EU III - spelet som ingen spelade

Inaktiv

Mycket bra spel även om jag gillade EU2 mer. spelen har lite olika inställning till den verkliga historian

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Tja jag läser iallafall historia vet inte hur det är med dig. Man kan säga att jag läser historiska fakta nästan dagligen. Men jänkarna är allmänt ointresserade av sånt som inte berör dom.

Jag uttalar mig i egenskap av att vara gymnasielärare i historia (samhällsvetenskap är mitt andra ämne), och dessvärre är historiakunskaper i gemen relativt dåliga - men jag gör uppenbarligen vad jag kan för att motverka detta hos nästa generation.

...sedan kan det ju vara så att jag omedvetet sitter på min höga häst här och tycker att omvärlden inte är lika påläst som jag, men det är i varje fall inte min avsikt att döma någon.

Medlem

EU III är och var väldigt bra, men kanske "för mycket" på något sätt. Det är detaljerat in absurdum och kanske ska det vara så, men jag hade nog föredragit ett upplägg som var lite mer "light" men typ med samma design och layout osv...

Medlem

Gillar inte strategi och hatar historia och dåtids spel....


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Lirade ettan hur mycket som helst, både i single och multiplayer sen slirade man in på HOI1-2 och nu sitter man där fortfarande, flyttar divisioner kors och tvärs. Finns inget annat spel (Nja, blue max på 64:an var jag insnöad på men...) som gett mig så mycket underhållning som EU serien och HOI1-2. Skulle jag ändå jämföra underhållningsvärdet (kul+timmar=X ) så borde nog dessa titlar kosta mångfaldigt mer än tex. Crysis, som i sig är underbart men ack så kort.

<3 Paradox

När kommer HOI3?

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Gillar inte strategi och hatar historia och dåtids spel....

Jaha? Varför uttalade du dig i den här tråden då?:P

12
Skriv svar