Razer Lachesis mot Logitech G9

Robot
Razer Lachesis mot Logitech G9

Nya möss från två av de stora tillverkarna. Den ena symmetrisk med glänsande teknik och massor av knappar. Den andra flirtar endast med högerhänta men är å andra sidan sprängfylld med kringprylar. Endast en charmar till sig ett toppbetyg.


Medlem
Razer Lachesis mot Logitech G9

Jag ska köpa mig en Lachesis.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Blir nog en G9 för mig vad det lider... Fast min G5:a funkar fortfarande ypperligt!

Har haft ett gäng med Logitechmöss och har ALLTID varit nöjd... MX500, 510, 518 och nu G5...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Redaktör

Menace, du har betat av ett gäng - säger det nåt om kvalitén?

Jag kör en MX500 som fyllde fem år tidigare denna månad.


signatur
Medlem

Har haft Boomslang, copperhead och diamondback från razer varit lika nöjd med alla. Med undantag för diamondbacks irriterande sidoknappar

Boomslangen har dock alltid varit en favorit.. Och ska bli grymt kul o se om man får tag i ett jubileums ex från razer nu när dom släpper en nyutgåva av den i 10000 exemplar.

Logitech gör säkert riktigt bra möss, men dom tänker endast på högerhänta. Som vänsterhänt så blir razer första och enda alternativet när man vill ha en bra spelmus. Om logitech nånsin kommer på att man faktiskt kan spegla musen och göra dom för vänsterhänta också så kanske jag faktiskt skulle köpa en

Medlem

Fast det heter ju musar och inte möss.... *ordmärkare*

Medlem
Skrivet av swedex:

Fast det heter ju musar och inte möss.... *ordmärkare*

Det heter ju möss! Men du kanske tänker på flickornas musar?:$

Medlem
Skrivet av Tompa:

Menace, du har betat av ett gäng - säger det nåt om kvalitén?

Jag kör en MX500 som fyllde fem år tidigare denna månad.

jag har en mx510 som också har 3-4 år på nacken... så jäkla bra den funkat alltså!

likaså logitechs flat tangentbord är riktigt fina, och ligger på typ 200kr...

Medlem

Älskar Logitechs möss. Hade en Razer Copperhead men var inte helt nöjd med den så nu använder jag en Logitech G3. Gillar små möss


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Kör med Copperhead, är inte helt nöjd med den heller. Nu har jag dock lyckats avaktivera deras mjukvara så det inte blir något internt jävla mouseaccel. Hatar det! Blir nog byta tillbaks till den mindre mus igen från logitech..

Inaktiv

Har en MX518 och den är perfekt för mig. Form och antal knappar (8).

Inaktiv

Jag har alltid undrat vad det är för mening med att recensera hårdvara utan att ge några siffror på hur bra den presterar.

Men visst, vad gör man inte för ett par gratis möss.

Inaktiv

Jag sitter nog nöjd med min Death Adder ett tag till, en av de goare mössen jag haft.


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Inaktiv

En mus - Flera möss ...

Tycker G9:an är en riktigt bra mus. Har haft ett gäng möss ifrån Logitech tidigare. Att man har bytt ofta beror ju knappast på att det är dåliga möss. Bara att man är sugen på att byta till den senaste modellen.

Det jag tycker är det bästa med G9:an är det utbytbara greppet. Eller vad det nu heter.

Medlem
Skrivet av Chriller:

Jag har alltid undrat vad det är för mening med att recensera hårdvara utan att ge några siffror på hur bra den presterar.

Men visst, vad gör man inte för ett par gratis möss.

vad för siffror vill du ha då?

tyckte det var en nice recension iaf.

Inaktiv

Att denna recention släpps ut på denna sida gör mig både förvånad och djupt missnöjd.
Ni tar inte ens upp hur mössen presterar i spel. Inte heller står det något om hur de EGENTLIGEN presterar, dvs egentliga mätresultat av dpi och hz.
Recentionen skulle lika bra kunna vara skriven av någon som varit på el giganten och testat mössen i ca 2 minuter och sedan kollat på paketet för att få hårdvaruinfo.

För att vara konstruktiv så kan ni snegla på era grannar på sweclockers som skrev en bra recention om just Razer Lacheis:
http://www.sweclockers.com/recension/?id=5997

Snälla FZ visa att ni fortfarande kan skriva bra grejer och lägg ner lite tid på era artiklar. Kvalitet är bättre än kvantitet.

/Smirre

Medlem

Aldrig gillar razer men den där logitech musen ser ju förjävlig ut Nöjer mig med min gamla logitech MX 518.

Inaktiv

Hur är G9:an i jämföresle med den gamla G5:an när det kommer till handhavande? Är den lika "hög" och lite klumpig som G5:an är. Har nämligen en G5 idag men är inte nöjd med den, tycker den är för rund och otymplig helt enkelt. Skulle jag tycka bättre om G9 när det gäller detta eller är Razer ett bättre alternativ?

Inaktiv

G9 såg rätt obekväm ut, tror jag håller mig till min G5. Sen Razer är aldrig ett val för mig, dom börjar alltid med någon mysko dubbel klickning efter ett tag så man inte kan lita på musen.

Medlem

Någon som vet hur pass stor musen är i handen, har rätt stora händer så vill inte ha något som är för smått, jag tycker MX500 är rätt sjysst som spelmus, någon som kan ge mig svar på detta?


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av solosmirre:

Att denna recention släpps ut på denna sida gör mig både förvånad och djupt missnöjd.
Ni tar inte ens upp hur mössen presterar i spel. Inte heller står det något om hur de EGENTLIGEN presterar, dvs egentliga mätresultat av dpi och hz.
Recentionen skulle lika bra kunna vara skriven av någon som varit på el giganten och testat mössen i ca 2 minuter och sedan kollat på paketet för att få hårdvaruinfo.

För att vara konstruktiv så kan ni snegla på era grannar på sweclockers som skrev en bra recention om just Razer Lacheis:
http://www.sweclockers.com/recension/?id=5997

Snälla FZ visa att ni fortfarande kan skriva bra grejer och lägg ner lite tid på era artiklar. Kvalitet är bättre än kvantitet.

/Smirre

Håller med fullständigt. Håll er till recensera spel och låt riktiga hårdvarusiter göra riktiga tester.

Medlem
Skrivet av MenacE:

Blir nog en G9 för mig vad det lider... Fast min G5:a funkar fortfarande ypperligt!

Har haft ett gäng med Logitechmöss och har ALLTID varit nöjd... MX500, 510, 518 och nu G5...

It all've been said. Logitech är lite av en favorit och samma här så fungerar mx500, mx1000 och framförallt G5an fortfarande eminent, men fan alltså.. De senaste dagarna som jag läst om G9 har jag blivit riktigt sugen på den. Förbannat att den skulle få så bra betyg också!
Bra recension i övrigt. Ser gärna fler sådana här jämförelser bland gamerinriktad hårdvara. GJ!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Fasen vad sur jag blev på datorbutiken idag, sitter på dh nu och min 510 la av helt häromdagen. Gick och fråga om dom hade Deathadder inne efter att ha stått i kö en halv timme men det hade dom inte.

Gick tillbaka för att kolla deras hemsida efter andra möss, kollade in habu och logitech G5V2. Inte hade dom någon av de heller, gick senda runt och kika lite i razers monter och såg lachesis som jag fastna för.
Är grymt nöjd med den. Funkar hur bra som helst.

Dåliga med db var även att Deathaddern hade fått bäst i test då tycker man ju dom borde ha den med sej=(


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Silentzio:
Skrivet av Tompa:

Menace, du har betat av ett gäng - säger det nåt om kvalitén?

Jag kör en MX500 som fyllde fem år tidigare denna månad.

jag har en mx510 som också har 3-4 år på nacken... så jäkla bra den funkat alltså!

likaså logitechs flat tangentbord är riktigt fina, och ligger på typ 200kr...

He he, jag tänkte det skulle komma en kommentar eller två om det jag skrev...

Saken är den att jag gillar att byta möss lite titt som tätt. Har även testat Diamondback, Copperhead, Microsoft Habu, A4tech X-7! Musbyte förnöjer... Neeee, men att jag bytt Logitechmöss är ju för att för varje ny version har de fått med några nya funktioner som verkat vettiga...

Efter att ha läst Sweclockers recension blir jag dock sugen att även testa Lachesis... Någon som testat den och har nått att tillägga???


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Redaktör
Skrivet av solosmirre:

Att denna recention släpps ut på denna sida gör mig både förvånad och djupt missnöjd. [...]

Vi har inte för avsikt att konkurrera med Sweclockers och andra hårdvarugurus. Vi försöker ge en hyfsad bild av diverse spelrelaterad hårdvara, inte grotta ner oss i tonvis med detaljer. Vissa gillar denna sorts recensioner, andra (t.ex. du) vill ha mer. Man kan aldrig vara alla till lags.

Skrivet av Golvis:

Någon som vet hur pass stor musen är i handen, har rätt stora händer så vill inte ha något som är för smått, jag tycker MX500 är rätt sjysst som spelmus, någon som kan ge mig svar på detta?

Vilken av dem? G9 är rätt bred och den har som sagt två skal med olika bredd att välja på. Razer-musen är lång, bred framtill och relativt låg (om jag minns rätt, har den inte framför mig nu). Som jag skrev, försök ta dig till en butik och testa innan du köper (gäller båda mössen).


signatur
Medlem

Taffsade på en G9 när jag var på Elgiganten i lördags. Käns riktigt skön. Men det priset gör inte att jag byter in min MX510.

Medlem

Mustest blir alltid lite vinklade. Man kan ju till exempel inte låta en vänsterhänt person göra ett test på en logitech mus.. Tänk på stackars logitech som får bottenbetyg då

Sen blir det ju ändå inte rätt, för en vänsterhänt skulle aldrig köra med en högerhänt mus

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Vi försöker ge en hyfsad bild av diverse spelrelaterad hårdvara

Men snälla, det enda som egentligen har någon som helst betydelse i en hårdvarurecension är ju hur den presterar, och det nämns inte ett dyft om det. Allt i recensionen skulle jag ju lika väl kunna hitta i produktspecifikationen i valfri butik. Bättre att vara ärliga och inte kalla det för recension när det i själva verket rör sig om en helsidesannons.

Medlem

gör en ny recensionen och släng in Roccat Kone också så man får se om det är något att ha.

Medlem

Aldrig gillat Logitech G möss, åt andra sidan tycker jag om deras tangentbord i den serien.

12
Skriv svar