PS3 och Wii hetast i jul

Inaktiv

Glömde bort att Ratchet & Clank nyligen kommit ut till PS3 också, MÅSTE HA

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ps3 har bluray oavsett vilken modell det är , och jämför sen vad den billigaste standalone kostar.. xbox framstår som skräp jämfört..

Men Xbox 360 har spel det har inte PS3.
http://www.docadamsaudio.com/sarcasticgamer/NoFrickinGames.mp...

Inaktiv

Lite udda med tanke på att 360:n har flest bra spel för tillfället.

Medlem

För min del är det bara en tidsfråga. Jag har ledsnat på min 360, dels för att jag varit tvungen att skicka in den på lagning (dessutom låter den mer nu och så var USB-luckan trasig när jag fick tillbaka den, var hel innan. Tack, M$...) och dels för att jag får intrycket att den nått sin peak iom detta år. De flesta jag känner har dessutom skaffat PS3 den senaste tiden och jag är inte långt ifrån att hoppa över, funderar på att överge 360:n helt och byta in den mot PS3 istället. Jag kommer sakna spel som Crackdown och Xbox Live är fortfarande extremt bra men det är inte nog för att hålla mig kvar. Enda spelet jag fortfarande ser någorlunda fram emot (som är exklusivt för 360) är väl Fable 2 men det kan jag leva utan (tror jag).

Något jag aldrig skulle ge upp är Wii.


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

40GB modellen är ej bakåtkompatibel... vilket betyder att man måste ha en Playstation 2 också för att kunna spela sina Playstation 2-spel. Därför valde jag den med 60GB. Om hårddisken är 40GB eller 60GB struntar jag i eftersom "savegames" inte tar upp så stor plats.

Och varför ska man köpa en Elite? Skillnaden är ju bara att den är svart och har större hårddisk. Till ett för högt pris. Nya XBOX 360 Premium har ju precis som Elite samma innehåll plus HDMI.

Men i vilket fall som helst så är Playstation 3 även i dagsläget lite för dyr. Tyvärr.

Vad har bakåtkompatibilitet med det hela och göra? Man "måste" knappast ha en PS2, jag har t.ex. aldrig spelat ett PS2-spel på min PS3, eftersom jag inte är intresserad av de spelen.

40Gb PS3 är så prisvärd som den kan bli, med tanke på vad du får för ett pris som är lägre än Xbox 360 elite, och bara några hundralappar högre än Premium.


signatur
Inaktiv

Haha nej nej nej.. nu får ni skärpa er. PS2an har flest, bäst spel. Om man nu vill sitta och lira gamla spel.

(Bara för att Mass Effect inte kom ut först till PC som Halo 3 gjorde, så dröjer det nog inte.)


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av Soilbleed:

(Bara för att Mass Effect inte kom ut först till PC som Halo 3 gjorde, så dröjer det nog inte.)

Dragit lite för många bloss på pipan kanske?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

men hur är det nu,
går det att köpa 360s 120 gigs lös om nu nån vill ha den istället för sin 20 gigs hd ?

eller är 120gigs hdn enbart till elitepaketet ?

Medlem

ska få ett ps3 starter pack till jul ska bli så gött. Fråga: kommer det komma nåra bra spel 2008 förutom det nya Jak and Daxter spelet och Star wars force unleashed?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

uncharted, ratchet & clank, singstar, och kanske UT III med lite tur (eller import). helt okej jul-lineup jämfört med mass effect.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

men hur är det nu,
går det att köpa 360s 120 gigs lös om nu nån vill ha den istället för sin 20 gigs hd ?

eller är 120gigs hdn enbart till elitepaketet ?

Ja det går att köpa den separat

Inaktiv

mass effect är för övrigt ett av de bästa spelen jag har spelat

Inaktiv

Inte så konstigt iofs då alla redan skaffat 360...

känner faktiskt ett litet sug efter Wii för mario, wii sports och zelda men skulle aldrig för mitt liv skaffa ett PS3 finns inga spel som jag tycker är värda ett konsolköp och de som är det finns på 360 iaf

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av ReZnoR2K6:

40GB modellen är ej bakåtkompatibel... vilket betyder att man måste ha en Playstation 2 också för att kunna spela sina Playstation 2-spel. Därför valde jag den med 60GB. Om hårddisken är 40GB eller 60GB struntar jag i eftersom "savegames" inte tar upp så stor plats.

Och varför ska man köpa en Elite? Skillnaden är ju bara att den är svart och har större hårddisk. Till ett för högt pris. Nya XBOX 360 Premium har ju precis som Elite samma innehåll plus HDMI.

Men i vilket fall som helst så är Playstation 3 även i dagsläget lite för dyr. Tyvärr.

Vad har bakåtkompatibilitet med det hela och göra? Man "måste" knappast ha en PS2, jag har t.ex. aldrig spelat ett PS2-spel på min PS3, eftersom jag inte är intresserad av de spelen.

40Gb PS3 är så prisvärd som den kan bli, med tanke på vad du får för ett pris som är lägre än Xbox 360 elite, och bara några hundralappar högre än Premium.

Playstation 60GB måste vara den mest prisvärda isåfall (jämfört med 40GB), om man tänker på vad man får för pengarna. Playstation 2 + 3 i samma konsol.

Men min poäng är... Playstation 3 är fortfarande för dyr för en spelkonsol jämfört med de andra. Vad har tillbehör och funktioner med saken att göra?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

men hur är det nu,
går det att köpa 360s 120 gigs lös om nu nån vill ha den istället för sin 20 gigs hd ?

eller är 120gigs hdn enbart till elitepaketet ?

Går att köpa lös...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Vad har tillbehör och funktioner med saken att göra?

Typ allt? Vem har pratat om tillbehör? Funktioner är väl dock allt, med tanke på att Playstation 3 är mer än en spelmaskin och också marknadsförs som en mediaspelare/spelkonsol. Den explosion av försäljningen sedan prissänkningen, pratar också för sig själv.


signatur
Inaktiv

Att PS3 innehåller en BluRay spelare är helt ointressant. Om BluRay blir den nya standarden så kommer dom fristående spelarna inte kosta så mycket som dom gör nu.
Dessutom är det inte "säkert" att varken HD-DVD eller BluRay kommer vinna det formatkrig som råder. Det har rådit tidigare formatkrig som tagit slut då en oväntad utmanare dyker upp och krossar motståndet..
I kriget Super Audio CD VS DVD-Audio så var det ju MP3 som van. Det var många audiofiler då som tyckte att ett av dom två tidigare formaten var överlägsna i kvalitet men det spelade ingen roll. Det finns trots allt inte SÅÅ många BluRay filmer för tillfället. Alla filmer släpps inte innom 1 format än.. DVD duger bra ett tag till helt enkelt..
Sedan är det enda som återstår vilken spelglädje konsollen ger.. Hur skall PS3 då klara sig utan några bra exklusiva spel som du inte kan lira på andra billigare maskiner?
Är det verkligen värt att lägga ut 5000+spel för att få lira MetalGear?

Inaktiv
Skrivet av Noldor666:

Hur skall PS3 då klara sig utan några bra exklusiva spel som du inte kan lira på andra billigare maskiner?

tur att det då faktiskt finns bra exklusiva spel till PS3 som redan är släppta, och ett som släpps runt den 5e December vill jag tro..December, samma månad som Julafton f.ö, men det kanske du viste..kanske

Inaktiv

360 + Mass Effect =
God Jul, men vad ska jag lira till fastan?
PS3an = god jul resten av året.
-Va? Går det att spela spel på den också!"

Priset hit och priset dit.. jag har sagt det hela tiden, har man barnbidrag så ska man ha en 360 och är man lite äldre så att man har en lön så behöver man inte spara in på kvalitet.

Sito:
Pipa är för n00bs.. eller så har jag kontakter

Noldor666:
Formatkrig? Pratar du filformat eller medieformat?
"Är det verkligen värt att lägga ut 5000+spel för att får lira MetalGear?"
-" Ja det är det. Men för de som är snåla eller fattiga eller helt enkelt inte intresserade av spel, så räcker det med 4000"
Det kostar att ligga på topp.


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Inaktiv
Skrivet av Soilbleed:

Noldor666:
Formatkrig? Pratar du filformat eller medieformat?

Det spelar egentligen ingen roll. Musik i filformatet Mp3 marknadsförs på ett liknande sätt som CD-skivor gör. Flera spelare spelar Mp3 istället för Cd.
Ett Filformat kan helt klart vara en konkurent till ett medieformat.

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Vad har tillbehör och funktioner med saken att göra?

Typ allt? Vem har pratat om tillbehör? Funktioner är väl dock allt, med tanke på att Playstation 3 är mer än en spelmaskin och också marknadsförs som en mediaspelare/spelkonsol. Den explosion av försäljningen sedan prissänkningen, pratar också för sig själv.

Ja ifall man inte är ute efter att spela spel så är väl PS3:an mer prisvärd självklart.

Men för en person som inte bryr sig om mer än spelen så... ja, är det ju lite onödiga pengar.

Och PS3:an är man ju tvungen att "köpa" spelen till än så länge. :/ Synd att det ska ta sådan tid innan de hittar lösningen.

Medlem
Skrivet av Noldor666:

Är det verkligen värt att lägga ut 5000+spel för att få lira MetalGear?

Absolut!

Inaktiv

förutsatt att man gillar pangpang då


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv

finns ju fightingspel också

Medlem

Skulle nog snarare vilja placera Sonys konsoler i det mer barnsliga facket med färgglada bebis (manga) spel som stora säljargument. Tyvärr har mangapesten letat sig in hos 360 också.

För egen del skiter jag i om det står MS eller Sony på burken, jag vill ha en bra konsol med bra funktioner och bra spel.

För närvarande leder 360 överlägset och Ratchet & Clank och Warhawk (vad mer?) har inget att sätta emot. Vad vill jag säga med det? Inte ett vitten. Bara att just nu är inte PS3 så gångbart då det inte finns så många spel. Jag tycker till och med att det är först nu som det dykt upp spel till 360 som jag lockats att köpa.

Jag tror att konsolkriget förs av fyra typer: De som är teknikintresserade och gillar att diskutera mer objektivt. De som inte har råd att köpa båda konsolerna (majoriteten skulle jag tro) och som vill rättfärdiga sitt köpbeslut. De som bara gillar att bråka, oavsett ämne. Och slutligen såna som jag som har extremt svårt för folk som häver ut sig halvsanningar för att få rätt till varje pris.

Vad gäller HD-DVD vs Blue Ray så tror jag faktiskt att BR kommer vinna. Vet inte varför, bara tror det. Men att det skulle göra PS3 till en bättre mediemaskin är rent nonsens. Vet inte om ni andra här har följt med i utvecklingen de senaste åren men skivan som lagringsmedia är på väg ut. Framtiden är en mediamaskin (ex. med Windows Media Center) som nav och med andra enheter som stöd. Hålla på och joxa med skivor (även om de rymmer 8gb)! Jeez. Det är snart 2008.

Näe, ni. Min Vistamaskin med Media Center och med alla mina filmer, låtar, foton och fan vet allt lagrad på sig, och ansluten till 360, är ett vettigare koncept. Och där har MS en uppenbar fördel eftersom det finns så mycket Windows-maskiner ute i stugorna. Visserligen saknas (såvitt jag, med min begränsade kunskap, vet) möjligheter att rippa en köpt skiva (som en enda fil, komplett med texter och extramaterial, som kan streamas till 360:n) PC:ns hårddisk men det är nog bara en tidsfråga.

Den dagen jag kan läsa in och rippa HD-DVD- och BR-skivor i min PC kommer luckan till mina konsoler damma igen. Ja, utom då jag spelar Mass Effect såklart.

Medlem

xbox är mer för ungdomar som inte tjäna egna pengar, vi vuxna köper så klart ps3


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

xbox är mer för ungdomar som inte tjäna egna pengar, vi vuxna köper så klart ps3

Jag känner mig ganska vuxen (och högavlönad) och äger än så länge bara en 360.

Inaktiv

Har skaffat 360 elite igen och det känns ju bra

Inaktiv

mmm 360 kick ass


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv

Klart som fan att 360 är bäst, den kommer att bli hetast till jul

123
Skriv svar