Lost: Via Domus

Medlem

Vet inte vad basras är men det låter rasistiskt. endast de bästa av spel är värda min tid.

Medlem

Spelet är oväntat bra, för att vara ett licensspel så har de lyckats riktigt bra. kul att se Ubisoft!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

sn0bben15: Du avslöjdade precis lite mycket. Inget direkt som jag la märke till(t.ex visade dom ju inte vilket alternativ som fick datorn att koka).
Sen är väl Lost en serie man ska hålla sig ifrån. Chansen är att man bli hooked på ännu en sån serie(följer redan Prison Break). Antar dock att Lost är ännu mer knepig.

Ni som diskuterad games for windows.
"Compatibility with the Xbox 360 controller (where applicable)"

Inaktiv

Haha, typiskt star wars dialog:
"what's in that/this cave?"
"only what you take with you"

Hur som helst, långt mycket bättre än den förra videon - ni har tagit åt er kritik och förbättrat er FZ. Stora framsteg, fortsätt så!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Skall nog testa detta spel då jag följer Lost. Undrar om man kommer få reda på lite mer grejer om vad som har hänt och vad som skall hända i själva serien?

Inaktiv

Tummen upp för både Video och textrecension.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Det är inte ens skådisarna från lost som gör rösterna i spelet, otroligt lamt spel alltså förstår inte hur ni kunde ge det så bra betyg..

Medlem

sjukt att det inte är skådespelarnas röster.. en av anledningarna till varför jag inte vill spela det..

älskar serien som fan dock, så kanske blir en så kallad 'DL'.

Medlem

Jo det är sex stycken från lost som har lånat ut sin röst.

Varför heter det Via Domus? Det är just skitfult.

Inaktiv

Lirade lite av det i förgår (ja jag är pirat) spelade inte mycket av det pga Fuels of war kom ut.. och nu släpptes precis assassins creed till pc.. men såg lätt skönt ut, synd inte hela djungeln är "upplåst" utan det är lite springa på räls i djungeln.

Medlem

Hmm DOmus har väll bytt namn till konsum för länge sedan?
borde heta via Konsum

Medlem

Gillar verkligen videorecensioner! Mkt bra FZ..


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

"Älskling, kan du köpa tvättmedel? Helst Via, Domus brukar ha billigt.." sa frugan till sin man. Mannen skakade av rädsla... Domus, han gick ALLTID vilse där...

Häng med i det spännande äventyret LOST: Via Domus; There is no spoon bakom nästa hylla.

... ja jag är trött

Medlem

Haha du äger DrAbraham

Medlem

Verkligen nice med videorecensioner!

Inaktiv

Ehh. pc kontrollerna är det väl inget fel på?... tyckte det var riktigt bra kontroller. om ni nu hittade att man kunde knappa med musen ist för enter/space

J*vligt bra spel var det iaf, längesedan jag hade något bra äventyr.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Intressant med videorecension, bra FZ!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Spelet är plågat med långa laddningstider. Sen måste den ladda överallt ditt man ska gå. Sen tycker jag att dom hoppar för mycket utan att någon kort text i mellan vad som har hänt när ett nytt kapitel startar. Har man inte sett serien så kommer man inte förstå story något mycket.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Fan vad grymt, ni lyssnade på alla mina förslag från er första videorecension, speldjungelrösten är borta och betygen visas i själva filmen. Skönt med en site som lyssnar på sina medlemmar!


signatur

Min åsikt är baserad på fakta, inte på företaget produkten i fråga görs av.

Medlem

Kuriosa: "Via Domus" betyder typ "Vägen hem" eller något liknande...


signatur
Medlem

Håller med den av de föregående talarna som påpekade att videorecensionerna avslöjar lite väl mycket. Kändes likadant i Penumbra(?)-recensionen när den gigantiska masken brakade genom väggen - är det inte menat som ett överraskningsmoment?


signatur
Inaktiv

Grymt bra jobbat Fz! Tack så mycket att ni var så snabba med recensionen. Det blir nog ett köp nu precis som efter att man sett er penumbra recension!

Inaktiv

Ni som säger att serien inte gav några svar .. vafan det va säsong 1 och 2 .. Nu under 3e säsongen så får man svar hela tiden .. den nyaste avsnittet (amerikanska) var förövrigt det bästa någonsin

Medlem

Älskar att ni börjat med Video recension. Även fast man läser den vanliga också. Nått som ja sakna med denna är där ni skriver vad för dator ni har testat spelet på. Det är bra när ni gör så.

Annars värkar inte spelat va sådär jätte hypigt, men man måste ju testa det då man är en inbiten lost-fan:D

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sn0bben15:

Jag tyckte att ni avslöjade lite för mycket av spelet som vad som händer om man inte skriver på datorn när tiden tickar ner och att man kan ta kort på nummerplåten som leder ner i bunkern för att få bonus material, men i övrigt en riktigt bra recension.

Att allt går åt pipan om man inte fyller i sifferkombinationen vet alla som följer serien, och det förklaras också i spelet. Nummerplåten är också en sak som förklaras i spelet, för att förklara funktionen med kameran.

Skrivet av Rave:

Ni som säger att serien inte gav några svar .. vafan det va säsong 1 och 2 .. Nu under 3e säsongen så får man svar hela tiden .. den nyaste avsnittet (amerikanska) var förövrigt det bästa någonsin

Svar och svar, ofta får vi svar på två frågor men får tre nya. Men jag håller med, efter bottennappet med S02 så blir serien bara bättre för varje avsnitt.


signatur
Medlem

Reklamen var inte irriterande lång och FZ-introt tycker åtminstone jag fungerar bättre utan speakerröst.

Bra recension som vanligt, men FZ har ju viss erfarenhet på recensionsområdet

Videorecensionerna är en utmärkt idé, särskilt om ni fortsätter att göra såna här snabba förbättringar. Däremot tror jag inte Lost: Via Domus är något för mig- men jag är å andra sidan inget fan av serien heller.

När kommer The Wire-spelet? 8)


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Redaktör
Skrivet av Åke Vader:

Håller med den av de föregående talarna som påpekade att videorecensionerna avslöjar lite väl mycket. Kändes likadant i Penumbra(?)-recensionen när den gigantiska masken brakade genom väggen - är det inte menat som ett överraskningsmoment?

Tja... vad ska vi visa - ospännande saker...? Masken är

visserligen en boss. Me sannerligen inte av sådan kaliber att den "avslöjar hela handlingen".

.


signatur
Inaktiv

bra recension, får mig inte att vilja spela spelet men det spelar mindre roll

Medlem

Fruktansvärt dåligt spel. Det är mer riktigt att kalla det interaktiv berättelse. Det är helt och hållet linjärt, resurs-systemet är meningslöst och spel-elementen är så banala att du skulle få mer kvalité av att köpa ett flashpusselspel. Är du inte ett renodlat Lost-fan så finns det ingenting att hämta här, och även då skulle jag inte rekommendera det
1/5

Inaktiv

Lost: Via Domus ??!
Via Domus, har dom sprungit vilse i varuhuset elle? Locke är fast i camping avdelningen och Hugo kommer inte ut från charken.
Domus heter Domino idag dock.
Jaja, spelet dock var ingen höjdare. Serien håller i sig dock nästan, väntar bara på slutet.

123
Skriv svar