Tribes-liknande webbspel under utveckling

Robot
Tribes-liknande webbspel under utveckling
Medlem
Tribes-liknande webbspel under utveckling

Ser grymt snyggt ut för att vara ett webbspel. Ska bli att följa.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skägg.
10 Chambers

#id Software är väl också på gång med att göra webbspela av #Quake, om jag inte missminner mig.


signatur
Medlem

underbart!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av spiken:

#id Software är väl också på gång med att göra webbspela av #Quake, om jag inte missminner mig.

Jag antar att du syftar på "Quake Zero" som tydligen skall vara något gratis plug-n-play-i-webbläsaren-grejs som man sen lirar som vanligt. Enligt utsago skall själva spelet vara grovt inspirerat av Quake 3 osv. Jag tvivlar dock - nu måste man ju än en gång uppfinna hjulet på nytt osv... (som alltid med varje nytt FPS som är "E-sport-uppmärksammat")


signatur
Medlem

Det dom behöver göra är en uppdaterad verision av tribes 1. Allting var perfekt där, förutom att grafiken och stödet, som bara skulle behöva en liten uppdatering. och competioton systemet var tvunget att bli utvecklat av mod community.

Fixa ett tribes 1 med en stark inbygd competiton mod. Lite upppiffad grafik och ge det uppmärksamhet iform av reklam. Så tror jag att det skulle slå.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Uppdaterat Tribes 2 skulle jag vilja säga ^^ älskade det gamla liret

Ville att Tribes V skulle följa tribes 2 andan men nej då ingen point där du spawnar upp de olika fordonen du vill använda ^^ det var ascoolt ^^ o spelet i sig var dökul Tribes V var inte i närheten

Medlem
Skrivet av ToTTo:

Uppdaterat Tribes 2 skulle jag vilja säga ^^ älskade det gamla liret

Ville att Tribes V skulle följa tribes 2 andan men nej då ingen point där du spawnar upp de olika fordonen du vill använda ^^ det var ascoolt ^^ o spelet i sig var dökul Tribes V var inte i närheten

tribes 1 hade väl den "andan" med saknar fan mitt gamlla tribes var det bästa som hänt mig, ett starkt beroende som tog över verkligehetne ursäkta min stavnign med e fan drunk eller full som det kanske heter på ren svenska.

Trbibes 1 FTW!


signatur

Nämen!

Medlem

men iofs tribesV sög get... tragiskt var skoj ett tag men sen .. sakna man något rip dynamix <.3


signatur

Nämen!

Medlem

Vill ha vill ha vill ha! Jag spelade Tribes 1-demot på modem när det var färskt. Tribes 2 aktivt i klan. Var runt hela stan för att hitta Tribes V när det kom. Bra eller dåliga spel, vad spelade det för roll när det gällde Tribes? Så bra spelminnen! Något som är tribesliknande kan bara vara bra

Medlem

Hoppas dom inte lägger in nån grappler. -.-

Inaktiv

lycka till med att axla quakeworld's spelglädje. not gonna happen.

Medlem
Skrivet av ruskie:

lycka till med att axla quakeworld's spelglädje. not gonna happen.

har du spelat tribes 1?


signatur

Nämen!

1
Skriv svar