Blizzards nya nätrollspel fantasyinspirerat?

Medlem

Rätta mig om jag har fel, men Falgship Studio är väl huvud aktörerna som gjorde Diablo och sen bröt sig loss från Blizzard?

Så varför skulle man vilja att nuvarande Blizzard ska göra nästa Diablo-spel, när de som grundade spelet är hos Flagship Studio? jag menar det kommer ju inte ha samma känsla, kolla bara på MoH serien, AA var ju skit bra sen stack typ hälften av skaparna och startade Infinit Ward och MoH serien gick bara ut för.

Medlem

Det blir Diablo eller Starcraft, Blizzard gör inte nya IP's och det är fakta, även de har sagt det. Angeånde oxo varför så många hoppade av företaget för ett tag sedan, Bland annat skaparen av Diablo för Hellgate London då han var trött på att de vägrade göra nya IP's.

Själv hade jag varken viljat se Starcraft eller Diablo som mmo, ingen av de 'världarna' är så intresanta eller fylda med story, specielt INTE Diablo.

Men lär vara liten risk på att det är ett helt nytt IP.

Medlem

oavsett vad det blir så är det stor chans att det blir bra , wow lyckades man med så


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av BangBoomBang:

world of starcraft blir de knappast nu när starcraft 2 snart är klart.

Eller så är Starcraft 2 ett sätt att väcka intresse bland gamers för att senare släppa World of Starcraft? Diablo kommer garanterat inte att bli ett MMO, konceptet håller inte. Jag hoppas allra helst på något nyskapande.

Det är väl knappast någon idag som kan säga att Diablo garanterat inte skulle kunna bli ett MMO. Den som säger det försöker väl snarare ge sken av att han/hon vet mer än vad han/hon kan veta. Själv tror jag visst att det kan bli ett World of Diablo. Varför skulle inte World of Diablo kunna vara nyskapande? Varför behövs det en helt ny värld för att vara nyskapande? Blizzards framgång har hela tiden byggt på att ta koncept som redan finns och göra dem bättre, alltså nyskapande. Ingen kan väl förneka att World of Warcraft och Warcraft 3 var nyskapande fast det byggde på en gammal spelvärld?

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Vi får säkerligen vänta 3-4 år innan detta hamnar på hyllan.
Blizzard stressar ju inte ut deras titlar direkt.

Sen till den tattaren som påstod att warcraft 3 och wow kom "precis" intpå varandra.

2005-02-11 WoW släpps
2003-07-01 Warcraft 3 Frozen throne
2002-07-03 Warcraft 3 reign of chaos

Det är alltså nästan 3 år mellan det första spelet och WoW så att kalla att det släpps "precis" inpå varandra är ren idioti.

löljigt hur du tar så illa vid dig av en sån petitess... kan du inte formulera dig utan personangrepp?

"precis" var en relativ term. WoW var spelet det gjorde efter Warcraft 3 och det var huvudmeningen med mitt inlägg, inte hur du uppfattar enstaka ord...


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

om det blir nått world of diablo så hoppas jag verkligen att de har kvar top-down-vinkeln å inte gör nå wow-aktigt (eller vilket annat mmo som helst mer eller mindre).

Medlem

Demoner = Diablo ! yeees! de har ju sökt längre efter folk till diablo inspererande artwork osv

Medlem

Demoner är väl inte direkt 100% fantasy dock? Jag kommer på flera universum som varit sci-fi som haft demoner. T.Ex. Mutant Chronicles. Kan de inte göra ett mmorpg av det förresten?

Medlem
Skrivet av Xzet:

Rätta mig om jag har fel, men Falgship Studio är väl huvud aktörerna som gjorde Diablo och sen bröt sig loss från Blizzard?

Så varför skulle man vilja att nuvarande Blizzard ska göra nästa Diablo-spel, när de som grundade spelet är hos Flagship Studio? jag menar det kommer ju inte ha samma känsla, kolla bara på MoH serien, AA var ju skit bra sen stack typ hälften av skaparna och startade Infinit Ward och MoH serien gick bara ut för.

Tycker du Hellgate London är bra eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Hoppas att dom gör något nytt och inte dammar av sina gamla karaktärer.

Medlem

Gjorde inte Blizzard nåt konstigt viking spel också?:)

Medlem

Är Blizzard dumma i huvudet?? Ska dom bara hålla på med en massa MMORPGS nu? Hur blir det med Diablo 3? Warcraft 4?? Starcraft 2 sitter jag och väntar på för fullt!

Jävla penga giriga Blizzard, ska väl ta ännu mer betalt i månaden. Jag är ett gammalt Blizzard fan och jag trodde aldrig dom skulle sjunka såhär lågt.

Om det ska bli ett MMORPG så ska det antingen bli Starcraft eller något helt nytt och fräscht.

Genier förvandlade till Idioter hos Blizzard.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Hoppas hellre på Warcraft 4 men det är väll ganska uteslutet. Typiskt.. Vettefan, WoD skulle inte störa. Men ett annat skulle vara coolt, få nya gubbar och världar att upptäcka.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

The Lost Vikings Online!

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

world of starcraft blir de knappast nu när starcraft 2 snart är klart.

Varför skulle det inte? Warcraft 3 släpptes ju efter att World of Warcraft utannonserats.

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Är Blizzard dumma i huvudet?? Ska dom bara hålla på med en massa MMORPGS nu? Hur blir det med Diablo 3? Warcraft 4?? Starcraft 2 sitter jag och väntar på för fullt!

Jävla penga giriga Blizzard, ska väl ta ännu mer betalt i månaden. Jag är ett gammalt Blizzard fan och jag trodde aldrig dom skulle sjunka såhär lågt.

Om det ska bli ett MMORPG så ska det antingen bli Starcraft eller något helt nytt och fräscht.

Genier förvandlade till Idioter hos Blizzard.

Varför gnäller du? Pengar som dom får in via wow går till bland annat SC2 och vem vet vilke andra spel dom håller på med som drivs med wow inkomst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

The Lost Vikings Online!

Eller kanske BlackThorne Online?

Rock And Roll Racing Online?


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Vad det än blir för spel så kommer alltid någon o klaga, jobbigt läge.

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Är Blizzard dumma i huvudet?? Ska dom bara hålla på med en massa MMORPGS nu? Hur blir det med Diablo 3? Warcraft 4?? Starcraft 2 sitter jag och väntar på för fullt!

Jävla penga giriga Blizzard, ska väl ta ännu mer betalt i månaden. Jag är ett gammalt Blizzard fan och jag trodde aldrig dom skulle sjunka såhär lågt.

Om det ska bli ett MMORPG så ska det antingen bli Starcraft eller något helt nytt och fräscht.

Genier förvandlade till Idioter hos Blizzard.

MMO:s är efterfrågade just nu, specielly eftersom att WoW börjar bli lite väl gammalt och folk börjar tröttna och konkurrenterna knappar in. Se hindrar ju inte en utveckling av ett nytt MMO utvecklingen av andra spel. Ur ekonomisk synpunkt så leder fler olika spel till fler målgrupper vilket leder till mer försäljning och mer pengar. WC3 var ju också en enorm succé och de gör allt för att få in SC2 som en värdig ersättare.

Jag tror de kommer att göra ett MMO av antingen startcraft eller ett nytt IP.

Startcraft har ju "klasser", story, kartor, PvP mycket mer tillgängligt och naturligt än var ett Diablo MMO skulle ha. Specielly med klasser på den mörka sidan vilket skulle vara helt nya och inte kännas så sammanflätat med Diablo 2. Sen skulle ju 3 fraktioner som det är i Starcraft göra det hela lite mer spännande.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag tror lung det är ett wow 2 Lungt.. Varför lägga ett vinnade konsept på hyllan?
Jag tror på ett world of warcraft 2.. Hoppas dom fixar Figtherna bara lite mera "rune" i spelet skulle vara en klar förbättrning.. om ni mins det liret..

Inaktiv

inte ett till jävla mmorpg. ge upp för helvete.

Medlem
Skrivet av frunk:

inte ett till jävla mmorpg. ge upp för helvete.

Meh. Fatta att man gör spel för att tjäna pengar och inget annat..


signatur
Medlem

World of Starcraft kunde bli epic win. Tänk WoW blandat med EVE online, och lite mer kvantiteter win blandat med mindre kvantiteter grind.

Addera lite djup, voilá

Inaktiv
Skrivet av frunk:

inte ett till jävla mmorpg. ge upp för helvete.

Vem tvingar dig att köpa och spela då? 8)
Det är faktiskt upp till var och en att välja.

Diablo är iallafall vad jag skulle vilja se som ett MMORPG. Det universumet är perfekt för den genren.

Medlem
Citat:

The next Diablo (probably titled Diablo III) will feature a single-player component (akin to previous titles) and an MMO component (less akin to previous titles), will be announced sometime next spring and is still on track for release before decade's end.

Från samma blog.

Medlem

Påtal om Blizzarduppföljare så är jag lite skeptisk till hur de ska gå vidare med Warcraft-serien nu. Jag menar, med så mycket av storyn som avhandlas i WoW så kommer ju ett eventuellt WC4 kännas helt vilset, alla har inte tid att grinda igenom WoW och nöta med guilds för att hänga med i vad som händer i warcraftvärlden.

Får väl bli en jävla massa wowwiki för att komma ikapp vad som hänt om nu WC4 blir verklighet. Och att läsa om det är ju inte lika roligt som att spela.

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av frunk:

inte ett till jävla mmorpg. ge upp för helvete.

Vem tvingar dig att köpa och spela då? 8)
Det är faktiskt upp till var och en att välja.

Diablo är iallafall vad jag skulle vilja se som ett MMORPG. Det universumet är perfekt för den genren.

Blizzard gör pra' skit.
Men det finns faktiskt en stor mängd folk som inte vill spendera en syboliskt summa pengar/månad eller vad dom nu kör med för att få spela online och jaga grodögon.

Medlem

Till alla som gnäller över MMO.
Tro fan att Blizzard gör ett MMO till när det genererar pengar, om folk inte skulle pirat kopiera spel (jag e inte oskyldig) så skulle det nog se annorlunda ut, men när utveklingen av ett kvalitets lir, skulle kunna betala av flera svenska kommuners skulder så tror jag att de satsar på något så när säkra kort.
Ett MMO genererar pengar varje månad till kassan.

Inaktiv
Skrivet av Painanator:

Till alla som gnäller över MMO.
Tro fan att Blizzard gör ett MMO till när det genererar pengar, om folk inte skulle pirat kopiera spel (jag e inte oskyldig) så skulle det nog se annorlunda ut, men när utveklingen av ett kvalitets lir, skulle kunna betala av flera svenska kommuners skulder så tror jag att de satsar på något så när säkra kort.
Ett MMO genererar pengar varje månad till kassan.

Och till alla dem som gnäller över månadsavgifter för MMO:n... Gratis skulle betyda sämre kvalité tack vare mindre resurser för t.ex. servrarna och underhållet.

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Är Blizzard dumma i huvudet?? Ska dom bara hålla på med en massa MMORPGS nu? Hur blir det med Diablo 3? Warcraft 4?? Starcraft 2 sitter jag och väntar på för fullt!

Jävla penga giriga Blizzard, ska väl ta ännu mer betalt i månaden. Jag är ett gammalt Blizzard fan och jag trodde aldrig dom skulle sjunka såhär lågt.

Om det ska bli ett MMORPG så ska det antingen bli Starcraft eller något helt nytt och fräscht.

Genier förvandlade till Idioter hos Blizzard.

Öh va? Andra MMORPG:t de gör ju... de har redan gjort 4 RTS(ännu ett till på gång) och två actionrollspel... vad är problemet?
Handlar verkligen inte om att sjunka lågt, hellre ett MMORPG till än ännu ett diablo/warcraft, även om det visar sig vara diablo online eller liknande.

En onlinevärld är så mycket mer levande, mycket roligare att spela konstant med andra spelare.
Är faktiskt riktigt glad att de ska göra ett till.
Skulle dock gärna se att de gjorde ett sci-fi MMORPG(starcraft eller något nytt), är verkligen brist på bra sådana, Tabula Rasa duger väl men inte så mycket kvalité.
Ett Diablo online skulle visserligen också vara rätt häftigt. Det må vara fantasy, men inte det typiska med alver och orcher, utan mer demoniskt, mörkt och med domedagskänsla

123
Skriv svar