E3 2009: Förspelet

Inaktiv
E3 2009: Förspelet

Efter att Magnus Betnér med damsällskap stulit min fönsterplats på London-flyget (inga hårda känslor) och Homeland Security-kvinnan sedan hållit mej på fel sida gränsen obekvämt länge - en person som nästan hette som jag, var lika lång och född på samma dag var tydligen efterlyst - är vi nu äntligen framme. Jag och PC Gamers Thomas Petersson har anlänt till änglarnas stad och checkat in på vårt Hollywood-hotell. Och som för att understrycka flärden så är det första som möter mej när jag öppnar badrumsdörren den största kackerlacka jag någonsin sett (Thomas intygar att det var en "stor änna rackare"). Jag gissar att det är något slags karmastraff för att jag förbannat Capcoms företagspolicy. Låt mig citera mig själv:

Okej om det hade varit en zombieepedemi, eller att jättelika insektsmonster med glödande weakspots invaderat västkusten, men lite grisfeber? Kom igen nu.

...och med tanke på hur den där personen i spegeln ser ut efter ett och ett halvt dygn med ryggsäck på, är de odöda tydligen inte heller så långt borta.

Det märkligaste med att resa så här långt är hur otroligt avskärmad man blir från omvärlden. Det är som att vi, på väg till händelsernas själva centrum, kapslats in i en bubbla där ingenting om några PSP Go-uppdateringar, slimmade PS3-konsoler eller Final Fantasy-spel har någon möjlighet att slinka in. Men nu är vi alltså på plats, och Alfred borde dyka upp vilken sekund som helst. Imorgon bitti sticker vi till Microsofts förkonferens så fort vi satt i oss frukosten, och sedan är det bara att räkna med att vi kommer bli bjudna på ett par dagar av renaste galenskap. Och ni får bli vår fluga, eller kackerlacka, på väggen.

#blogg


signatur
Medlem
E3 2009: Förspelet

Härligt!


signatur

Jag säger som Thomas Peterson: "Det var en stor änna rackare!"


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Jag ska kolla Live-streamen av konferensen i (min) afton. Lova att vinka, ok?


signatur

- Ät mig levande.

Haha, jag gillar när Thomas pratar!

Inaktiv

Johan: Jag med! Och tur är väl det...


signatur
1
Skriv svar