Norwayified

Redaktör
Norwayified

Man sitter i huvudstadens nordligare regioner och irc-pratar med broderkakan. Musiktips utbytes och eftersom vi känner oss någorlunda nere med tidens tempo är det Spotify som gäller. Men häpp - inte hos bror!

Bror bor i Oslotrakten. Någon med beslutsfattarposition i musikbranschen har bestämt att om man bor där lyssnar man inte på en av mästers allra vackraste stunder via Spotify. Eller, man lyssnar inte just nu.

Bror möts av "This track is currently not available in Norway.", ett lika tragiskt som patetiskt uttalande som med all oönskvärd tydlighet visar hur lite delar av musikbranschen förstått av det här med att tillgänglighet är en del av lösningen på piratproblemet.

#blogg


signatur
JMA
Medlem
Norwayified

Som utflyttad svenne kan jag bara bekräfta tompas inlägg.
Att njuta svenskt örongodis efter behag är dessvärre inte möjligt längre, ip-numret mitt begränsar mitt "svenska surfande". ska fan vara svensk i utlandet.


signatur

Laktostolerant

Inaktiv

Tycker också det är sjukt tråkigt att göra delade spellistor med mina engelska vänner när inget funkar!


signatur

To swing is not to Wii.

Redaktör

Hade inte hört talas om detta förut. Mycket märkligt, själva poängen med Spotify - massa musik tillgänglig överallt - dör. Ganska mycket också, eftersom programmet har ganska stora sociala ambitioner.


signatur
1
Skriv svar