Nya rykten om Crysis till PS3

Inaktiv

Att jämföra Xenon mot RSX skulle inte gå överhuvudtaget, RSX arbetar inte självständigt. Att jämföra Xenon mot PS3 skulle inte vara... rättvist

Jag läser bara pressmeddelanden. På sin höjd intervjuer med respektive. Om det inte är ironi eller sarkasm med i spelet..
Jo, just det amerikanska patent är ganska intressanta också tilsammans med aktiemarknaden.
Fy vilket trist intresse man har lol

Någon byggde ju det första flygplanet, han måste ju ha varit riktigt sjuk......

Skrivet av Aquilalore:

RSX arbetar inte självständigt.

Det gör inte Xenos heller (blir inga bra spel med bara GPU )

Men jag förstår vad du menar. Dock skulle jag tro att majoriteten av ps3-spelen som är släppta i dagsläget använder RSX som en den traditionella GPU det egentligen är. Om man vill komma i närheten av 360s grafikprestanda måste man dock göra ps3-exklusiva motorer som snor sås från cell.
Synd bara att den typen av spelutveckling inte tillhör den framtid som utvecklarna försöker sträva emot. Vi vill arbeta mot att inte slösa bort hela budgeten på att göra ny teknik för varje spelprojekt, utan snarare lägga alla resurser på story, gameplay och faktiskt content (annars skriker alla forumkids "jävla tech-demo!" eller "skitspel!").

Inaktiv

Du vet att det bara är du och jag kvar som läser den här tråden nu va?

Mm, jag menar det här:
http://www.alphaworks.ibm.com/tech/irt
och det här:
http://www.mpi-inf.mpg.de/~guenther/StacklessGPURT/index.html
Men som sagt det är för yrkesfolk och inte för C++ n00bs som har studsat in från IV programmet till något speltillverknings kurs nånstans.

Håller inte med dig nu heller.
De stora fjantarna EA har uttryckligen sagt så. Men du kanske delar deras värderingar? Vi kanske bara skulle ha ett märke av en TV apparat, så slipper vi strula med dem, för att inte tala om TV sändningarna, min ryske kamrat.
Ingen tvingar någon att utveckla till Playstation men av någon konstig anledning så gör de det ändå..
Att programmerarna skulle ta del av någon spelbudget skulle vara helt fel, de är väl förhoppningsvis anställda? Annars blir det nog på frivillig basis med reklampengar från lokala köttcharken.

Folk skolas in till att skriva manus och visst, man kan lära sig att skriva men de finaste berättelserna kommer från de riktiga författarna.
Alla kan lära sig rita (speciellt i 3d program) men det är konstnärerna som vet hur man berör.
Spel ska inte vara något inskolat reguljärt arbete, det är konst.
Annars är det per definition ett tech-demo, som det finns alldeles för mycket av i dagsläget!

Medlem

Not true. Jag läser fortfarande.

Jag är själv utvecklare men inte på 3d-motornivå, det erkänner jag villigt. Från mitt perspektiv låter det rätt märkligt att inte vilja ha möjligheten att återanvända kod eller algoritmer. Om det nu är så att PS3 kräver ett särskilt hänsynstagande har det väl med en gambling från Sony att göra. De vill vara "den andra stora aktören" och då kan de inte sälla sig till MS-skaran.

Att göra det svårt för utvecklare att implementera exempelvis UE3 är ju bara dumt då det är en motor som används mycket. Nåja, bara ett exempel. Jag kan tänka mig (utan minsta belägg) att PS3:an nog kan klämma ur sig en del mer kapacitet än 360 OM man hittar varenda stig i snårskogen så att säga. Dvs. det blir mycket hänsynstagande för alla eventualiteter och motorn måste specialskrivas in absurdum för att hämta kraften ur hårdvaran.

Om det är så så är PS3 dömd att inte klara sig. Spelen kommer ta alldeles för lång tid att utveckla och de som blir klara kommer inte motsvara förväntningarna. GoW, Mass Effect, Assassin's Creed och The Darkness kunde variit snyggare på sina ställen men generellt är de grymt snygga på 360. Och de finns ute nu! Ja, AC och the The Darkness finns på PS3 också, jag vet.

Min personliga syn på detta är att standardkomponenter är framtiden för att kunna producera bra spel och inom rimlig tid. Syftet borde inte vara att få nästa nobelpris.

Skrivet av Aquilalore:

Mm, jag menar det här:

Raytracing i realtid är tufft, men mest för att man nostalgiskt tänker hur man lät datorn stå och kalkylera över natten för femton år sedan och att man nu kan göra det i realtid. I dagsläget finns det metoder som är så mycket billigare och ger mer mys för kostnaden (kostnad som i hur mycket beräkningar det kräver, inte pengar).

Skrivet av Aquilalore:

Håller inte med dig nu heller.
De stora fjantarna EA har uttryckligen sagt så. Men du kanske delar deras värderingar? Vi kanske bara skulle ha ett märke av en TV apparat, så slipper vi strula med dem, för att inte tala om TV sändningarna, min ryske kamrat.
Ingen tvingar någon att utveckla till Playstation men av någon konstig anledning så gör de det ändå..
Att programmerarna skulle ta del av någon spelbudget skulle vara helt fel, de är väl förhoppningsvis anställda? Annars blir det nog på frivillig basis med reklampengar från lokala köttcharken.

Folk skolas in till att skriva manus och visst, man kan lära sig att skriva men de finaste berättelserna kommer från de riktiga författarna.
Alla kan lära sig rita (speciellt i 3d program) men det är konstnärerna som vet hur man berör.
Spel ska inte vara något inskolat reguljärt arbete, det är konst.
Annars är det per definition ett tech-demo, som det finns alldeles för mycket av i dagsläget!

Nu börjar vi komma in på den där flygande bilen igen, jag vet inte om du är en romantisk drömmare eller en väldigt abstrakt filosof, men de ideal du presenterar är långt ifrån verkligheten.

Jag vill gärna ha världsfred, mat åt alla, ingen ska behöva arbeta och en SUV till alla. Utan att miljön tar stryk.
Men tyvärr så fungerar inte världen på det viset.

Inaktiv

Schtraider:
Sony, IBM inkl. Microsoft mfl. håller på att sälla sig till en egen skara
Men inte i det här fallet, det behövs inte nya koder och det ska inte vara svårt att implementera exempelvis Unreal Engine. UE har haft egna problem vilket kan ligga bakom någon artikel jag såg häromdagen, jag läste den dock inte. Med tanke på att UT3 finns till PS3an och de fortfarande håller på till 360n så tyder ju mycket på motsatsen eller hur?

slartibartfast:
Syftet med länkarna var att visa att PS3ans RSX och Cell är en processing unit.
Jag har förstått att du är röd, när du vill att alla ska få ha en sorts konfiguration i sin PC. Om någon vill spela med senaste grafikkortet, ja då ska han fängslas efter spöstraff.
Om det var konstdelen du refererade till så är jag väl beredd att hålla med.
Inom spelindustrin blir konstnärerna hyllade medans andra spel förlorar både uppföljare och intäckter.
Om spelindustrins giganter fortsätter såhär så får vi spel som tetris, pinball och ice climber till slut.

Skrivet av Aquilalore:

Jag har förstått att du är röd, när du vill att alla ska få ha en sorts konfiguration i sin PC. Om någon vill spela med senaste grafikkortet, ja då ska han fängslas efter spöstraff.

Det har jag inte sagt något om, och du behöver inte dra in politik i detta. Det enda jag vill i detta fallet är att göra bra spel som når ut till många (=multiplattform), där den ena plattformen inte begränsar den andra och vice versa.

Skrivet av Aquilalore:

Om det var konstdelen du refererade till så är jag väl beredd att hålla med.
Inom spelindustrin blir konstnärerna hyllade medans andra spel förlorar både uppföljare och intäckter.
Om spelindustrins giganter fortsätter såhär så får vi spel som tetris, pinball och ice climber till slut.

Jag syftade på att visionen om konst som något som enbart skapas av gratisarbetande eldsjälar är helt bortkopplad från verkligheten (om det nu var det du menade). Disney anställde tecknare som ritade bilder mellan de "key frames" som "konstnärerna" framställde (manuell interpolering!). Popkonstnärer har anställt folk för att göra screentryck åt dem. Kända byggnader (arkitektur är utan tvekan en konstform) är byggda av betalda byggare.
Ska man göra spel på riktigt så behöver man en budget (i synnerhet till ps3).

Jag tror du missupfattar lite, vi (fotfolket i spelbranschen) vill samma sak som dig (att det ska bli bra spel!). Jag jobbar så hårt jag kan för att göra dig nöjd. Vi har bara olika visioner om hur det ska ske.

Inaktiv

?
Själv så vill jag kunna köpa den konsoll som ger bäst spel. Utan att få samma skit som till den sämre, Devil May Cry 4 är ett utmärkt aktuellt exempel. Nu gäller HDTV och vad kommer DMC i för ljud, upplösning? Skit att vissa vill gå bakåt i utvecklingen.
Om alla spel ska se likadana ut så finns det bara marknad för 1 konsoll, om ens det.
Men det är ju jag det.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

?
Själv så vill jag kunna köpa den konsoll som ger bäst spel. Utan att få samma skit som till den sämre, Devil May Cry 4 är ett utmärkt aktuellt exempel. Nu gäller HDTV och vad kommer DMC i för ljud, upplösning? Skit att vissa vill gå bakåt i utvecklingen.
Om alla spel ska se likadana ut så finns det bara marknad för 1 konsoll, om ens det.
Men det är ju jag det.

även om spel ser likadana ut så finns det fortfarande skillnad på handkontoller och tillbehör.

och även om spel ser likadana ut så får en viss konsoll mer av en viss sorts spel, och en annan konsoll mer av en annan sorts spel.

tvillingar kan vara väldigt lika, men ändå olika.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Schtraider:
Sony, IBM inkl. Microsoft mfl. håller på att sälla sig till en egen skara
Men inte i det här fallet, det behövs inte nya koder och det ska inte vara svårt att implementera exempelvis Unreal Engine. UE har haft egna problem vilket kan ligga bakom någon artikel jag såg häromdagen, jag läste den dock inte. Med tanke på att UT3 finns till PS3an och de fortfarande håller på till 360n så tyder ju mycket på motsatsen eller hur?

Förstår inte riktigt vad du menade men jag gjorde ett vilt antagande om att Sony kanske medvetet gjort valet att göra PS3 annorlunda än 360 för att tvinga utvecklare till ett beslut om de ska utveckla till den ELLER 360. Hur det egentligen är har jag såklart ingen aning om.

UE var bara ett exempel. Men det borde rimligtvis vara så att api:erna till 360 är mer lättillgängliga och att vissa standardkomponenter är mer intuitiva. .Net är en parallell även om prestandaproblemen (om man nu kan tala om sådana längre) där du inte behöver grunna alltför mycket på hur du ska uppnå ditt mål utan mer vad ditt mål är. Som sagt, mummel från ett bröd- och smörutvecklare. Ingen tech wizard.

Inaktiv

tsss, du är säkert den mest insatta i ämnet som har skrivit i den här tråden..

Fast va f*n, Sony kan knappast ha såna ambitioner(?), det finns nog programmerare så det räcker åt alla konsoller.
Kontentan av det hela kan ju bli delvis lite som du säger. När inlärningen tar tid, och erfarenhet tar evigheter.. men så har det varit så länge som jag kan minnas, ingenting som varken Sony eller Microsoft kan beskyllas för. Förresten så skulle det bara orsaka att det behövs fler programmerare på marknaden, vilket heller inte skulle vara helt dumt... kanske?

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

tsss, du är säkert den mest insatta i ämnet som har skrivit i den här tråden..

Fast va f*n, Sony kan knappast ha såna ambitioner(?), det finns nog programmerare så det räcker åt alla konsoller.
Kontentan av det hela kan ju bli delvis lite som du säger. När inlärningen tar tid, och erfarenhet tar evigheter.. men så har det varit så länge som jag kan minnas, ingenting som varken Sony eller Microsoft kan beskyllas för. Förresten så skulle det bara orsaka att det behövs fler programmerare på marknaden, vilket heller inte skulle vara helt dumt... kanske?

Det tvivlar jag starkt på. Fattar inte hälften av ert mumbo jumbo. Sen har jag aldrig gett mig på tyngre utveckling heller så jag har inte behövt.

Nej, det var nog lite långsökt från min sida att de skulle göra nåt sånt. Vad jag ville åt var i alla fall de försöker bygga upp PS3 som en plattform som skulle konkurrera med 360 och Games For Windows. De senare är ju tätt förknippade med varandra och jag kan tänka mig att det inte är lika svårt att utveckla multiplattformsspel om de bara ska släppas till 360 och Windows. Men det vet jag att ni vet, så onödig predikan. Jag vill åt att de kanske vill uppnå att de stora utvecklarhusen blir nischade mot PS3 eftersom det verkar som att den kräver eftertanke. Men fan vet. Bara spekulationer.

Inaktiv

Aha, då är jag med.. men vem vill inte ha bort Microsoft?

Samtidigt så tror jag att du överskattar deras likheter?
Halo 2 ser ut som skit på PC (antar att det är portat.) Kan iofs. ha med dålig plattform -> bra plattform att göra. Och i Gears of War skrevs koden om helt, som exempel.
Ta Rare, de var utvecklare till Nintendo tills MS köpte upp dem, det gick minsann att ändra på sig

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Aha, då är jag med.. men vem vill inte ha bort Microsoft?

Samtidigt så tror jag att du överskattar deras likheter?
Halo 2 ser ut som skit på PC (antar att det är portat.) Kan iofs. ha med dålig plattform -> bra plattform att göra. Och i Gears of War skrevs koden om helt, som exempel.
Ta Rare, de var utvecklare till Nintendo tills MS köpte upp dem, det gick minsann att ändra på sig

Ja, inte vet jag. Men det verkar ju mycket märklig att Sony medvetet skulle göra sin konsol krångliga att utveckla för. Om det nu är så. Vad vinner man på det liksom?

Skrivet av Schtraider:

Hur det egentligen är har jag såklart ingen aning om.

I praktiken är tyvärr resultatet att spelutvecklarna försöker göra multiplattform-spel med likvärdig spelupplevelse på båda plattformarna, vilket resulterar i att PS3'ns hårdvarubegränsningar sänker 360-versionen rent grafiskt, och 360 sänker ps3-versionens fysik och liknande cpu-tunga områden. Nintendo verkar dock ha lyckats utmärkt med att göra en konsoll som är så annorlunda att den blir särbehandlad.

Skrivet av Aquilalore:

Om alla spel ska se likadana ut så finns det bara marknad för 1 konsoll,

Trots att alla dvd-filmer kan spelas upp på olika spelare så finns det olika fabrikat. Samma med hemdatorer, tv-apparater, mp3-spelare och mycket mycket mer. Kompabilitet betyder verkligen inte valfrihetens och konkurrensens död.

Jag förstår dina vackra tankar om att välja den hårdvara som man tycker bäst om och sen få spel som är skräddarsydda för den. Det skulle vara underbart om ps3-versionen av COD4 kunde utnyttja ps3-exklusiva features till max, och 360-versionen göra det samma med 360-exklusiva features. Tyvärr behöver man dock en mycket stor summa pengar för att kunna försörja ett helt spelutvecklingsteam i två-tre år. Dessa pengar måste komma någonstans ifrån. Och den som håller i pengarna bestämmer. Like it or not, såhär fungerar verkligheten. Och drömmar kommer inte ändra den.

Skrivet av Aquilalore:

Förresten så skulle det bara orsaka att det behövs fler programmerare på marknaden, vilket heller inte skulle vara helt dumt... kanske?

I dagsläget (och troligtvis hela denna generation ut) så råder det fet brist på kompetenta spelprogrammerare, iallafall på den svenska marknaden.

Inaktiv

Schtraider:
Ja jo men är den 'krångligare'?
Att utveckla till PS3 ställer inga andra krav än till PC eller 360. Det enda som är ett problem som jag har fattat det är 'multiple threads'.

slartibartfast:
Ujuj, nu är du där igen, vad har PS3an som skulle göra den till mer märkvärdig inom CPU området? En processor mer, mer cashe och snabbare men mer än det?
Cell används till grafik. Cell + RSX= dubbelt så bra grafik än Xenos.

Sen verkar du tro att inte spel skräddartsys? Det gör de naturligtvis, i synnerlighet så länge som man inte kan snylta på samma API. Folk som snackar portningar mellan 360 och PS3 vet antagligen inte ordets rätta betydelse.

Skrivet av Aquilalore:

Cell används till grafik. Cell + RSX= dubbelt så bra grafik än Xenos.

Det börjar nästa bli lite komiskt att du fortfarande hävdar detta, tvärt emot vad spelutvecklarna påstår, och utan konkreta exempel.
Ja, man kan raytraca i realtid med Cell, men detta är skitsamma för spel. Ja, man kan använda Edge för få cell att kompensera för RSX svagheter, men faktum att en GPU är mycket bättre på att hantera grafik än en CPU kommer man inte ifrån.

Och även om någon skulle lyckas göra ett tech-demo där man pressar ut rimligt med prestanda ur en cell+rsx-combo, så är det alltid ett rejält snedsteg att göra hårdvarulösningar som kräver att man tar utvecklingsresurser från sådant som gör ett bra spel (manusförfattande, polering av gameplay, skapandet av grafik, etc.), bara för att försöka tämja hårdvaran.

Sett från en utvecklares perskeptiv så är Sony-konsollerna mindre katastrofer (ps3 är dock mycket snällare än ps2 - kanske den ondaste konsollen genom tiderna).
Och sura spelutvecklare ÄR dåligt för spelarna.

Skrivet av Aquilalore:

Sen verkar du tro att inte spel skräddartsys?

Inte alls till den grad som de skulle kunna skräddarsys. Om du tror att de olika versioner vi ser i spelhyllorna i dagsläget är helt skräddarsydda så har du ganska taskig koll på de olika konsollernas potentialer. Grundtanken när man gör multiplattformspel är att det ska vara så gott som samma spelupplevelse på alla plattformar. Exklusiva utgåvor till alternativa plattformar som släpps ett år senare är dock en helt annan femma.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Schtraider:
Ja jo men är den 'krångligare'?
Att utveckla till PS3 ställer inga andra krav än till PC eller 360. Det enda som är ett problem som jag har fattat det är 'multiple threads'.

Jag vet inte. Jag upprepar bara samma mantra som alla andra.

Inaktiv

Jag kunde förbannat mycket om 360n en gång i tiden men påstår inte att jag vet egentligen något om PS3an. Jag bytte 360n mot PS3an och jag märker skillnad i framför allt processorkraft och frames per second, hur kommer det sig?
Alla har diverse olika förklaringar till det ena eller andra men jag har inte hört något som verkar rimligt än så länge.

Jag läser inte forum (utom fz på skoj) och olika spelsiter läser jag heller inte. Jag läser där faktan finns nämligen i patentregister och i företagensinformations register. Om en professor har en åsikt om något så lyssnar jag, annars är jag ganska envis.
Och de siffror som jag inte har sorterat bort med källkritik, säger samma sak som jag.. eller jag säger samma sak som de.

RSX har inga svagheter det är planerat från början till slut i absolut perfektionism.
Dagens grafikkort har fått ett nytt användningsområde, i att de är så häftiga på flyttal. Flops per sekund är ett utmärkt prestandamått.
Cell... need I say more. IBM pressrelease och försök att inte reagera som andra fans gjorde.. det här med "fantasisiffror" and so on, and so on..
Of course så är det frågan om tester och peaks men hur annars ska man kunna få fram siffror?!

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Jag kunde förbannat mycket om 360n en gång i tiden men påstår inte att jag vet egentligen något om PS3an. Jag bytte 360n mot PS3an och jag märker skillnad i framför allt processorkraft och frames per second, hur kommer det sig?
Alla har diverse olika förklaringar till det ena eller andra men jag har inte hört något som verkar rimligt än så länge.

Jag läser inte forum (utom fz på skoj) och olika spelsiter läser jag heller inte. Jag läser där faktan finns nämligen i patentregister och i företagensinformations register. Om en professor har en åsikt om något så lyssnar jag, annars är jag ganska envis.
Och de siffror som jag inte har sorterat bort med källkritik, säger samma sak som jag.. eller jag säger samma sak som de.

RSX har inga svagheter det är planerat från början till slut i absolut perfektionism.
Dagens grafikkort har fått ett nytt användningsområde, i att de är så häftiga på flyttal. Flops per sekund är ett utmärkt prestandamått.
Cell... need I say more. IBM pressrelease och försök att inte reagera som andra fans gjorde.. det här med "fantasisiffror" and so on, and so on..
Of course så är det frågan om tester och peaks men hur annars ska man kunna få fram siffror?!

Well, om du tillåter MIG lite källkritik så anser jag inte din subjektiva upplevelse av PS3:an som bevis nog. Det går inte ens att jämföra samma spel på två konsoler då de är utvecklade enligt olika förusättningar och den ena versionen kan vara nedprioriterad. Detta är garanterat det som hänt med exempelvis PS3-versionen av The Darkness som enligt, recensioner, är sämre (utseendemässigt och prestandamässigt) än 360-versionen. Dessutom kan det mycket väl vara de alltmer återvända SDK:erna (om det uttrycket tillåts om så vitt skilda saker som Unreal Engine och Havokfysiken (som jag inte ens vet om den används till konsoler)) som har brister och inte hårdvaran. Eller att "SDK":erna inte lirar tillräckligt väl med en viss hårdvara.

Jag anser personligen att jämförelser av detta slaget är rätt meningslösa då de båda konsolerna är "lika nog" vad gäller prestanda. Om man ska testa prestandan rakt av, hur gör man det då? Ska man konstruera benchmarkmjukvara? Går det ens att göra den tillräckligt generell för att testerna ska vara vettiga? Vad blir den minsta gemensamma nämnaren som man kan testa då? Kommer resultatet ens säga nåt? Utvecklare läser ju på om hårdvaran och försöker förhoppningsvis göra det bästa med det de har. Lyckas de inte kan det bero på en miljard andra saker än klen hårdvara. När denna generation lider mot sitt slut kommer vi kanske veta. Nu är det irrelevant att diskutera. Även om vissa komponenter säker piskar andra komponenter så tror jag att helheten är rätt lik i båda lägren. Man får helt enkelt bestämma sig för vilken plattform man föredrar. Eller varför välja? Skaffa båda. 8)

Inaktiv

Min subjektiva åsikt om frames är lika pålitliga som att det kommer en morgonag, då jag blir illamående i flera veckor av en drop från 110 till 100
Jag syftade specifikt på Oblivion och F.E.A.R och kopiera musik, film etc.

Darkness har jag inte testat eller sett på 360. Och jo, jag tyckte att det sög grafiskt på PS3an. Ska ladda hem demo till PC och kolla för eget nöje.

Jag är rätt kinkig om mina PC poäng i 3D mark även om det inte märks någon större skillnad i spelen, så visst är siffror och prestanda snacken defenitivt överdrivet som du säger.
Jag sålde min 360 för jag "visste" att Mass Effect skulle komma till PC... tji fick jag. Fast det kommer väl snart till PS3 med fler characters lol

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Min subjektiva åsikt om frames är lika pålitliga som att det kommer en morgonag, då jag blir illamående i flera veckor av en drop från 110 till 100
Jag syftade specifikt på Oblivion och F.E.A.R och kopiera musik, film etc.

Darkness har jag inte testat eller sett på 360. Och jo, jag tyckte att det sög grafiskt på PS3an. Ska ladda hem demo till PC och kolla för eget nöje.

Jag är rätt kinkig om mina PC poäng i 3D mark även om det inte märks någon större skillnad i spelen, så visst är siffror och prestanda snacken defenitivt överdrivet som du säger.
Jag sålde min 360 för jag "visste" att Mass Effect skulle komma till PC... tji fick jag. Fast det kommer väl snart till PS3 med fler characters lol

Återigen, Oblivion hade de chansen att fila på inför PS3-släppet. Hade de släppt 360-versionen ett år senare och lagt tid på att optimera den skulle den nog också fungera bättre.

Vad jag menar med att använda benchmarkprogram är inte bara att testresultaten inte alltid säger så mycket om spelprestanda utan även att det nog inte går att jämföra tester mellan så olika plattformar. Hade man haft två PC:s med samma processor konfiguration och bara ville låta två graffekort tävla, ja det hade varit en annan femma. Men två helt olika plattformar? Hur jämför man dem på ett vettigt sätt? Speciellt som all mjukvara är specialskriven.

Inaktiv

The Darkness finns ju inte till PC, va fan!

Du menar alltså att de har släppt en dålig, ofärdig produkt till 360n? Den kanske bara är svårare att programmera till?

Det går väl kanske inte att mäta..

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

The Darkness finns ju inte till PC, va fan!

Du menar alltså att de har släppt en dålig, ofärdig produkt till 360n? Den kanske bara är svårare att programmera till?

Det går väl kanske inte att mäta..

Men kom igen grabben. Är varje spel optimalt och avlusat när det släpps? Skulle inte vilken mjukvara som helst bli bättre om utvecklaren hade mer tid på sig?

Skrivet av Schtraider:

Är varje spel optimalt och avlusat när det släpps? Skulle inte vilken mjukvara som helst bli bättre om utvecklaren hade mer tid på sig?

Inget spel blir klart.

Med detta i åtanke så är det ganska komiskt med forumkids som whinar över spel som släpps "ofärdiga".

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Schtraider:

Är varje spel optimalt och avlusat när det släpps? Skulle inte vilken mjukvara som helst bli bättre om utvecklaren hade mer tid på sig?

Inget spel blir klart.

Med detta i åtanke så är det ganska komiskt med forumkids som whinar över spel som släpps "ofärdiga".

Nej, det är väl givet. Håller man på det minsta med kommersiell utveckling vet man att ingen mjukvara någonsin blir färdig. Sen kan man hävda att många spel håller alldeles för låg kvalitet, helt klart.

Skriv svar