jedrens va mye d fenns!

Medlem
jedrens va mye d fenns!

Jag sitter dagligen på komplett.se och dreglar.
Jag vill ha allt nytt i min dator (jag vet, jag tjatar om detta nu IGEN) men jag har ju aldrig råd!

Men låt oss säga att jag skulle få en massa pengar någon dag så jag skulle ha råd...då hade jag inte kunnat välja. Det är så svårt att veta vad man ska köpa till sin dator.
Man ser en produkt som är lagom dyr och fått bra kundbetyg samt bra betyg på en hårdvarusida. Man klickar på "lägg till i korgen" och stannar där. Ångest! Kommer denna produkten bli ut daterad imorgon av något nytt?
Ständigt denna ångest över att man måste ha det senaste i burken.

Jag vet också att jag inte är själv om detta men den stora frågan är nu då, hur gör folk? Finns det sidor om sådant här? Vet folk på forum mycket eller de går efter vad de tror bara? Finns det något jättebra forum? FZ i all ära men här verkar hänga en hel del mytomaniska fanboys. (är mytomaniska ens ett riktigt ord?)

#blogg

Medlem
jedrens va mye d fenns!

Eller så kan du vandra in i Kompletts lager och ställa dig vid grafikkorten. Om du har tur så kommer det fram någon skum typ och säger: "Vill du ha det där? Du kan få ett mycket bättre till ett ännu bättre pris, följ med här. Det här är jättebra, 150kr, vad sägs?"


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jo, så länge den där lottovinsten undviker en så vill man ju helst inte köpa något som man sen bara blir missnöjd med. Då krävs det ju att man sitter och läser en del recensioner etc.

Ett bra tips är förresten även att gå in på SweClockers.com, fantastisk bra site om hårdvara. De har även ett väldigt bra forum med många kunniga människor.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Jo, så länge den där lottovinsten undviker en så vill man ju helst inte köpa något som man sen bara blir missnöjd med. Då krävs det ju att man sitter och läser en del recensioner etc.

Ett bra tips är förresten även att gå in på SweClockers.com, fantastisk bra site om hårdvara. De har även ett väldigt bra forum med många kunniga människor.

Du har rätt i att SweClockers.com är grymt men där testas så mycket varje dag så jag vågar inte gå in där längre

Medlem
Skrivet av q0rra:

Eller så kan du vandra in i Kompletts lager och ställa dig vid grafikkorten. Om du har tur så kommer det fram någon skum typ och säger: "Vill du ha det där? Du kan få ett mycket bättre till ett ännu bättre pris, följ med här. Det här är jättebra, 150kr, vad sägs?"

Haha, va fan! Nu börjar detta spåra!

1
Skriv svar