Spelsamlingen nu mycket bättre!

Robot
Spelsamlingen nu mycket bättre!
Medlem
Spelsamlingen nu mycket bättre!

När man tar screenshot så brukar ju skärpan vara rätt så bra kan ni ha tagit screenshoten med en kamera må hända
?

Antikvitet

Dubbel jpeg-kompression, först en gång när jag sparar ner screenen och sen en gång till när bildarkivet tar in bilen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Hur ändrar man betygen på spelet? Provade att trycka på fz loggorna och trodde att det skulle ändra betyg men icke...


signatur

"I never asked to be squad leader"

Antikvitet
Skrivet av Elias O:

Hur ändrar man betygen på spelet? Provade att trycka på fz loggorna och trodde att det skulle ändra betyg men icke...

Du trycker på loggorna för att välja betyg, men sen måste du trycka på "spara" också.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

man tackar, riktigt fint!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

nu fattas bara ds och psp spel att kunna lägga till med


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Nu börjar det bli något.. Och att sätta betyg är mysko, ja kan bara välja mellan heltal nu (t.ex. 1,2,3,4 och 5. Inte 3.5 o.s.v.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Antikvitet
Skrivet av Tpiom:

Nu börjar det bli något.. Och att sätta betyg är mysko, ja kan bara välja mellan heltal nu (t.ex. 1,2,3,4 och 5. Inte 3.5 o.s.v.

Vi har medvetet tagit bort halvbetygen. Från och med årsskiftet gör vi samma sak redaktionellt, inga fler halvbetyg. Ändringen sker dock inte retroaktivt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Uuusch! Då blir det så oträffsäkert med betygen. Stor skillnad mellan 3 och 4. Måste finnas ett mellanting.

Antikvitet
Skrivet av Puddy:

Uuusch! Då blir det så oträffsäkert med betygen. Stor skillnad mellan 3 och 4. Måste finnas ett mellanting.

Vår betygsskala är sexgradig. Hade vi velat ha "mellanting" så hade vi haft en tiogradig eller elvagradig betygsskala.

Det kommer gå alldeles utmärkt utan "mellanting". Se på rutinerade recensionsmedier såsom DN, SvD, Metro, City, Aftonbladet och Expressen (som lämpligt nog råkar vara Sveriges sex största tidningar). De har 5 eller 6 hack på sin betygsskala.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Däremot brukar väl de, just på speldelen, inte alltid ha den absolut högsta kompetensen vad gäller kunskap och betygssättande av egen erfarenhet iallafall. Tycker betygssystemet som det är nu fungerar finemang.

Inaktiv

Resident Evil 4 Wii... finns inte


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Puddy:

Uuusch! Då blir det så oträffsäkert med betygen. Stor skillnad mellan 3 och 4. Måste finnas ett mellanting.

Vår betygsskala är sexgradig. Hade vi velat ha "mellanting" så hade vi haft en tiogradig eller elvagradig betygsskala.

Det kommer gå alldeles utmärkt utan "mellanting". Se på rutinerade recensionsmedier såsom DN, SvD, Metro, City, Aftonbladet och Expressen (som lämpligt nog råkar vara Sveriges sex största tidningar). De har 5 eller 6 hack på sin betygsskala.

oja för de är ju så pålitliga när det kommer tillspel.. va rutinerade de är. Bra att ni har dem som förebilder när ni recenserar spel...

nja, 5-6 skaligt fungerar på film då det är enklare och så det fungerar i dagstidningarna med spelen är ju faktiskt inget vidare. Mest för att recensionerna blir undermåliga och tar man bort halva betyg, är det faktiskt viktigare för recensenten att vara tydligare i vad som gör att det får de betyget. För rent betygsmässigt kan en 3:a och en 4:a vara storskillnad, framförallt när man sedan jämförspelet med andra i sin betygsgrupp.

Så för att dra bort detta mellanting tycker jag FZ borde skärpa sig lite och bli bättre på att motivera betygen, för ibland blir det bara dagstidnings motivering.. "Det är kul, men inte så kul det får en 4:a"

Medlem

Denna julklappen var helt klart den bästa i it-sammanhang, tusen tack!

Inaktiv

Bra iniativ, tycker det är helt rätt att man tar bort halvstegen i betygen också!


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

detta eviga tjat om betygssystem, läs vad som skrivs om spelet istället

Antikvitet

Betyg ska aldrig ses som en absolut sanning. Jag säger återigen att FZ:s skala alltid varit sexgradig och det ska vi kunna stå för även i vår betygssättning.

Hade betyget var en absolut sanning hade vi inte behövt skriva någon recensionstext till, utan hade enbart kunnat sätta ett betyg. Men så är det inte, vill man veta vad recensenten tycker måste man läsa texten.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Det här blev en jättebra julklapp, nu har jag uppdaterat sin spelsamling, något jag aldrig kom mig för att göra tidigare.

Medlem
Skrivet av John:

Betyg ska aldrig ses som en absolut sanning. Jag säger återigen att FZ:s skala alltid varit sexgradig och det ska vi kunna stå för även i vår betygssättning.

Hade betyget var en absolut sanning hade vi inte behövt skriva någon recensionstext till, utan hade enbart kunnat sätta ett betyg. Men så är det inte, vill man veta vad recensenten tycker måste man läsa texten.

Det är sant, men för oss användare är det inte så lätt att skriva en recension av alla spel i våran samling. I våran spelsamling är betygt sanningen, därför anser jag att mellantingen borde finnas kvar i alla fall för oss användare.

Det är många spel, t.ex. GTA3 eller Saints Row som jag har haft svårt att betygsätta. Jag gav dem båda 3,5 vilket jag anser vara ett rättvist betygt. Men om nu inte mellantingen hade funnits hade det blivit oerhört mycket svårare att sätta ett betyg då jag anser att båda spelen är värda mer än en 3:a, men inte riktigt når upp till en 4:a.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av John:

Betyg ska aldrig ses som en absolut sanning. Jag säger återigen att FZ:s skala alltid varit sexgradig och det ska vi kunna stå för även i vår betygssättning.

Hade betyget var en absolut sanning hade vi inte behövt skriva någon recensionstext till, utan hade enbart kunnat sätta ett betyg. Men så är det inte, vill man veta vad recensenten tycker måste man läsa texten.

Det är sant, men för oss användare är det inte så lätt att skriva en recension av alla spel i våran samling. I våran spelsamling är betygt sanningen, därför anser jag att mellantingen borde finnas kvar i alla fall för oss användare.

Det är många spel, t.ex. GTA3 eller Saints Row som jag har haft svårt att betygsätta. Jag gav dem båda 3,5 vilket jag anser vara ett rättvist betygt. Men om nu inte mellantingen hade funnits hade det blivit oerhört mycket svårare att sätta ett betyg då jag anser att båda spelen är värda mer än en 3:a, men inte riktigt når upp till en 4:a.

Gillade också halvorna. Behåll dem gärna och jag håller med mr.bear.

Utöver det är jag nöjd och belåten. Tackar så mycket.

Medlem

Jag tycker också om när man kan precisera lite mer. Det är, som tidigare nämnt, en stor skillnad på 3 och 4.

Är förövrigt också glad åt uppdateringen, bra jobbat.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tusen tack! Super!

nj
Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Resident Evil 4 Wii... finns inte

Jo?

Trevliga uppdateringar för spelsamlingen iaf, är dock lite kluven angående försvinnandet av de halvorna i betygsskalan särskilt med tanke på hur betygsskalan "fungerar" här på FZ.
Finns ju trots allt spel som man anser är "halvbra" och liknande, hur ska man då betygssätta dem?

Medlem

Men vad är egentligen skillnaden mellan 3.5 och 3? Inte sådär jätte stor egentligen så att ha en massa små steg är rätt meningslöst. Nu får man ta och bestämma sig istället för att bara gå mitten vägen hela tiden. 3 eller 4.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Men vad är egentligen skillnaden mellan 3.5 och 3? Inte sådär jätte stor egentligen så att ha en massa små steg är rätt meningslöst. Nu får man ta och bestämma sig istället för att bara gå mitten vägen hela tiden. 3 eller 4.

Det är stor skillnad på 1/5 och 1/10 och halvor ger som sagt en klarare bild av mot vilket håll betyget lutar.

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Puddy:

Uuusch! Då blir det så oträffsäkert med betygen. Stor skillnad mellan 3 och 4. Måste finnas ett mellanting.

Vår betygsskala är sexgradig. Hade vi velat ha "mellanting" så hade vi haft en tiogradig eller elvagradig betygsskala.

Det kommer gå alldeles utmärkt utan "mellanting". Se på rutinerade recensionsmedier såsom DN, SvD, Metro, City, Aftonbladet och Expressen (som lämpligt nog råkar vara Sveriges sex största tidningar). De har 5 eller 6 hack på sin betygsskala.

Betygschock!
Aftonbladet avslöjar!
FZ minskar betygs stegen! Läs allt i dagens plus!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Skrivet av Kovski:

..

Jag är böjd hålla med. Aningen grovt betygssystem med tanke på alla olika faktorer som gör ett bra spel.

Har också funnit jag mig mer och mer enbart läser recensionen och struntar i betyget då det allt för ofta inte stämmer med vad personen skrivit.

Möjligt det nya betygsystemet funkar men för mig skulle det kräva mera konsekventa recensioner och uppstramning samt klarare definition av betygsstegen innan jag börjar fästa någon vikt på siffran i slutet av artiklarna.

Medlem

Tack, min spelsamling blev mer överskådlig nu. Har uppdaterat mina betyg efter den nya skalan som jag tycker fungerar bättre.

1
Skriv svar