar eller oklara spel. kunden har tröttnat på det och laddar ner på grund av att det är bättre bekvämare ingen grisen i säcken ingen demo osv

vad gör företagen för att bryta den trend jo det straffar de som köper med olika typer av koperings skydd som gör att folk tröttnar ännu mera och laddar ner det istället.

1 gör färdigt spelet
2 dela inte upp spel
3 patch är en fin justeringar inte 0.8 versioner
4 ge mera innehåll i en patch folk gillar företaget mera= de vill betal mera för sig till nästa spel
5 ta bort alla kopierings skydd = förtegen slipper en massa med onödiga kostnader
6 ta bort onödiga mellan händer. lägg ut det för ner laddning som steam.
7 osv


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Ichabod:

Om folk hade köpt spelet istället för att ladda ner det så kanske de fortfarande hade haft en studio kvar.

Ifall folk hade läst nyheten så gällde nerladdningen pga att dom inte fick tag i någon finansiär för kommande projekt.

Det må så vara, men om fler folk hade köpt Titan Quest, så hade företaget haft en en större buffert under tiden de letar en ny publisher.

Inaktiv

http://www.rpgcodex.net/phpBB/viewtopic.php?t=23101&postdays=...

Riktigt skoj hur dom försöker skylla på alla andra än sig själva, buuuuuhhh det är alla andras fel, konsumenterna är dumma i huvudet.

Dom gjorde en halvtaskig Diablo klon och dom förväntar sig hela världens rikedomar ???

Medlem
Skrivet av Der Untergang:

http://www.rpgcodex.net/phpBB/viewtopic.php?t=23101&postdays=...

Riktigt skoj hur dom försöker skylla på alla andra än sig själva, buuuuuhhh det är alla andras fel, konsumenterna är dumma i huvudet.

Dom gjorde en halvtaskig Diablo klon och dom förväntar sig hela världens rikedomar ???

Att pirater är puckade nog att klaga på att spelet är buggigt i deras forum, innan spelet ens släppts, och "buggen" beror på att spelet har anti-piracy-rutiner som slänger ut spelaren vid vissa uppdrag om de har crackat spelet.... Och spelet därmed får dålig PR pga pirater som whinar över att skiten är buggat....
..... Tycker jag iof är rätt så giltiga orsaker att bli sur

Sedan att han drar en massa puckat whine om att PC:n är svår att programmera för är å andra sidan bara patetiskt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ska förklara kort det problem som uppstår vid piratkopiering:

När företag (A) skapar sitt första spel (1) kommer det finnas ett antal buggar/spelförstörande moment som de senare kommer iaf försöka fixa med patcher. De behöver inte vara stora eller många men det kommer finnas "fel" i spelet.

Många företag lever/levde på att deras spel verkade ha potential och faktiskt såg spännande ut på trailer & förhandstittar. Men istället för att du köper spelet, vilket var vanligare förut, så laddar du ner det från t.ex. en bittorrent, kommer du inte vara lika intresserad av ett spel som har sina problem. Du

har inte betalat för spelet och därför är du inte lika intresserad av att de ska patcha utan väljer hellre att avinstallera det från din hårddisk. Dessutom blir du mer besviken, just eftersom att du inte gillade det och du skippade ju ändå att köpa det, när något är dåligt när det är gratis är det ju bara dåligt. Är något dåligt när du köper det, använder du din rätt som konsument och gör din röst hörd, så kommer mest troligt säljaren (spelföretaget) att ordna till de problem som uppstått...
* pust*
Vilket i slutändan leder till högre krav på speltillverkarna, större kostnader att producera spelen & högre pris till slutkund, rädsla att försöka sig på att skapa nya spelsätt om man inte är en av de stora tillverkarna etc.

Så att säga "De flesta som tycker om spelet när de laddat ner det, köper det" är ett ganska svagt argument. När ingen gillar spelet, så köper ingen det heller. Och att sedan kräva att tillverkarna ska skärpa sig, när man inte ens köpt spelet, är bara sjukt.

Och det här skriver en person som är FÖR fildelning

Aja, synd att Iron Lore lägger ner! Soulstorm är riktigt bra, rekommenderas.

12
Skriv svar