Nya rykten om Crysis till PS3

lol!

..allt handlar väl om att dom måste försöka sälja lite Crysis, eftersom dom sålt på tok för lite mot forecast.
Fattar inte varför dom inte släppte på PS3 direkt, alla nyblivna PS3 ägare hade ju köpt direkt eftersom det typ bara fanns Motorstorm & Resistance och betalat 600:- för det.. istället för att "ge" bort det på pc och hoppas att någon betalar..

:dead:

signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av pennywise:

Är det här ett dagcenter för efterblivna datanördar? Så här mycket tekniskt blajblaj och bajsnödiga bortförklaringar har jag aldrig sett maken till. Köp den kosoll du vill ha, spela på den och skit i andra. Orka tävla i skvaller, bullshit och falsk ryktesspridning. Patetiskt!

Jag håller med dig, även fast jag är en av dem du pratar om.

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

hahahah fyfan vad ball ifall detta är sant. precis som jag har sagt hela tiden. mycket tekniskt skitsnack som ingen är 100% på ändå. jag tror å märk mitt "tror" precis som jag alltid har trott så kommer PS3'an visa sig vara tekniskt överlägsen i slutändan. å alla era tekniska spekulationer å skitsnack kommer bara tystas ner. alla 360 fanboys kommer bara att fada ut. haha inte ett ljud kommer man höra om 360 vs PS3. men som sagt det återstår att se, nu börjar folk sakta men säkert skylla på att det är Blu-Ray som sakta dödar 360'n vilket jag har sett massa 360 fanboys säga är en helt meningslös detalj på PS3'an. Criterion gör bort sig helt när dom säger att båda maskinerna är exakt lika kraftfulla och det kommer dom få äta upp inom en snar framtid. ska verkligen memorera å gå tillbaka i inlägg sen när det jag alltid trott om denna maskin visar sig. även ifall just detta rykte (Crysis på PS3) inte är sant så kommer det ändå att bli så här förr eller senare. hahaha å snälla lyssna inte på inkompetenta programmerare som säger att 360'n är kraftfullare för att dom inte kan hantera den mycket avancerade cell tekniken som sitter i PS3'an.

Medlem

Crysis på konsol lär aldrig hända.
Men vem vet, en regnig dag kanske det inträffar.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Crysis på konsol lär aldrig hända.
Men vem vet, en regnig dag kanske det inträffar.

hmm.. intressant, aldrig i kombination med kanske hahahaha du kommer nog snart få mer respekt för ordet aldrig.

Ti.
Medlem

Jag har alltid gillat "aldrig".

Kommer garanterat köpa Crysis om det kommer till PS3.

Inaktiv
Skrivet av Ti.:

Jag har alltid gillat "aldrig".

Kommer garanterat köpa Crysis om det kommer till PS3.

ehmm ok

Medlem

Ni är för goa. Kan vi inte göra en handuppräckning? Ni som har så starka åsikter här, ni har inte råd att köpa båda konsolerna va? Seså? Hur många av er, vehettere, fanboys är fattiga losers som måste slåss för er ENDA konsol?

Sedär, ett lika nyanserat och balanserat inlägg som resten av den här tråden.

Medlem
Skrivet av Schtraider:

Ni är för goa. Kan vi inte göra en handuppräckning? Ni som har så starka åsikter här, ni har inte råd att köpa båda konsolerna va? Seså? Hur många av er, vehettere, fanboys är fattiga losers som måste slåss för er ENDA konsol?

Har råd men det finns bättre saker o lägga pengarna på än två konsoler för totalt över 10k.

10k är endast en dator värd ändå och då får man ut vad man payar för iaf.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Schtraider:

Har råd men det finns bättre saker o lägga pengarna på än två konsoler för totalt över 10k.

10k är endast en dator värd ändå och då får man ut vad man payar för iaf.

Har man råd på riktigt så köper man båda konsolerna, utan att blinka. Behöver man offra nåt annat i sitt liv för att köpa konsolerna så har man inte råd. Eller ja, det beror på hur man definierar begreppet. Själv har jag inte riktigt råd eftersom jag prioriterar lägenhetsköp (jag vet, intressepilarna haglar) för närvarande.

Jag är är i alla fall övertygag om att de flesta som ylar högst i den här tråden helst skulle slippa försvara sin stackars konsol och vilja ha en komplett "maskinpark".

Medlem

Om det här ryktet är sant så är det nog en av dem häftigaste sakerna jag har hört.

signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Millionstylez: Ett så tragiskt resonemang du för. Att PS3 har mer under huven än 360:n är ingen nyhet. Däremot är det ju idiotiskt att köpa en PS3 nu eller när den kom bara pga av detta faktum. Ägare av 360:n har sedan den kom spelat spel som PS3 diton bara kan dregla över - gear of war, mass effect, forza motorsport 2, Halo 3, bioshock m fl. Dessutom har både orange box och virtua figher 5 visat sig vara både snyggare och ha bättre framerate på 360:n. I februari får vi Lost Oddysey och sen delar vi på lir ett tag (devil may cry 4, silent hill 5 etc) innan ni får ert första exclusiva lir - MSG4.

Ang. att blueray kommer döda Xboxen - nä det kommer den inte att göra. Däremot sitter MS på ett trumfkort i form av lätt konvertering till PC. Du förstår en spel skrivet för PS3 är endast skrivet för PS3 medan ett spel skrivet för 360:n lätt (relativt) konverteras till PC. Varför tror du att MS parallellt med 360:n pushar på games for vista?

Det skulle inte förvåna mig om nästa generation xbox var identisk med en superoptimerad speldator - dvs skriv för en plattform och spela på båda - sen är det en enkel grej för MS att stoppa in en blueray spelare i X-lådan.

Dessutom kan man räkna med att MS kommer med lite "feta" uttalanden under året - kanske en bärbar grej, kanske har de snott åt sig någon titel. Förmodligen ett Gears of War 2 etc. Crysis var snyggt som fan och det är en fjäder i hatten för PS3 men å andra hand så är hatten ps3 bär på jävligt tunn på fjädrar.

360 torde vara en bättre målplattform för Crysis då xenos har ungefär dubbla grafikprestandan jämfört mot RSX när det handlar om att rita ut sådan pixelshader-tung grafik som finns i Crysis. Å andra sidan så är Cell-processorn bättre på fysik än Xenon.
Och grafik går ju att skala ner och förfula på ett helt annat sätt än fysik, utan att påverka gameplay och speldesign.

Min presonliga erfarenhet av spelutveckling till PS3 säger mig dock att detta inte skulle bli särskilt vackert, såvida man inte anpassar hela bandesignen till plattformens begränsningar (som Uncharted, där naturmiljön du stöter på är ett tunt lager träd som döljer en platt kulissbakgrund).

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Det är så fullständigt meningslöst att sitta och jämföra komprimerade småbilder på GT, av vad jag tycker "uppenbarliga skäl.
Ungefär som att jämföra FLAC med WAV Lossless efter att ha gjort filen till en MP3:a

Exakt, det var det klokaste någon sagt hittils angående GT:s jämförelsevideor!

signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Inaktiv

Trevligt med Crysis, synd bara att jag inte gillade det spelet i vilket fall.

Nu går jag, fortsätt ni kriga barn.

signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Var då ett jäkla tjafs om 360 vs PS3. Visst, PS3:an är väl ett säkert kort i framtiden när utvecklare har lärt sig att utnyttja dess fulla potential, men hur länge tar det? Xbox 720 med dx10, blu-ray etc lär väl har släppts innan det händer.

Medlem

1. Kan alla fanboys sluta skriva inlägg
2. dx10 vs dx9 är en stor jälva bluff. gå inte på den.
3. man märker när/om crysis kommer ut. så vänta.

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Börjar bli jävla less på 360 vs PS3, varje spelsida ser jag detta trams.

signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av viktorelius:

ni får ert första exclusiva lir - MSG4.

Skönt med folk som är pålästa........

signatur

“All thinking people are atheists.”

Skrivet av IceMan:

2. dx10 vs dx9 är en stor jälva bluff. gå inte på den.

Nehe du, features som unified shader architecture och texture arrays är riktigt stora framsteg för oss utvecklare. Att vi sedan tvingas skala ner även DX10-versioner av spel för att enkelt kunna vara DX9-kompatibla är en annan sak.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Millionstylez: Ett så tragiskt resonemang du för. Att PS3 har mer under huven än 360:n är ingen nyhet. Däremot är det ju idiotiskt att köpa en PS3 nu eller när den kom bara pga av detta faktum. Ägare av 360:n har sedan den kom spelat spel som PS3 diton bara kan dregla över - gear of war, mass effect, forza motorsport 2, Halo 3, bioshock m fl. Dessutom har både orange box och virtua figher 5 visat sig vara både snyggare och ha bättre framerate på 360:n. I februari får vi Lost Oddysey och sen delar vi på lir ett tag (devil may cry 4, silent hill 5 etc) innan ni får ert första exclusiva lir - MSG4.

Fan jag måste drömt de senaste månaderna , kan svära på att jag spelat Ratchet o Clank, Uncharted, GT5P Heavenly Sword samt warhawk på min PS3'a som inte finns på xbox.
För övrigt:: Halo 3 R.O.F.L.

signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

360 är för fattiga!

Medlem

Vad är det ni bråkar om här inne igentligen? Vilken konsol som har bäst prestandra på pappret? Det kommer alltid handla om spelen hur ni än gör.. Sedan VET ni ju alla att PS3 kommer vara överlägsen grafiskt i slutändan, om det nu räknas?

*klappar sitt Wii* och får stå ut med den taskiga grafiken..

Skrivet av radiuz:

Sedan VET ni ju alla att PS3 kommer vara överlägsen grafiskt i slutändan, om det nu räknas?

Huh? Det är den vare sig på pappret eller i praktiken.

Medlem
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av radiuz:

Sedan VET ni ju alla att PS3 kommer vara överlägsen grafiskt i slutändan, om det nu räknas?

Huh? Det är den vare sig på pappret eller i praktiken.

Ja, även om jag ärligt talat skiter i vilket så förstår jag inte riktigt varför en del envisas med att säga sådär. Den har blue-ray vilket är najs som fasicken men när det gäller pixelskyfflande är det väl knappast så att den är så överlägsen eller ens alls bättre. Eller?

Sen att hävda att den potentiellt är grym är rätt så meningslöst om inte det dyker upp fler spel som faktiskt bevisar det. Ska man behöva vänta till nästa generationsskifte innan det dyker upp vettiga spel för att tillverkarna har problem med att lära sig den? Obs, jag säger varken det ena eller det andra men OM det är så att potentialen hos maskinen kommer realiserar först om ett par år och då EVENTUELLT visa sig vara mer kompetent än 360 så lider jag med de som köpt en PS3 nu. Inte för att den inte har spel nu men att veta att maskinen man köpt för dyra pengar ligger och halvtuffar sig genom spelen (som man också köpt för dyra pengar) måste vara surt.

När jag kör Assassin's Creed på 360 så känner jag verkligen inte att den inte hänger med. Snyggt som satan och inga problem med skärmuppdateringen.

Vill bara påpeka att jag inte hävdar att nån maskin är bättre utan bara att man får skylla sig själv om man aggressivt hävdar något som inte är helt underbyggt. Då hugger folk tillbaka. Att blue-ray skulle vara ett krav för Crysis förstår jag inte. Jag har, såvitt jag vet, ingen blue-rayspelare i min PC och spelet funkar finfint där. Möjligtvis kan det vara att hdd inte är standard på alla 360 men om det säger jag: Microsoft, strunta i Core/Aracde! Surt om det tummas på spelkvaliteten för oss som har de "riktiga" versionerna.

Och nej, 360 är inte för fattiga, den är för folk som gillar den. Och PS3 är till för de som gillar PS3. Och båda är till för mig.

Skrivet av Schtraider:

Ska man behöva vänta till nästa generationsskifte innan det dyker upp vettiga spel för att tillverkarna har problem med att lära sig den?

Det är det där som jag blir så ledsen över och det är därför jag gnäller. Sony skapar en produkt med sämre prestanda (det vet vi vid det här laget, inte ens supportkillarna från Sony hävdar att det går att uppnå samma grafikprestanda som med en 360), pumpar ut propaganda om hur kraftfull den är, och sen får vi utvecklare skulden för att vi "inte har lärt oss än".
Tror folk att vi är helt dumma i huvudet eller?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Schtraider:

Ska man behöva vänta till nästa generationsskifte innan det dyker upp vettiga spel för att tillverkarna har problem med att lära sig den?

Det är det där som jag blir så ledsen över och det är därför jag gnäller. Sony skapar en produkt med sämre prestanda (det vet vi vid det här laget, inte ens supportkillarna från Sony hävdar att det går att uppnå samma grafikprestanda som med en 360), pumpar ut propaganda om hur kraftfull den är, och sen får vi utvecklare skulden för att vi "inte har lärt oss än".
Tror folk att vi är helt dumma i huvudet eller?

Definitivt inte meningen att förringa er, yrkesfolk. Det är den generella storyn, att den är svår att lära sig att utveckla för (inte att utvecklarna inte klarar av det) men jag är också medveten om att man ibland inte kan lita på allt man läser på nätet. Men där har ni ytterligare ett bevis på det menlösa i att hävda att man har rätt i sådana här diskussioner; försökte vara helt neutral och ändå visade det sig att ett "etablerat" faktum inte stämde eller i alla fall inte är oomstritt.

Skrivet av Schtraider:

medveten om att man ibland inte kan lita på allt man läser på nätet.

Heh, visserligen är det mycket positivt att folk är källkritiska i informationssamhället. Men tyvärr verkar det vara mängden folk som har en viss uppfattning som styr vad folk uppfattar som sanning. Och det finns definitivt fler forumkids som lyssnat på Sonys marknadsföring än vad det finns gnällande spelutvecklare.

Sedan finns många kunskaper om spelutveckling i en helt annan informations-sfär än internet, eftersom utvecklare har en tradition av sekretess och undviker att lägga upp saker på internet (men det sprids muntligen en hel del känsligheter som borde vara hemligt, typ vad konkurrenterna håller på med). Försöker man hitta benchmarks för PS3 vs 360 (det är fullt möjligt att framställa) på internet så kommer man ingenvart.
Som utvecklare så är man ju betydligt mer bekymrad över hur man ska få sina tiltlar att rulla och vara snygga på alla plattformar, än vilken plattform som har bäst prestanda.

Inaktiv

vilken som är bäst kan man kanske vara osäker på,
men jag vet iaf vilken som är roligast,
tillbringade mycke mer tid på att skriva här på fz när man hade 360,
skriver knappt hälften så mycke nu när man har ps3.
kan det bero på att man har mer kul med ps3 ?
jo kanske det.

Skriv svar