Testa World in Conflict till Xbox 360 hos Massive
Hur bra funkar det med ett RTS på konsoll egentligen? En annan fråga är hur bra de säljer jämfört med PC som måste ses som den bästa RTS-plattformen pga kontrollen med mus+tangentbord.
Trots detta verkar det som många bolag fortsätter pusha RTS-spel till XBox 360, så de säljer nog iaf. Snart kommer Universe at War på 360 också, och det är även exklusiva spel på gång, tänker på Halo Wars. Tycker det är lite synd att HW är exklusivt, eftersom jag gärna spelat det på PC. Ensemble Studios har gjort flera av mina största RTS-favoriter till PC.
Hur bra funkar det med ett RTS på konsoll egentligen? En annan fråga är hur bra de säljer jämfört med PC som måste ses som den bästa RTS-plattformen pga kontrollen med mus+tangentbord.
Får jag komma dit så kanske jag kan berätta, om det inte är något NDA som måste följas..
Får jag komma dit så kanske jag kan berätta, om det inte är något NDA som måste följas..
... och villiga att skriva under ett sekretessavtal.
Troligtvis så kommer du behöva håll tyst om det hela ett bra tag.
Tveksam själv till RTS på konsol, Universe at War, WiC och Supreme Commander... tror inte att de spelen kommer sälja särskilt bra. Men vem vet, vi får se. WiC är rysligt bra på PC.