Nya rykten om Crysis till PS3

Inaktiv

Årets sorgligaste tråd måste jag säga. Har ni inget bättre för er än att gnälla på varandras konsoller? Får nog dra ner på sockret eller något..


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

vilken som är bäst kan man kanske vara osäker på,
men jag vet iaf vilken som är roligast,
tillbringade mycke mer tid på att skriva här på fz när man hade 360,
skriver knappt hälften så mycke nu när man har ps3.
kan det bero på att man har mer kul med ps3 ?
jo kanske det.

Kanske beror mer på din spelsmak, snarare än vilken konsol som är bäst?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Det är det där som jag blir så ledsen över och det är därför jag gnäller. Sony skapar en produkt med sämre prestanda (det vet vi vid det här laget, inte ens supportkillarna från Sony hävdar att det går att uppnå samma grafikprestanda som med en 360), pumpar ut propaganda om hur kraftfull den är, och sen får vi utvecklare skulden för att vi "inte har lärt oss än".
Tror folk att vi är helt dumma i huvudet eller?

Inte för att jag är någon expert, men jag har svårt att tro att det du säger är sant.

Skrivet av Insomniac's Chief Creative Officer Brian Hastings:

In an interview with VideoGamer.com, Hastings says that "the amount of action we're able to put on the screen at 60 frames per second really dwarfs what we were able to do a year ago at 30 frames per second. What's most exciting is the way things are headed right now I think we'll see just as big a leap from our second generation engine to our third as we did from the first to second."

As an example, Hastings points out that Sony's Cell processor allows developers to put more operations running on the Synergistic Processing Unit (SPU) and moving it off of the Power Processing Unit (PPU). Moving more operations in turn lets devs put more on the screen at once, and he predicts that this and other Cell-enabled power will lead to "major leaps each year in what people are able to do with the machine for at least three or four more years." This serves as a good explanation to anyone who gaped at Ratchet's vast cityscapes.

Skrivet av Evan Wells from developer Naughty Dog:

The PLAYSTATION 3 is a complex yet powerful system. We could not pull off the rich, seamless world of Uncharted on any other console. Because the system is so powerful, it means that tapping into that power requires great engineering efforts. We're lucky that Naughty Dog has some of the best programmers in the industry. I can also tell you that as we're finishing Uncharted, we've found new ways of optimizing our engine to take advantage of the hardware. All of which means that, as beautiful as our game is, there is a lot more in store for the PLAYSTATION 3.

Dom jobbar ju i och för sig åt Sony men det behöver ju inte det betyda att det dom säger inte är sant.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Nej, men om du letar efter skrifter som Microsoft, på ett eller annat sätt, ligger bakom så skulle du nog hitta motsvarande budskap.

Medlem

Tycker fortfarande Gears Of War är det snyggaste spelet på xboxen och det är snart 1.5 år gammalt, har inte sett några direkta framsteg på sista tiden (ex. halo 3)


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Skrivet av Sito:

Tycker fortfarande Gears Of War är det snyggaste spelet på xboxen och det är snart 1.5 år gammalt, har inte sett några direkta framsteg på sista tiden (ex. halo 3)

Det om något borde ju ta död på myten att det skulle ta utvecklarna ett par år att fatta vad det är för hårdvara de arbetar med.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Schtraider:

Ska man behöva vänta till nästa generationsskifte innan det dyker upp vettiga spel för att tillverkarna har problem med att lära sig den?

Det är det där som jag blir så ledsen över och det är därför jag gnäller. Sony skapar en produkt med sämre prestanda (det vet vi vid det här laget, inte ens supportkillarna från Sony hävdar att det går att uppnå samma grafikprestanda som med en 360), pumpar ut propaganda om hur kraftfull den är, och sen får vi utvecklare skulden för att vi "inte har lärt oss än".
Tror folk att vi är helt dumma i huvudet eller?

vem e du, och vad jobbar du med?, din käft spyr ut en massa skitsnack i varje inlägg du skriver,kom gärna med lite hårdvaluta som backar upp dina påstående.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Jo utvecklarna fattar vad dom jobbar med för hårdvara, tar bara ett tag att få ut så mycket som möjligt ur hårdvaran. Kolla bara på Black till Xbox och God of War 2 till PS2, där har dom verkligen lyckats med att pressa ut det mesta ur lådorna.

Sen säger jag inte att det ska ta fem år att göra snygga spel till en konsoll, men tar en stund att lära sig hårdvaran innan och utan till så man kan pressa ut allt som går att pressa ut.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Nehe du, features som unified shader architecture och texture arrays är riktigt stora framsteg för oss utvecklare. Att vi sedan tvingas skala ner även DX10-versioner av spel för att enkelt kunna vara DX9-kompatibla är en annan sak.

Om du är utvecklare till någon konsoll så är vi riktigt illa ute, om du glorifierar 12 pixel/vertex shaders (BB 22.4Gb/s) Där bara en bråkdel av de faktiska bearbetningarna kan användas samtidigt. Det systemet ger också långsammare uppdateringshastigheter och kanske det viktigaste, Unified shaders ligger inte i 360ns grafikprocessorn vilket är den bit man talar om när man nämner GPU.
Jag sitter på en saftig PC, jag har ägt en Xbox 360 och en PS3, det märks vilken som är ett monster och vilken som är gammal, det är inte ofta det händer. Jag skulle vilja påstå att 360 tillhör den gamla generationens konsoller.. faktiskt.
Och anledningen till att GoW ser likadant ut som de nya spelen kan du tacka dina Unified Shaders för... 360 har ju inte så mycket annat att vända sig till, så om 360n vill ha snyggare spel framöver så får de nog kämpa än lite mer än vad PS3ans utvecklare behöver.

Orkar inte bråka med fanboys längre, mitt mål var främst att lufta min frustration över att PS3 begränsar mig mycket mer än 360 när jag gör grafik, och det har jag uppnått. Läs lite av den här snubben så länge, även om han inte har koll på terminologin så har han gjort korrekta observationer:
http://jbooth.blogspot.com/2007/10/ps3-misconceptions-and-spi...

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Orkar inte bråka med fanboys längre, mitt mål var främst att lufta min frustration över att PS3 begränsar mig mycket mer än 360 när jag gör grafik, och det har jag uppnått. Läs lite av den här snubben så länge, även om han inte har koll på terminologin så har han gjort korrekta observationer:
http://jbooth.blogspot.com/2007/10/ps3-misconceptions-and-spi...

Ändå startar du samma debatt varje gång, men när det hamnar vid det tekniska så bangare du.
Ja, är du programmerare så behöver du inte veta så hemskt mycket om hårdvara och om du är grafiker så behöver du inte ens kunna programmera en miniräknare och vice versa men faktum kvarstår att du inte vet ett dugg om någonting förutom det du läser i diverse forum på klotterplanket internet, så att påstå att du jobbar hos någon som programmerar åt båda konsollerna (eller ens den ena) låter väldigt illa.

Inaktiv
Skrivet av viktorelius:

Millionstylez: Ett så tragiskt resonemang du för. Att PS3 har mer under huven än 360:n är ingen nyhet. Däremot är det ju idiotiskt att köpa en PS3 nu eller när den kom bara pga av detta faktum. Ägare av 360:n har sedan den kom spelat spel som PS3 diton bara kan dregla över - gear of war, mass effect, forza motorsport 2, Halo 3, bioshock m fl. Dessutom har både orange box och virtua figher 5 visat sig vara både snyggare och ha bättre framerate på 360:n. I februari får vi Lost Oddysey och sen delar vi på lir ett tag (devil may cry 4, silent hill 5 etc) innan ni får ert första exclusiva lir - MSG4.

Ang. att blueray kommer döda Xboxen - nä det kommer den inte att göra. Däremot sitter MS på ett trumfkort i form av lätt konvertering till PC. Du förstår en spel skrivet för PS3 är endast skrivet för PS3 medan ett spel skrivet för 360:n lätt (relativt) konverteras till PC. Varför tror du att MS parallellt med 360:n pushar på games for vista?

Det skulle inte förvåna mig om nästa generation xbox var identisk med en superoptimerad speldator - dvs skriv för en plattform och spela på båda - sen är det en enkel grej för MS att stoppa in en blueray spelare i X-lådan.

Dessutom kan man räkna med att MS kommer med lite "feta" uttalanden under året - kanske en bärbar grej, kanske har de snott åt sig någon titel. Förmodligen ett Gears of War 2 etc. Crysis var snyggt som fan och det är en fjäder i hatten för PS3 men å andra hand så är hatten ps3 bär på jävligt tunn på fjädrar.

hahha tragiskt resonemang kolla killen som inte ens är påläst, MGS 4 vårat första exclusiva spel haahaha det säger allt och där sätter jag punkt för din propaganda.

hahha jag är helt ointresserad av PC konverteringar. är så trött på PC/MS så jag spyr (hoppas någon kör över MS snart i operativsyfte dvs), jag har gått från Quake 2 / Quake 3 till PS2 å sen till World of Warcraft å nu känner jag att jag inte vill SPELA mer på en PC. Kanske bara för att PS3/HD är här

Slartibarfest e ju en riktig hycklare det behöver man inte vara ett genius för att märka hehehe

Som sagt jag lägger mycket av PS3'ans dåliga framgångar på programmerare JA. Kolla bara på God of War visst blev jag glad och imponerad när det kom men samtidigt jävligt sur att det tog dom så jävla lång tid att maxxa min konsoll. Dom titlarna som folk braggar om till 360 är inget speciellt. GoW är nog det enda som jag faktiskt blev riktigt imponerad av och övervägde att inhandla en 360 för. Fortfarande inte sett något som knäcker det på 360'n. FM2? nahh... mer av ett GT fan.

Polyphone Digital är bäst enligt mig. Dom har verkligen lyckats få äckligt snygg grafik att flyta. GT3 på PS2'an tycker jag fortfarande är det snyggaste bilspelet än idag.

"Aquilalore" verkar vara en jävligt påläst snubbe till skillnad från många andra här inne å det har inte med att han har tagit någon sida eller någonting att göra vilket han inte har gjort utan det märks på hans inlägg. Nuff Respect.

Skrivet av Aquilalore:

Ändå startar du samma debatt varje gång, men när det hamnar vid det tekniska så bangare du.
Ja, är du programmerare så behöver du inte veta så hemskt mycket om hårdvara och om du är grafiker så behöver du inte ens kunna programmera en miniräknare och vice versa men faktum kvarstår att du inte vet ett dugg om någonting förutom det du läser i diverse forum på klotterplanket internet, så att påstå att du jobbar hos någon som programmerar åt båda konsollerna (eller ens den ena) låter väldigt illa.

Du vill ha hårdvarudiskussion? shoot.
Vi kan ju börja med att reda ut det där med unified shader architecture. Det innebär att shaderpiporna är likadana (istället för att ha dedikerade vertex- och pixel-pipor, som dx9). En shaderpipa i dx10 kan agera antingen som en vertexpipa eller en pixelpipa beroende på var behovet finns för tillfället.
Traditionellt sätt (dx9 och tidigare) så är en frame i ett spel antinge vertex- eller pixel-bound. Antingen vertexoperationerna eller pixeloperationerna kommer ta längst tid, och det är den slöaste som bestämmer hur fort du kan rita ut saker. Om en scen är pixel-bound så kommer vertexpiporna sitta och vänta oytnyttjade på att pixelpiporna ska göra färdigt sina beräkningar en del av tiden. I en dx10-gpu skulle de outnyttjade vertexpiporna kunnat agera som pixelpipor istället och beräkningskraften hade utnyttjats mycket bättre.
Att bara en bråkdel av kapaciteten skulle kunna användas samtidigt (som du påstod?) är med andra ord tvärt emot sanningen.

Om det är något jag missat så får du gärna upplysa mig, jag är inte hårdvaruarkitekt, jag har bara så mycket koll som jag behöver för att göra optimal spelgrafik.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Aquilalore:

Ändå startar du samma debatt varje gång, men när det hamnar vid det tekniska så bangare du.
Ja, är du programmerare så behöver du inte veta så hemskt mycket om hårdvara och om du är grafiker så behöver du inte ens kunna programmera en miniräknare och vice versa men faktum kvarstår att du inte vet ett dugg om någonting förutom det du läser i diverse forum på klotterplanket internet, så att påstå att du jobbar hos någon som programmerar åt båda konsollerna (eller ens den ena) låter väldigt illa.

Du vill ha hårdvarudiskussion? shoot.
Vi kan ju börja med att reda ut det där med unified shader architecture. Det innebär att shaderpiporna är likadana (istället för att ha dedikerade vertex- och pixel-pipor, som dx9). En shaderpipa i dx10 kan agera antingen som en vertexpipa eller en pixelpipa beroende på var behovet finns för tillfället.
Traditionellt sätt (dx9 och tidigare) så är en frame i ett spel antinge vertex- eller pixel-bound. Antingen vertexoperationerna eller pixeloperationerna kommer ta längst tid, och det är den slöaste som bestämmer hur fort du kan rita ut saker. Om en scen är pixel-bound så kommer vertexpiporna sitta och vänta oytnyttjade på att pixelpiporna ska göra färdigt sina beräkningar en del av tiden. I en dx10-gpu skulle de outnyttjade vertexpiporna kunnat agera som pixelpipor istället och beräkningskraften hade utnyttjats mycket bättre.
Att bara en bråkdel av kapaciteten skulle kunna användas samtidigt (som du påstod?) är med andra ord tvärt emot sanningen.

Om det är något jag missat så får du gärna upplysa mig, jag är inte hårdvaruarkitekt, jag har bara så mycket koll som jag behöver för att göra optimal spelgrafik.

hahaha man kan googla fram allt det. jeeezzz ge dig. tror inte ens att en seriös progger hade blandat sig in i våra diskussioner här på FZ.

Skrivet av MillionStylez:

hahaha man kan googla fram allt det.

Japp, men det sorliga är att ni inte gör det och fortfarande hävdar folk att de har koll på vilken GPU som har bäst prestanda.

Skrivet av MillionStylez:

tror inte ens att en seriös progger hade blandat sig in i våra diskussioner här på FZ.

Jag vet att jag borde skaka på huvudet och låta bli men det är så svårt att motstå.

Medlem

killen har problem^^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av WarpGuN:

killen har problem^^

har inte alla det?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av WarpGuN:

killen har problem^^

har inte alla det?

sant


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Jodu slartibartfast, fast det är inte uni shading i allmänhet vi snackar om utan nu var det hårdvaran i 360n. Du behöver inte ens nämna DX10.
12 pixel/vertex shading är riktigt dåligt och absolut inget att skryta om.

Vart jobbar du, vi kanske har setts?

Skrivet av Aquilalore:

Jodu slartibartfast, fast det är inte uni shading i allmänhet vi snackar om utan nu var det hårdvaran i 360n. Du behöver inte ens nämna DX10.
12 pixel/vertex shading är riktigt dåligt och absolut inget att skryta om.

Vart jobbar du, vi kanske har setts?

Jo, det var som ett svar på Icemans rant mot DX10 som jag först drog upp unified shader architecture. Och såvitt jag vet, från både internet och utvecklarerfarenhet så drar Xenos nytta av denna shader-arkitektur. Om du inte håller med får du gärna förklara.

Och var kommer siffran 12 från egentligen?

Jag föredrar att hålla företaget jag arbetar för och mig själv som whinande privatperson separerade. Skulle vara ganska oprofessionellt att inte göra det.

Inaktiv

@slartibartfast
Ok, trodde det var mig du svarade..

Siffran 12 kommer från Michael Doggett (arkitekten,) september 2005 vid pressreleasen. Antar att du vill ha en länk till filmen eller allra helst till rapporten men det får du allt leta reda på själv

De flesta uppgifter säger 48 pipor:
http://www.google.se/search?q=xenos+48+pipelines&hl=sv&start=...

12 pipor är så löljigt lite att det inte är rimligt...

Inaktiv

Jag sa ju att det sög.. haha
Jag kom ihåg fel, det totala antalet, är alla unified på 360n till skillnad från ett grafikkort från ATI, enligt Doggett.
Vidare jämför han R520 (16x2 ALU pixel shaders + 8 vertex) och säger att Xenon är bättre tack vare mer "memory bandwidth", där spelade inte fler pipor någonsomhelst roll.
Men det är ändå en belastning, till skillnad från PS3an där Cellen fixar biffen, hehe

Det har alltid varit programmerarna som har varit dåliga.
Tänk dig att Hideo Kojima kommer med värsta idén, låt säga ett MMO till NES.
Han har ingen aning om hur det ska kunna bli verklighet. Han behöver heller inte bry sig om det för det är programmerarens jobb att få idén att funka, enkelt.
Begränsningar i vissa system, kommer inte ifråga för då har man inte tänkt igenom programmeringen tillräckligt i från början. Hur ni än vänder er så har ni skåran bak så att säga.
Ja, buggar ett spel så svär jag så innihelvete efter 'mannen som var inkompetent' och då syftar jag på programmeraren.

Nu vågar jag inte skriva mer OT i den här tråden.. tack.

Crysis ska spelas på en TV.. men det kanske jag redan har sagt?

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Jag sa ju att det sög.. haha
Jag kom ihåg fel, det totala antalet, är alla unified på 360n till skillnad från ett grafikkort från ATI, enligt Doggett.
Vidare jämför han R520 (16x2 ALU pixel shaders + 8 vertex) och säger att Xenon är bättre tack vare mer "memory bandwidth", där spelade inte fler pipor någonsomhelst roll.
Men det är ändå en belastning, till skillnad från PS3an där Cellen fixar biffen, hehe

Det har alltid varit programmerarna som har varit dåliga.
Tänk dig att Hideo Kojima kommer med värsta idén, låt säga ett MMO till NES.
Han har ingen aning om hur det ska kunna bli verklighet. Han behöver heller inte bry sig om det för det är programmerarens jobb att få idén att funka, enkelt.
Begränsningar i vissa system, kommer inte ifråga för då har man inte tänkt igenom programmeringen tillräckligt i från början. Hur ni än vänder er så har ni skåran bak så att säga.
Ja, buggar ett spel så svär jag så innihelvete efter 'mannen som var inkompetent' och då syftar jag på programmeraren.

Nu vågar jag inte skriva mer OT i den här tråden.. tack.

Crysis ska spelas på en TV.. men det kanske jag redan har sagt?

30" TFT då?

Skrivet av Aquilalore:

Det har alltid varit programmerarna som har varit dåliga.

Att försöka utdela en skuld till någon för att inga utvecklare får ut lika mycket prestanda ur en PS3 som en 360 är ju mer en filosofisk fråga.

Vem bär ansvaret för att 360 blir instabil av överhettade nätaggregat, Microsoft som gjorde en för värmekänslig produkt eller konsumenter som inte ser till att hänga upp sitt nätagregat i snören för luftcirkulationens skull?
Vems fel är det egentligen att Jas-planen störtar, kassa piloter eller flygplan som inte är designade för att flygas av människor?
Handhavandefel eller designfel?

Om man ser till vad man som handhavare rimligtvis kan acceptera (man ska som köpare av en 360 inte acceptera att man behöver bygga egen ghettokylning till powersupplyn), så är det Sony som ska ha spöstraff här, med tanke på hur mycket lättare de kunde ha gjort det för oss utan att offra features (t.ex, sätt in en GPU som är likvärdig eller bättre än den som sitter i konsollen som släpptes ett år tidigare).

Och vad syftar du på när du säger att Cell fixar biffen? Deferred shading? eller någon magi som jag inte än hört talas om?

Inaktiv
Skrivet av Schtraider:

30" TFT då?

kanske det kanske
Finns det förresten?

@ slartibartfast.
Om du besöker multispelshemsidor så finns det olika features under antingen character eller game etc.
Där delas de olika konsollerna upp och oftast så har PS3an fler feats än vad boxen har. Fler banor fler karaktärer etc. De kan alltså inte dela dina åsikter i det fallet.
Och om man tar spel som jag har ägt till båda konsoller; Oblivion och F.E.A.R. så funkade de helt enkelt inte på 360n med mina rimliga krav. De anledningen till att jag sålde 360n.

Det finns ett enkelt sätt att avgöra vilken konsoll som är bäst. Kolla dina coola pipelines och säg vilken GPU som äger den andre.
Att cellen fixar jobbet när vi pratade uni arkitektur, syftade jag på vertex hanteringen. Man kan kalla Cellen för magisk om man vill det, för det är den på pappret.

Det är MS som står för att deras nätaggregat blir för varma, hence att de betalar
Att JAS störtar har de väl kommit fram till (i reklamsyfte förmodligen) att det är kassa piloter. Men jag är inte insatt och kan inte svara på det
Spelarna vill ha nytänkande, därför så ska speltillverkarna tänka utanför gränserna då är det förmodligen programmeraren som sitter i skiten sen, ingen uppskattar bakgrundsarbetaren mer än jag om det klaffar men fixar han inte sitt jobb så blir det liksom så tydligt.

Medlem

Oblivion kom ett år senare till PS3. De hann nog tweaka det en aning.

Skrivet av Aquilalore:

Fler banor fler karaktärer etc. De kan alltså inte dela dina åsikter i det fallet.

Om de har fler karaktärer och banor så delar de mina åsikter, på en bluray-skiva får man plats med mer. Men man kan inte visa mer på skärmen samtidigt på en ps3.

Skrivet av Aquilalore:

Det finns ett enkelt sätt att avgöra vilken konsoll som är bäst. Kolla dina coola pipelines och säg vilken GPU som äger den andre.

Ja, xenos är kraftfullare än rsx.

Skrivet av Aquilalore:

Att cellen fixar jobbet när vi pratade uni arkitektur, syftade jag på vertex hanteringen.

På vilket sätt? Källa eller förklaring tack. Sen är inte vertexpiporna flaskhalsen i RSX, utan dess dåliga förmåga att rita ut komplexa fragment shaders och många lager geometri.

Skrivet av Aquilalore:

Spelarna vill ha nytänkande, därför så ska speltillverkarna tänka utanför gränserna då är det förmodligen programmeraren som sitter i skiten sen, ingen uppskattar bakgrundsarbetaren mer än jag om det klaffar men fixar han inte sitt jobb så blir det liksom så tydligt.

Jag vill ha en flygande bil. Bilindustrin är så jälva kassa som inte fixat det åt mig.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Ja, xenos är kraftfullare än rsx.

Jämför pipelines sa vi ju... nvidia har större, snabbare och bättre pipelines, har alltid haft och kommer att ha en bra bit framöver. Då har man klarat av biten som avgör precis allt.
Läste du förresten inte arkitektens uttalande om att Xenos skulle vara bättre, än en senare PC kort från ATI, enbart pga. minnes bandbredden?!
Den har alltså inte en chans mot Nvidias arkitektur ett år senare (inte ens samtida) med än mer bandbredd och cellen som sköter diverse rendering åt GPUn.

Skrivet av slartibartfast:

Jag vill ha en flygande bil. Bilindustrin är så jälva kassa som inte fixat det åt mig.

Byt ut "bilindustrin" med namnet på de ansvariga för tillverkningen, så har du äntligen förstått programmerarens jobb.

Crysis äger...(360n hehe)

Skrivet av Aquilalore:

Jämför pipelines sa vi ju... nvidia har större, snabbare och bättre pipelines, har alltid haft och kommer att ha en bra bit framöver. Då har man klarat av biten som avgör precis allt.

Jag hoppas du inte sitter och läser siffror från wikipedia och tror att de är ett bra mått på prestanda.
Jämför man benchmarks på faktisk spelgrafik från RSX och Xenos så är Xenos betydligt snabbare, även om grafiken är pixel/fragment-shader-balanserad för att göra det lätt för RSX (sådana balanseringar behövs inte på 360). Visst kan man fulhacka och blanda in cellen för att kompensera, men det förändrar inte faktum att RSX är slöare.

Jag tror vi inte kommer längre här, du tror inte på mig eftersom det inte finns några konkreta benchmarks på internet (vilket även gör att du inte kan motbevisa något. ), jag tror inte på dig eftersom allt pekar mot att du enbart är en kille som sitter hemma och googlar upp påståenden som någon annan hemmasittare har gissat sig till efter att ha googlat fram hårdvaruspecar.
Om du har länkar till intervjuer får du gärna visa dem, så ska jag visa dig intervjuer med folk som hävdar motsatsen.

Min poäng med den flygande bilen var att man inte ska förvänta sig orimliga saker från teknikutvecklarna, då blir man bara besviken.

Skriv svar