Warhammer Online: Age of Reckoning fotat

Medlem

För nuvarande förekommer det endast EN grafikinställning i WAR beta och det är upplösningen. Grafiken är antagligen satt på lägsta för att spelare ska fokusera på gameplay och inte grafik i sin bedöming. Personligen så tror jag att final release på spelet inte kommer att se så mycket bättre ut, detta pga. satsningen på RvR, dvs. många spelare på en liten yta som fightas utav bara fan. Vill man ha snygg grafik så tycker jag att man ska satsa på Age Of Conan, men då får man också ta att spelet består enbart av instanser för att hålla populationen och kartsize nere....en tradeoff helt enkelt, bara att välja sida och börja grinda vid release, andelen snorungar kommer att vara lika på båda liren

Tycker ni att grafiken är cartoonig? det är Warhammer ffs, den är intrinsisk cartoonig och diggar man det inte så kanske man ska se sig om efter något som inte har labeln Warhammer.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

Tycker ni att grafiken är cartoonig? det är Warhammer ffs, den är intrinsisk cartoonig och diggar man det inte så kanske man ska se sig om efter något som inte har labeln Warhammer.

Vet inte riktigt vad du har för erfarenhet av Warhammer - men alla böcker jag har om WH (rpg/tabletop) håller riktigt hög klass på bilderna. Knappast "cartooningt" där inte.
Det är knappast så att dom gjort om rollspelet "toon".


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av FortranNewbie:

Tycker ni att grafiken är cartoonig? det är Warhammer ffs, den är intrinsisk cartoonig och diggar man det inte så kanske man ska se sig om efter något som inte har labeln Warhammer.

Vet inte riktigt vad du har för erfarenhet av Warhammer - men alla böcker jag har om WH (rpg/tabletop) håller riktigt hög klass på bilderna. Knappast "cartooningt" där inte.
Det är knappast så att dom gjort om rollspelet "toon".

Du har alldeles rätt, jag använde mig av Cartoonigt på fel sätt.
Min uppfattning är att majoriteten tycker att Warhammer online ser cartoonigt ut pga. de överdimensionerade rustningarna, kanoner, svängda hustak, galna orcher etc. Definitionen av ett cartoonigt spel ligger nog hos wow, dvs. klara färger, stora ögon på gnomes och slott som ser ut som sandslott med glasyr. Wows grafik tilltalar mig trots den låga polygoncounten men Warhammer faller i min mening inte under samma cartoonnivå.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

12
Skriv svar