Need for Speed: ProStreet

Medlem

I min åsikt är inte Forza/Gran Turismo serien vad jag kallar riktiga sims. Tycker snarare att dom två hamnar någonstans mellan sims (GTR serien, LFS, rFactor, RBR, netKar för ett nämna ett par) och "arkad" lir (Sega Rally, Flat Out, Juiced).

F.ö, jag har rätt många EA titlar i min hylla ska jag lova. Och är det där den bästa skademodell du sett så förstår att du kanske inte spelat så mycket bilspel i dina dagar.

Recensionen tyckte jag saknade en hel del om spelet, och då måste jag väl få säga det? Fan inget påhopp på något sätt, en åsikt, punkt slut.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

I min åsikt är inte Forza/Gran Turismo serien vad jag kallar riktiga sims. Tycker snarare att dom två hamnar någonstans mellan sims (GTR serien, LFS, rFactor, RBR, netKar för ett nämna ett par) och "arkad" lir (Sega Rally, Flat Out, Juiced).

F.ö, jag har rätt många EA titlar i min hylla ska jag lova. Och är det där den bästa skademodell du sett så förstår att du kanske inte spelat så mycket bilspel i dina dagar.

Recensionen tyckte jag saknade en hel del om spelet, och då måste jag väl få säga det? Fan inget påhopp på något sätt, en åsikt, punkt slut.

Har du testat att spela Forza 2 seriöst? Inte bara i karriärsläget...
Finns hela raceligor med det, även riktiga pengar inblandade, gick med i en liten sån liga på kul (finns såna ja), där e de rätt hårda krav, vissa uppgraderingar på bilarna, vissa bilar att välja på, får itne ha mer än ett visst antal PI, inge ABS, TCS, STM.
Det kräver en hel del av föraren och måste tuna till bilen riktigt ordentligt. Genom att tuna rätt kan man spara måååånga sekunder per varv (lärde jag mig igår), och det är inget man lär sig i en handvändning. Forza 2 är jäkligt mycket sim...så är det bara.

Inaktiv

Först när jag spelade demot så tyckte jag inte om detta spelet för 5 öre.. Kändes som det sämsta NFS spelet på länge (Vilket säger rätt mycket). Riktigt uselt demo rent ut sagt..

Dock så gav jag hela spelet en chans. Och jag måste säga att jag tycker om det Visst har det ju sin vanliga nfs känsla i styrningen, men det har ju alla nfs spelen så. Dock är spelet bra mycket mer oförlåtande nu än vad det varit innan, och det gillar jag! Grafiken är grym och ljudet är bra!

Gillar även att man måste specialbygga sina bilar för olika grenar. Och det kan vara en hel del trixande innan du får optimerat din bil för en viss gren!

Satt även och körde detta mot min storebror häromdagen på xboxen! Otroligt kul i multiplayer! Roligt som fan å preja varandra å grejer pga den nya fysikmotorn och skademotorn!

Så allt som allt tycker jag att detta spelet är det klart bästa NFS spelet på riktigt länge!

Medlem

Tycker många är orättvist kritiska mot NFS-serien. Bara för att det är EA så måste inte spelen vara dåliga


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Tycker många är orättvist kritiska mot NFS-serien. Bara för att det är EA så måste inte spelen vara dåliga

Min tumregel säger annat.

Medlem
Skrivet av Hymer:

uch detta drog ner nfs serien. Underground 1 2 och carbon ftw.

Om du tycker carbon va bra då vet du int vad bra är. De va som ti köra en pafflåda.
Pro street en av de bästa nfs.:)

Medlem

ännu ett dåligt nfs spel:(


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Har du testat att spela Forza 2 seriöst? Inte bara i karriärsläget...

Japp, det har jag. Ligor som liknar det du beskrivde finns (fanns iaf) även i Trackmania Nations.
Forza/GT serien är helt suveräna spel och jag tror inte jag skulle lirat sims idag om jag inte hade spelat Gran Turismo för nio år sedan. "Shit va verkligt!" Minns jag att jag tyckte då trots att jag körde en 1967 års modell Corvette 427 med både anti-spin och tcs.

Hur som helst. Tror du, i all ärlighet, att det på något sätt är möjligt att köra en Toyota Minolta 88C-V runt Nürburgrings nordslinga på under sex minuter med en handkontroll?
Tror då fasiken inte att du hittar en förare som frivilligt skulle sätta sig i den bilen och försöka sig ta sig runt banan med en sub sex minuters tid i tanke så det är nog bäst att han får en fjärrkontroll.

Testa dra ner BMW M3 Challenge från filarkivet och säg vad du tycker om det. Räcker det inte så dra hem netKar och försök se om du börjar förstå vad jag försöker säga.

Forza/GT = Skitroliga hybrider men inte fullfrästa simulatorer.
netKar = Simulator.

Är du intresserad av sim racing så tycker jag att du ska prova på något annat än Forza 2, inte för att hitta något bättre utan för att få mer lattjolajjban.

Edit: Sorry för OT.

Medlem

Någon som provat detta spel med ratt och pedaler? isåfall är det spelbart???

Medlem

Fullt spelbart med handkontroll och spelet är skitkul online jag totalälskar detta spel. Synd att polisen är borta bara

Inaktiv
Skrivet av jovviz:

"aa verkligen jätte imponerande..carmageddon 2 från 1998 imponerar mer..sen har vi ju colin mcrae dirt,flatout 1 och burnout serien som krossar detta spelet lite lagom hårt.

Känslan i både CMR:Dirt och i NFS:PS är dålig, jämnför du dessa mot tex. Live For Speed eller netkar så förstår du skillnaden. Grafik mässigt är de dock lite mer överlägsna, men vem vill spela ett spel utan känsla?

Medlem
Skrivet av Mortalis:
Skrivet av bMess:

Spelet var väl ok, inget mer än så. Styrningen och dålig/ingen handling var de två stora minusen enligt mig. Man skulle nog behövt en ratt och pedaler för att få ut det bästa av styrningen för på tangentbord var den riktigt kass. Det är antagligen det sämsta NFS-spelet men samtidigt ett ganska ok spel.

Hahahaha, ärligt talat, folk som spelar bilspel med tangentbord borde väl för tusan inte uttala sig om hur styrningen och känslan är! Herregud...

Gissa varför jag skrev att man skulle behövt ratt och pedaler? Och varför skulle inte någon som spelar på tangentbord kunna uttala sig om det? Skulle tro att det är fler som spelar med tangentbordet än med ratt och ville bara poängtera att styrningen med tangentbordet inte var det bästa.

Har inte testat med ratt än, men dock har jag spelat med handkontroll(360) vilket var betydligt bättre än tangentbordet.

I de tidigare NFS spelen har tangentbordet funkat bra och inte förstört känslan speciellt mycket även om jag kan hålla med om att ratt och pedaler antagligen skulle vara skönare. Dock har min ratt har tyvärr gått sönder och jag planerar ej att skaffa en ny då jag inte spelar bilspel så mycket(är i princip bara NFS-spelen jag spelar).


signatur

Korvspad.

Medlem

"Provgasat" Låter ju som att ni driver ett koncentrationsläger eller något :\ Uppkörning hade varit ett mycket bättre ord enligt mig

Hur som helst så tycker jag att dom lyckades bra mycket bättre än med Carbon och även Underground-serien, en 4:a får de av mig.

Avstängd

jag tyckte att demot till ps3 var mil bättre än demot till PC, styrningen var jättehärlig..

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Jisses, dags att ta fram kritikluppen tror jag.

Skrivet av FZ:

Nytt för i år är nämligen den imponerande fysiken som slår många andra spel på fingrarna.

Har ni verkligen lirat Need for Speed: ProStreet? Imponerande fysik?! Vart då? Startade du en enda drift event? Hur det nu är möjligt att _någonsin_ tycka att NFS: PS har "imponerande fysik" är i min åsikt skamligt. Visst ska det inte jämföras med fullfrästa racing sims men spel som Test Drive: Unlimited/Forza 2/GT5: Prologue borde väl iaf vara dugliga jämförelser.

Skrivet av FZ:

Att Electronic Arts gjort ett strålande jobb med skadefysiken råder det inga som helst tvivel om, för det här är riktigt snyggt och välgjort.

Mmhmmm. 320 knyck, dra handrombsen ända upp i takluckan, banka in med rumpan i väggen (ca 260 km/h) och gasa iväg med en hängande bakspoiler. Strålande!

Försökte hitta någonting i recensionen gällande AI men.. Näpp.

Repriser? Näpp. Spendera tre timmar på att fixa till din bil men du glöm att du ska få ta några bilder på den utan att lira online.

Mina betyg.

AI - :up::down::down::down::down: (Fanns det överhuvud taget artificiel _intelligens_?)
Grafik - :up::up::up::up::down: (Ser bra ut.)
Kontroll - :up::up::down::down::down: (Svänger jag vänster i 20km/h så ska fan bilen svänga vänster, släpper jag _inte_ på gasen i en kurva ska bilen inte heller göra det! GAH!)
Fysik - :up::up::down::down::down: (Pffft, hade kunnat tycka att det var ok ifall det hade varit NFS:U2, visst är detta bättre än många tidigare spel i serien men det är knappast en komplimang det heller. Samt! Mer downforce ger bättre grepp OCH högre hastighet, EA bryter fysikens lagar men, tut på bara, det är strålande!)

Recensionen - :up::up::down::down::down: (Personlig åsikt här men, borde tagit upp AI och möjligtvis försökt jämföra spelet med något annat spel i samma genre.
Sen såg jag inte ett ord om det andra nya spelläget, wheelie-racen. Kanske lika bra det iofs men borde absolut åtminstone ha nämnts. )

Då är det väl bara vänta tio månader tills EA stressat fram en ny titel. Vem vet, NFS: PS2 skulle kunna revolutionera genren igen med hydraulik hoppning!:evil:

Edit: NFS: PS blir NFS:PS, jäkla smileys.

Kör i King mode och AIn kan vara rätt jobbig, skulle köra om en snubbe, men då körde han ut o blockerade mig den jäveln!

Inga bilder? Det är förfan bara att trycka på escape o välja photomode?

Dock kan jag hålla med om att fysiken i drifting mode e lite väl störd...

Medlem

Tyckte most wanted var klart bättre spel...
Styrningen var sämst kanske blir bättre längre in i spelet med uppgaderade bilar men har inget sug att spela vidare.
2- är mitt betyg

Medlem
Skrivet av Hymer:

uch detta drog ner nfs serien. Underground 1 2 och carbon ftw.

Just de titlarna du nämner är ju de som sabbat hela NFS serien, du lixom recensenten verkar ju börjat lira NFS först när underground kom. NFS most wanted är väl det närmaste föregångarna man kan komma. För oss som faktiskt lirat NFS sedan första spelet kom så måste jag säga att ProStreet spelar i en liga sämre än underground spelen, vilket jag knappast trodde var möjligt!

För er som verkar ha missat det hela så handlar ju NFS om heta polisjakter, Arcad racing och tät trafik, knappast dragracing och animerade brudar som fixar ståfräs på fjortisar.

Kanske är dags att blogga om lite Need for speed historia, elelr varför inte en NFS artikel från FZ, Några i redaktionen måste ju ha hängt med från början!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Bazil:

Taget ifrån Gamespots recension:

"Every platform gets a piece of the avalanche of advertising that permeates the game. Sure, races in real life are heavily sponsored, but ProStreet takes it too far--there's nary a stretch of track where there's not some sort of advertisement for motor oil or car insurance. It doesn't seem possible, but 360 and PC owners get to enjoy even more advertising thanks to dynamic ads that will be downloaded when you start the game up for the first time. Even better, some of the achievements are sponsored by a car insurance company. It's too bad that the cost of the game and the ridiculous amount of advertising isn't making EA enough money--on the Xbox 360 (and according to EA, soon on the PS3) you can use real cash to unlock cars and upgrades. Every single time you go to buy a car, you're asked if you want to use in-game cash or real money. You don't even need to have unlocked a car to be able to purchase it with real cash, which is really unfair since you can use that unlocked car to zoom right to the top of the leaderboards on the early courses."

Säger en del om spelet.

Är det inte bara, när man installerar det på pc, att stänga av internet så de inte kan ladda hem något advertisement? Har inte testat liter.. Kommer testa det så småningom hur dåligt ni än säger det är så vill man ju testa:)

Medlem

Bloggat och klart med lite NFS nostlagi för den intresserade. http://www.fz.se/bloggar/nudels/p=2959


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Jag har älskat alla nfs hittills o jag har suttit många många timmar. Tror ni inte detta leverar lite glädje om man är ett hängivet nfs fan?

Inaktiv

Ne börjar tröttna på vissas tjat om hur dåligt spelet är , tycker de är helt klart bra! men en sak jag inte fattar som många oxå inte fattar , till er som tycker om o kan spelet. Hur kan ja wheelie a ? vilka inställningar ska ja gå in på? Tack på förhand!
/sara

Inaktiv

Heej! vilket spel skulle du rekomendera att spela? skulle vara kul o prova litte andra spel oxå

MVH Sara

Skrivet av nudelsdesign:

Bloggat och klart med lite NFS nostlagi för den intresserade. http://www.fz.se/bloggar/nudels/p=2959

12
Skriv svar