Årets spel 2007 - plats 3

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Portal är ett jävligt bra spel, men knappast något för topp 3, spelet är för kort för att förtjäna en 2:a eller 1:a plats. Mass Effect är jävligt stort och något som BioWare slitit med i flera år, de förtjänar en första plats enligt mig. Portal hamnar nog på 7:e plats för mig iaf.

Haha... Det där var ju löjligt! Bara för att BioWare har arbetat i flera år på det så "förtjänar" de en bättre plats? Jag kan ju istället fråga såhär då, borde inte Stalker komma först då för de har ju arbetat på det spelet i drygt sju år! Och sen kan man ju undra vafan de har gjort under de åren de har arbetat med spelet om de inte ens kan slå ett lågbudgetspel som Portal.

Skrivet av Jack-O-Lantern:

Helt alvarligt? alla game sites över hela världen har presenterat typ samma lista över games of the year och här kommer ni med spel som knappt platsar till en vic 64 itoppen hehe.
Skall ni göra en lista över årests bästa spel kan ni ju gå efter vad folk faktiskt tycker om att spela, inte vad som överhypades mest (aka, Halo, crysis, mass effect etc)
I nuläget är hela eran lista lite av ett skämt för det verkar vara vad 3-4 pers tycker, inte massan.

Ja, låt oss pissa på människors rätt och slå ner på alla som går sin egen väg... Jag är så fullkomligt trött på alla som tror att det rätta är det som alla andra tycker och som alltid gör det alla andra gör... Tänk själva istället och det är precis det FZ gör, de skriver det som de själva tycker.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

omg omg omg omg!! VIKKEN SKA BLI ETTA!?!!?!

*Plockar fram anteckningsblocket och samlar intresseklubben*

Medlem

Nja... Mass Effect var ju ok men absolut inte ett topp 3 spel. ME börjar bar men senare blir det bara meh... speciellt svårighets graden som mot slutet är riktigt löjligt enkel (nu har jag iofs inte orkat spela om spelet igen men det var löjligt enkelt på sina ställen). Sen var ju "looten" i spelet under all kritik. Tråkigare vapen, utrustning och annat man hittar får man ju leta efter.

Men men ok spel var det men inte alls så bra som så många recensioner yrar om.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Lyssnade igenom en Mass Effect recension av "Yahtzee Croshaw" (The Escapist). Hans recensioner brukar vara väldigt träffande och något som han tog upp var allt babbel, så fort man ser en ny NPC, vare sig det är en sopgubbe eller en general för flottan så berättar denne sin livs historia så fort man ens tittar på personen. Ni som spelat Mass Effect, stämmer detta påstående med eran egen uppfattning?

Medlem

Dalle Zero Punctuation av Mass Effect var riktigt träffsäker men riktigt så hemskt kanske det inte va med dialogen. Men visst babblade många om allt möjligt om man började prata med dom.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Fem kronor på att "U R MR GAY" tar guldet. Mer fel kan det inte bli... -.-

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Dalle Zero Punctuation av Mass Effect var riktigt träffsäker men riktigt så hemskt kanske det inte va med dialogen. Men visst babblade många om allt möjligt om man började prata med dom.

Uhm.. Bioware? Rollspel? Deras rollspel brukar ha en heldel dialog, är juh bara najs, tycker jag. \o/

Och sen att folk klagar på folk som klagar på listan är väl lite illa? Det är ett forum, klart man ska få klaga och säga vad man tycker. Jag tycker listan är ganska sunkig, och skiter fullständigt i vem som har gjort den, den stämmer inte in på mig iaf! \o/

Och om inte FZ vill ha kommentarer och kritik om sin lista så ska dom väl ge fan i att lägga upp den?
Vad förväntar dom sig? -_-

Medlem
Skrivet av Mykee:

Och sen att folk klagar på folk som klagar på listan är väl lite illa? Det är ett forum, klart man ska få klaga och säga vad man tycker. Jag tycker listan är ganska sunkig, och skiter fullständigt i vem som har gjort den, den stämmer inte in på mig iaf! \o/

Och om inte FZ vill ha kommentarer och kritik om sin lista så ska dom väl ge fan i att lägga upp den?
Vad förväntar dom sig? -_-

De klagar inte på spelen på listan, de klagar på att FZ gör den efter egna åsikter och inte någon superduperundersökning. Det tycker i alla fall jag är rätt dumt...

Medlem

väldigt bra spel det kan man inte säga nått annat om. Men jag vill att det ska vara längre om det bara är Singleplayer så tycker jag man kan svulla på med ett långt äventyr.

QRT
Medlem

witcher borde vara bland dom topp tre tillsammans med mass effect.. mario kan dra å fanders.

Medlem
Skrivet av dalle:

Lyssnade igenom en Mass Effect recension av "Yahtzee Croshaw" (The Escapist). Hans recensioner brukar vara väldigt träffande och något som han tog upp var allt babbel, så fort man ser en ny NPC, vare sig det är en sopgubbe eller en general för flottan så berättar denne sin livs historia så fort man ens tittar på personen. Ni som spelat Mass Effect, stämmer detta påstående med eran egen uppfattning?

Blev faktiskt förvånad över hans recension, och största anledningen han var negativ över det verkar ju vara att han inte gillar mycket story/dialog. Och då ska man nog hålla sig undan RPG spel överhuvudtaget

Bioware gjorde faktiskt en annorlunda sak med Mass effect, jämnfört med många andra RPG. I andra spel, t.ex kotor osv så kan du prata med massa olika folk, dem har egentligen ingenting att säga, och spelar inte alls någon roll i storyn. I mass effect tror jag nästan alla du kan ha en dialog med, är involverad i storyn, eller ger dig en side-quest (om du låst upp den.. dem har requirments). Alltså har dem kapat bort massa onödigt dösnack som inte tillför något.

Sedan är det ju en annan sak att dem har en välda massa att säga, men det är ju om man själv väljer att höra det, oftast kan du bara säga ja/nej direkt, och skippa hela backstoryn. Eller fråga ut dem grundligt. Så jag tycker inte det är direkt bra kritik.

Annars tycker jag dock att Yathzee är otroligt rolig, och hans recensioner brukar vara spot-on. Blev förvånad att han inte gillade story dock, då han verkade vara en typisk RPG gamer

EDIT: Om ni vill kolla in hans underhållande recensioner: http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zero...

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Mykee:

Och sen att folk klagar på folk som klagar på listan är väl lite illa? Det är ett forum, klart man ska få klaga och säga vad man tycker. Jag tycker listan är ganska sunkig, och skiter fullständigt i vem som har gjort den, den stämmer inte in på mig iaf! \o/

Och om inte FZ vill ha kommentarer och kritik om sin lista så ska dom väl ge fan i att lägga upp den?
Vad förväntar dom sig? -_-

De klagar inte på spelen på listan, de klagar på att FZ gör den efter egna åsikter och inte någon superduperundersökning. Det tycker i alla fall jag är rätt dumt...

Haha, mjao, samma skit.. Listan ser juh ut som den gör eftersom att FZ gör den efter egen åsikt.

Sen att folk inte tycker "Ja! Listan är mest bra!" så borde dom väl få säga att dom inte tycker den är alltför najs? Att klaga på att dom gör det efter egen åsikt är ganska crap, det håller jag med om, men att få säga att man tycker att spelen förtjänar andra placeringar är väl helt okay?

Och snacka skit om spel kan man juh alltid göra \o/

Medlem
Skrivet av Mykee:

Haha, mjao, samma skit.. Listan ser juh ut som den gör eftersom att FZ gör den efter egen åsikt.

Sen att folk inte tycker "Ja! Listan är mest bra!" så borde dom väl få säga att dom inte tycker den är alltför najs? Att klaga på att dom gör det efter egen åsikt är ganska crap, det håller jag med om, men att få säga att man tycker att spelen förtjänar andra placeringar är väl helt okay?

Och snacka skit om spel kan man juh alltid göra \o/

Klart att man inte behöver hålla med om placeringarna! Det är upp till vad och en.

Men att klaga på att FZ själva gjort listan känns nästan lite töntigt:)

Inaktiv
Medlem

Jaa, klarade mass effect idag faktiskt. Helt okej spel, men jag ser det inte som ett topp 3 spel iaf. Alldeles för kort, men det kan bero på att jag har en tendens att spela ut spel så fort som möjligt.

Medlem

Jag spelade Mass effect hos en kompis och blev överraskad.. NEGATIVT! Ett sci-fi rpc borde innehålla betydligt mindre snack och betydligt mer action 3:e plats är feel! nån som håller med?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Jag spelade Mass effect hos en kompis och blev överraskad.. NEGATIVT! Ett sci-fi rpc borde innehålla betydligt mindre snack och betydligt mer action 3:e plats är feel! nån som håller med?

Nej.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

123
Skriv svar