Lineage II uppdaterat

Robot
Inaktiv
Lineage II uppdaterat

Detta skall bli intressant att utforska!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Vila i frid

Mycket har hänt sen min recension... (Som för övrigt var min första.)


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Hur många spelar Lineage 2, på ett ungefär?

Medlem

Runt 60-70k aktiva spelare på NA, borde bli ett snäpp högre just nu då denna patch kom, var ungefär ett år sedan en riktig kontent patch kom och många stack åt annat håll under den tiden.

Totalt så finns det över 1m spelare men inga exakta siffror har jag.

Medlem

MugiMgui, säker att det var ett år sedan en riktig kontent patch? De har ju släppt en riktigt stor patch varje halvår efter release. Kan ha fel men jag ser Chronicle 2,3,4,5 som "stora" uppdateringar då till och med kartan utökats i dem.
Jag kan ju ha fel men..

Medlem

Jo säker väldigt säker, senate patchen före Kamael var Prelude, och vist en patch men den inehöll mer eller mindre inget. RIktigt störa kontent patchen före detta var Chronicle 5, och det var vääldigt länge sedan.

Själv bytte jag MMO när Prelude släptes, bland annat hela våran klan +100 emigrerade till ett helt annat spel. Mer eller mindre gjort allt och inget nytt att göra heller för den delen.

Medlem

Föregångaren till "1st Throne - The Kamael" var "Interlude" vilket innehåller som dom flesta andra spels uppdateringar dvs. nya områden, raidbossar, vapen etc. Det speciella med Kamael är dock den nya rasen samt det som skrevs tidigare. Lineage 2 spelas av miljontals spelare världen över, många förbättringar har kommit så våga prova

Medlem

Hur är det med bottar nuförtiden? kan man se 198752897345 gubbar som heter dkfgbkasgnb som går och mördar sig själva mot vakter i staden? Förstör spelet så jävla mycket så det finns inte.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Okej, joo nu när jag tänker på saken så känns det faktiskt som ett jäkla tag sen Chronicle 5 kom.
Vilket spel emigrerade ni till då MugiMugi?

Inaktiv
Skrivet av SoniC:

Hur är det med bottar nuförtiden? kan man se 198752897345 gubbar som heter dkfgbkasgnb som går och mördar sig själva mot vakter i staden? Förstör spelet så jävla mycket så det finns inte.

Det är många fler bottar i wow idag.

I lineage har de börjat att banna bottar regelbundet. Bottarna finns fortfarande men de är inte i vägen på samma sätt. Eftersom kineserna har lärt sig att deras bottar inte blir långlivade när de står på populära ställen.

De finns numera en chans att få en death penalty när man dör och den sänker din karaktärs förmåga. Jag minns inte hur högt debuffen kunde stacka, men det blir ganska dyrt att ta bort debuffen om man dött 50 gånger i sträck.

Spelet är förövrigt väldigt nybörjarvänligt nu, upp till level 40 så får du gratis buffs, och hjälp med "lånevapen". Det ger en otroligt bra start för nya spelare. Du kan inte heller tappa dina saker om du har lägre PK score än 5.

Något som är tråkigt med spelet är att 60-70% av spelarna har köpt pengar. Eftersom det är/var väldigt billigt.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Bah menade att säga Interlude. Samt våran Guild, de flesta flydde till WOW Själv tycker jag inget vidare om det men spelar det enbart med mina vänner i guilden så.

Samt jo, L2 just nu är väldigt lätt att komma in i, något som det inte var för ett par år sedan.

Medlem

Jösses...har varit med sen open beta...vad kan det vara 3-4 år eller så. Har avslutat kontot ett antal ggr men tycks alltid komma tillbaka på ett eller annat sätt Ska bli kul att testa nya rasen och kanske eventuellt emigrera till en europeisk server för lite vettigare siegetider...heh. Kör förövrigt på Lionna med min gamle PS vid namn Cortex. Han har varit 70 i ett halvår nu...haha man har inte den tid som krävs längre med en dotter på 3 hemma

1
Skriv svar