Left Behind är gratis*
Det här spelet är gratis, men vi tycker (och kräver) att du kan vara en sjysst kristen person och ge oss 5 dollar, för det får du ett spel, och en fribiljett till himmelen (Går ut om 3 år ), så ge oss pengar och njut av ett helt gratis spel!
Från tillverkarna av "charlie church mouse"? Trodde på allvar att trailern för den var en ploj som sedan skulle spåra ur till det riktiga spelet. Icke.
Köpa "gratis" spel av öppet religiöst utvecklingsföretag? Aldrig.
Korrekt, gammalt psykologiskt knep detta köra med "gratis" och sedan fråga om betalt. Finns många studier om denna basala mänskliga reaktion och flertalet religösa "inriktningar" utnyttjar detta flitigt.
Senast för någon månad så var det en studie säkert fler läste om i dagstidningarna. Studenter på bibliotek som erbjöds en gratis fika visade sig vara betydligt mera benägna hjälpa när en främmade person kom senare och bad om hjälp med ett studierelaterat problem.
Som personligt exempel erbjöds jag en religös bok av en individ i ett köpcenter drygt tio år sedan. Följer ingen specifik tro och hade inga planer göra det heller men tänkte om den är gratis kan jag ju ta en titt och se vad det handlar om för allmänbildningen.
Och mycket riktig, så fort boken var i min hand kom frågan "Du kanske vill donera en slant, lite växelpengar sådär bara".
Rätt slugt parasitera på en i grunden god mänsklig reaktion, att välvilja sprider sig, för framstå som generös när man egentligen vill ta betalt pådyvla personer sin åsikt utan de bett om den.