Fladdermöss i magen

Medlem
Fladdermöss i magen

Ja alltså, när man tänker på Pc så får man inte direkt fjärilar i magen.. mera Fladdermös i magen.

Dagens Person Dator blir mer och mer avancerad. och man känner att man inte har så stor koll längre vad som är bra och dåligt. På min tid (låter jättegamal) så var Intel Pentium top notch och AMD var en mobbad kompis sen så hade vi MAC som inte var en PC utan mer CP (ursäkta språket) Nu förtiden så är allting helt tvärtom nästan. Och man känner att man lika gärna kan skita i att bry sig om vad som finns under vrålåket. Man tröttnar på att datorn man nyss köpt, inte är lika Amazing om 6 månader och att man redan då kommer att drömma om en ny dator.

Det jag lider av justnu är att man mera sitter och suckar när man sitter vid datorn och ska spela nånting.. Man bara tänker att det är jobbigt att starta upp spelen. Det enda jag gör framför datorn är att surfa på internet och leka på IRCn. Det känns som att Datorer inte är lika häfftigt som det engång varit, och att man lätt skulle kunna leva utan en dator.

Det är lite skumt att efter man skaffade sig en konsoll så har man upptäckt vad som gör den så bra. Jag kanske börjar bli en konsoll människa? Lite läskig tanke då man vet hur konsoll människor kan vara. Pratar man skit om fel konsoll då kan man få en kniv i ryggen, det är en hård värld vi lever i.

Datorer är rätt awesome endå.

#blogg

Medlem
Fladdermöss i magen

Jag tror personligen att du tröttnat på datorns mek och potentiella krångel. Att du inte vet vad som är bra nu är inte så konstigt, svårt att hänga med allt som händer. Jag försöker hänga med halvt med ett halvt öra öppet. Nu är det speciellt svårt när t ex processorprestanda inte räknas i hur många Mhz den har utan är baserad på många andra faktorer.

Själv känner jag det ibland (när datorn strular mycket speciellt) att konsol är mycket skönare, speciellt för spelkvällar där endast vänner behöver komma över istället för att kånka på datorer. Men jag går snabbt tillbaka till min dator på grund av dess mångsidighet och att jag i egentligen gillar att meka med den.

Medlem

Jag kan bara säga att jag känner precis detsamma... ganska trisst, saknar på något vis den där PC-Gamer känslan. :\

Sitta och lana CS1.6 på internetkafén med polarna, vråla och skratta i miccen med varandra. Eller t.om spela ännu äldre spel. Nu ser jag PC gaming som mer WoW eller brassa på med det första bästa för att klara av Crysis så bra det bara går, för grafiken är allt som finns.

Känner mig lite död som gamer.
Nåväl! Helt död är jag trots allt inte, jag hänger på FZ!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Känner mig lite död som gamer.

Bara att hålla med, det känns inte som det var förut då spel var underhållande och något att se fram emot att spela på Pcn.. Nu är det tyvärr inte direkt så. :/

Medlem

Här ska du få en kniv i ryggen (eller i pannan)för att du inte inser att PC är den plattform där spel hör hemma och inte konsoler som FÖRSTR spelbranchen!


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

1
Skriv svar