Mass Effect klart - dags för ett nytt äventyr

Flakmonkey
Mass Effect klart - dags för ett nytt äventyr

Måste säga att min satsning på att minska den lista med spel jag äger men ännu inte klarat går riktigt bra. För drygt två veckor sedan klarade jag GTA IV och igår lyckades jag ta mig igenom slutstriden i #Mass Effect. Klockan i spelet visar att det tagit mig runt 39 timmar att nå slutet, men det är en sanning med viss modifkation. Av de 39 timmarna så har säkert mer än 5 bestått av matlagning och ofrivillig sömn, men ett spel som levererar drygt 30 timmars spelglädje är i mina ögon fantastiskt mycket spel för pengarna.

#Mass Effect är ju dock bara inte kvantitet utan även kvalitet. Visst finns det saker att klaga på, som att sidouppdragen i många lägen brister en aning i originalitet och att rollspelselementen är i svagaste laget (speciellt om du är van vid Biowares äldre titlar som #Baldur's Gate), men det är en riktigt härligt rymdäventyr med en fängslande story som gör att man vill spela vidare. Kan rekommendera det varmt till alla som inte redan spelat igenom det, och del två har nu lagts till högt på min vill ha-lista.

Nu gäller det dock att välja ett nytt spel och som vanligt vill jag ha er hjälp att välja bland väldigt olika titlar. Nykomlingen på listan är #Castlevania: Symphony of the Night som av många anses vara seriens kronjuvel. Det följs av #Epics våldsamma uppföljare #Gears of War 2, #Capcoms lika hyllade som underskattade Wii-titel #Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure, Hideo Kojimas action #Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots och förra årets mest hypade(?) spel #LittleBigPlanet.

Vad det än blir så kommer det förhoppningsvis inte ta två veckor att klara det den här gången. Imorgon är första dagen på min två veckor långa semester och även om jag knappast har tänkt spendera den i TV-soffan så kommer jag förhoppningsvis kunna klämma in några extra timmars spelande ^^

Kampen mot backlogen går vidare!

Nästa spel till rakning

Inte längre på backlogen

#blogg

Medlem
Mass Effect klart - dags för ett nytt äventyr

Wow, du gillar verkligen Mass Effect va?

EDIT: Haha, gillar hur du bytte till "ett nytt äventyr"


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Eftersom du nyligen har spelat ett spel på X360 så kan du börja spela Metal Gear Solid 4 och få lite variation på handkontrollen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skribent

Bara musiken i Castlevania: Symphony of the Night gör det värt att spela.

Medlem

Zak and Wiki är ganska kul och mysigt trots att Wiki låter som en stönande mangaporrtjej (kanske just därför?). GoW2 e kul det med, men en kompis i soffan rekommenderas.


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

Precis som Nocturne sa; GoW2 avnjutes bäst med en polare i soffan.


signatur

dare to be bold

Medlem
Skrivet av WaltX:

Eftersom du nyligen har spelat ett spel på X360 så kan du börja spela Metal Gear Solid 4 och få lite variation på handkontrollen.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Flakmonkey
Skrivet av WaltX:

Eftersom du nyligen har spelat ett spel på X360 så kan du börja spela Metal Gear Solid 4 och få lite variation på handkontrollen.

Det lockar helt klart... det enda som egentligen talar emot MGSIV innan jag sätter mig ner för att välja ett spel senare idag är att jag precis lirat två spel med rätt mycket mellansekvenser och mycket story... vore rätt trevligt med något annat... även om spelen GTAIV och ME i sig inte är särskilt lika kanske ^^

Skrivet av bastard:

Bara musiken i Castlevania: Symphony of the Night gör det värt att spela.

Jo soundtracket är ju en klassiker, har faktiskt börjat lira SotN ett antal gånger men det har alltid kommit något annat i vägen...

Skrivet av Nocturne:

Zak and Wiki är ganska kul och mysigt trots att Wiki låter som en stönande mangaporrtjej (kanske just därför?). GoW2 e kul det med, men en kompis i soffan rekommenderas.

Zak and Wiki vore skoj eftersom jag inte lirat ett bra Wii-spel sedan Zelda (nej jag har inte skaffat Nintendos titlar), men det vore ju härligt med ett riktigt köttigt actionlir... och min bror har lovat att "offra sig" så att jag ska slippa lira ensam.

MFZ
Medlem

kan varmt rekommendera castlevania SOTN, spelade precis igenom det för 4e ggn.

grymt bra platformsspel, om inte det bästa.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

MFZ
Medlem

förövrigt saknades Psychonauts på listan.. om du inte har klarat det redan.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

1
Skriv svar