Commodore 64-spel till Virtual Console

Robot
Commodore 64-spel till Virtual Console
Medlem
Commodore 64-spel till Virtual Console

Whoa. C64 är ju guld. Ytterliggare ett stark argument för att jag någongång borde köpa en Wii.

Medlem

last ninja \o/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det man undrar är när Nintendo ska fixa så att man kan köra alla VC-spel via komponentkabel utan att bilden fuckas upp (eller tekniskt sett: den delas ju på mitten). >=(

Medlem

Last ninjaaa! <3
Dock är C64an så gammal nu att spelen borde ges ut gratis, men men...

Medlem

Wii blir bara bättre å bättre, ångrar inte mitt köp!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

moonstone :B ?

Inaktiv

Hur mycket är 500 wii points?

Medlem

Slutligen har de hittat titlar som får iaf mig att känna köpsug

Inaktiv

500 points är löjligt dyrt. Det finns ju en massa c64-spel som flash och i Java på nätet.

http://c64s.com/toplist/

Redaktör
Skrivet av Figge:

Hur mycket är 500 wii points?

Omkring 50 kronor. Jag la till det i nyheten.

C64:an (och Amiga 500) snodde åtskilliga timmar av min barn- och ungdom. Men jag är inte särskilt sugen att betala för den nostalgitrippen - C64-spelen känns jäkligt gamla när jag nån gång då och då testar dem igen. Men visst, kul historielektion.

Kuriosa: några C64-favoriter:
- Gunship
- Giana Sisters
- EH Soccer
- Fort Apocalypse
- California Games


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Figge:

Hur mycket är 500 wii points?

Omkring 50 kronor. Jag la till det i nyheten.

C64:an (och Amiga 500) snodde åtskilliga timmar av min barn- och ungdom. Men jag är inte särskilt sugen att betala för den nostalgitrippen - C64-spelen känns jäkligt gamla när jag nån gång då och då testar dem igen. Men visst, kul historielektion.

Kuriosa: några C64-favoriter:
- Gunship
- Giana Sisters
- EH Soccer
- Fort Apocalypse
- California Games

50 spänn låter lite mycket... det finns utan tvekan ett gäng nostalgi trippar, men ingan av dom är värda 50kr i mina ögon

Medlem

Mjo illa att ta betalt för spelen, såpass mycket iaf. Vill jag ha en nostalgitripp så plockarjag nog hellre ner Amiga500an + alla hundratals spel som ligger där uppe på vinden, inget går upp emot ljudet när en amiga laddar juh! ^^

Medlem
Skrivet av bleak:

moonstone :B ?

Otroligt bra spel, ett av dom bästa spelen jag någonsin spelat. om än väldigt buggigt.
Var ju dock till amiga 500 om vi ska vara petiga

Medlem
Skrivet av bleak:

moonstone :B ?

ja, vore fan det bästa. så jag äntligen år veta va som händer när man får månstenen.
hela skeå hade bara samma kopia av spelet som hängde sig när man fick den.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Bra idé. Hoppas de justerar priserna fort dock. Nostalgi i all ära. 10 till 25 spänn beroende på titel känns mera rimligt.
Tror knappast Commodore Gaming vågade kräva allt för hög licensavgift (eller ens ville det) som kan motiverat priset. Speciellt när situationen som gäller nu är att de inte får betalt alls.
Inte fy skam få chans kunna kränga 20 år gamla lir en sväng till...

Medlem

Coolt. Har aldrig spelat nåt på C64 så det ska bli intressant att se om det är något att ha.

Medlem

Coolt fast jag kan hålla med om att 50:- är lite optimistiskt men men... mmm c64 är en utav mina tidigaste spelminnen, *nostalgitår* hjälp vad skadad jag är

Stora fördelen med detta är dock vad som bli i förlägningen, som någon sa innan, tänk om de skulle börja släppa amiga spel, där finns ju många guldkorn som jag rentav mycket väl skulle kunna betala för...

Medlem

Hur kan man tycka att 50 spänn är mycket ? Bara att käka en kebabpizza mindre i månaden.

Inaktiv

Boulderdash pliiiix!

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Boulderdash pliiiix!

There you go!
http://c64s.com/game/471/boulder_dash_i/

Detta är min favorit:
http://c64s.com/game/128/archon/

Inaktiv
Skrivet av NeoWeo:

Hur kan man tycka att 50 spänn är mycket ? Bara att käka en kebabpizza mindre i månaden.

Det är ju mycket för dessa gamla spel. Man vill ju då kanske dra ner en 10 spel minst och hamnar på 500:-

Aresz:
Boulderdash är grymt och jag har det i min iPhone men tyvärr utan ljud och det är ju halva känslan med C64-spel.

Medlem

last ninja spelen och Wizard of Wor
skulle nära på få mig att överväga en Wii
priset 500p är ju en droppe i havet för den flashbacken


signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

KoP
Medlem

Hmm.. detta borde ju motivera ett inköp av en Wii för egen del.. men, näää.. hookar hellre upp the real thing och lirar.

MFZ
Medlem

varför spela 64a på en wii när man kan lira det på mer eller mindre perfekta emulatorer på PC?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Giana Sisters!?

Nintendo lär få en stämning på sig om dom gör det.

"Due to its strong similarity with Super Mario Bros., Rainbow Arts was forced to withdraw the game from sale almost as soon as it was released and cancel release of the otherwise completed ZX Spectrum version, under pressure from Nintendo's legal arm. The cover of the C64 version published in the UK by GO!, a sub-label of US Gold went so far as to taunt Nintendo's game with the tagline "The brothers are history.""

"Despite being unavailable commercially, unauthorized copying of the game has led to its rapid rise to cult status. Some people also altered the game's sprites to create an ad hoc version of Super Mario Bros. for the Commodore 64."

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Giana_sisters

MFZ
Medlem

ratdeath. ja, nintendo lär ju stämma sig själva direkt asså, det vore ju det enda normala alternativet.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Låter trevligt, inget jag kommer betala för dock då man lika gärna kan lira det på pcn eller om man har dom orginal på sin c64. Inget slår juh känslan av orginal.

Medlem
Skrivet av Tommy Rydling:

Det man undrar är när Nintendo ska fixa så att man kan köra alla VC-spel via komponentkabel utan att bilden fuckas upp (eller tekniskt sett: den delas ju på mitten). >=(

Vilka spel är det så i, så man vet vilka man ska undvika? Har inte stött på något hittills åtminstone.

Medlem

Vad är VC spel för något?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar