Star Trek Online till ny utvecklare

Robot
Medlem
Star Trek Online till ny utvecklare

Ingen direkt högoddsare, har man knappt hört eller sett nåt från utvecklingen de år det skall ha utvecklats så börjar det lukta vaporware och mmorpg-död långt innan release

Medlem

bleh.. Vänta 20år på att det skall komma ut, nä jag tar nog hellre Stargate.

Medlem

Det här låter ju absolut inte bra. Jag såg verkligen fram emot att få kliva in i Star Trek-universumet, men det känns bara som att den drömmen flyter längre och längre bort.

Jag får väl helt enkelt ta och still mina rymdbehov genom att kliva in i EVE Online en andra gång.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Var ju inte så länge sedan de släppte någon bild.. synd


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Det började bra, det ser ut att gå åt skogen... ska bli intressant att se vilken utvecklare som får hand om spelet nu. Samt vilken riktning de vill föra in spelet på.

Medlem

Haha, ja vad ska man säga, det var ju bara ett par månader sedan de lade ner ett nästan färdigt mmo-projekt (Gods and Heroes) för att satsa alla resurser på Star Trek Online.
Nä nu får det räcka. Bort med alla halvdana amatör mmo-utvecklare och se till att satsa stort på några få riktigt bra mmo istället.

Medlem

aj aj låter inte bra om det inte är en bra utvecklare som tar över o det vet man ju inte nu

Vi behöver mer scifi mmo val o välja mellan


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

*host* Vaporware*host*

Medlem

kom igen, CCP, ta över detta så får vi ett förträffligt mmo


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tror nog mera att utgivarna såg att detta skulle bli som vilket annat mmo som helst och ville nog ge chansen till någon annan att göra bättre..
Förstår inte varför dem inte kan gå ifrån detta cast combat system.. Det ska ju vara spelarens skills o inte gubbens skills som ska avgöra combat ...
Tack o lov för Huxley iaf ..

Medlem

Back to square one then?

Medlem

För i H***** **** sk*t!

Det här spelet har jag väntat länge nu på, som gammal Star trek tittare och skepps-fanatiker så hade jag verkligen hoppats att dom skulle bli klara till första kvartalet av 2009 med spelet *gnäll*.

Nåja, för det mesta, men som ovanför skrivs, Kom igen CCCP, ni vet hur ett SCI-FI spel ska göras, Ta över och visa vad ni går för!

Medlem

Bara sämre och sämre nyhter om spelet, först att det skulle bli för passiva spelare, med andra ord ett MMO med inget kontent typ och avklarat för de som spelar 10-20 timmar i veckan så är de klara i en vecka eller två. Tja och nu detta... Förvisso kan det äntligen bli positivt men man tvivlar.

Medlem

Blir nog inget me detta.

Medlem

Visste inte att det skulle komma ett star trek mmo. Fast serien är dålig så jag bryr mig inte så mycket om det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

vill hellre se ett helt nytt swg med grym grafik och så som det var innan det blev sabbat och blev en kass wow kopia med buggiga questar.

Medlem

vill inte att CCCP tar över iaf vill inte ha ett nytt eve online


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Night Hawk:

Visste inte att det skulle komma ett star trek mmo. Fast serien är dålig så jag bryr mig inte så mycket om det.

Serien? Vilken serie? Star Trek TOS, The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager eller Enterprise? Eller de tio filmerna?

Star Trek har funnits i över 40 år, det har hunnit produceras en hel del. En del är bättre än det andra.

Skrivet av Notumforce:

vill inte att CCCP tar över iaf vill inte ha ett nytt eve online

Bara för att CCP tar över betyder det ju inte att det blir ett nytt EVE. CCP håller för övrigt på med ett World of Darkness-MMO, så det är föga troligt att de har arbetskraft eller styrka nog att ge sig på ett Star Trek-dito inom den närmaste tiden. Till sist anger artikeln att det är en annan utveklare inom San Franciscos "bay area" som tagit över utvecklingen, så du behöver nog inte oroa dig alls vid närmare eftertanke...

Kanske Slipgate Ironworks som tagit över utvecklingen? Man kan ju alltid hoppas...

Inaktiv

Bara bra att perpetual försvinner, har för mig att ägarna just nu riskerar fängelse efter att ha lurat ett företag som skötte marknadsföringen till Gods and Heroes att fortsätta ösa pengar på reklam medan de dumpade projektet, tömde kassorna på företaget, skapade P2 och började jobba på Star Trek. Så man får hoppas att någon seriös utvecklare tar över nu.

Medlem

Hoppas det blir en förbättring


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Man får väl dra sig till Mass Effects om man är sugen på sånna här grönsaker.

1
Skriv svar