Fiskar slår hud

Medlem
Fiskar slår hud

Jag förstår inte varför jag envisas med att kalla det "Kotaku har fel", när det jag egentligen vill säga är några väl valda ord om deras undergång och försvinnande från bloggosfären. I dag vill jag lyfta fram inte bara Kotaku's dumhet utan även det feltänkande som regerar i U.S.A. i stort. Där kom någon en gång på att man kan åtala och ta betalt för vilka små snedsteg som helst. Följden blev ett överstrukturerat samhälle där ingen vågar släppa väder utan tillstånd från fyra myndigheter och markägaren. Förolämpar man eller beter sig uppseendeväckande åker man på ekonomistryk tills man inte kan sitta längre.

Någonstans i detta klimat utvecklades mentaliteten att "naken" är samma sak som "fult", "dumt", "provocerande" och "åtalsväckande". Att gå naken blev alltså förbjudet. Att visa nakna människor blev förbjudet. Med mediernas utveckling kom fler problem. Om folk tänjde på gränser för vad som var naket så måste gränserna göras tydliga. Bröstvårtor är naket och könsorgan är naket. Ergo förbjudet. Inte acceptabelt att visa på TV (och senare även Internet) om man vill gå oåtalad hem från jobbet.

Fredagens trailer från Pandemik och EA stöter således på problem i den påklädda värld till vilken de vill ta sitt halv-nakna spel. Censuren är ett faktum och Kotaku gör sitt bästa för att påpeka det fåniga i att censurera fiktivia statyer.

Snabb lektion i smutskastande är på sin plats innan jag fortsätter. Det finns en regel. Kasta inte sten i glashus.
Låt oss fortsätta.

In fact, we probably wouldn't have thought twice about the imagery had they not felt that it needed to be blurred in the first place. It's even more ridiculous when you look at the actual nudity that appears in the game itself, as see
(sic) in this screen shot from Polish gaming site Gamikaze.

Säger de så snällt. Lögnare. För vilken bild pratar de om?

Vid närmare granskning kan man se att bilden innehåller element av nakenhet och borde alltså vara förbjuden (se definition ovan). Tänk nu på vilket land Kotaku arbetar från. Tänk också på vad som händer om de postar en bild med naket. Just det. Så de väljer alltså i en artikel som förlöjligar ett företags prydhet att censurera en exempelbild.

Ser ni censuren? Förstår ni hyckleriet? Förstår ni varför Kotaku som publikation borde lägga sig ner och självdö?

Kanske ska förtydliga med att klistra in deras slutord som, i vanlig ordning, omkullkastar hela deras trovärdighet.

Did you see how many fish I had to use in that image? It's like a mini-aquarium.

Påpekande att det inte krävs mycket för att censurera en bild som i resten av artikeln inte behöver censureras. Så motsägelsefullt att någon tysk vrider sig i sin grav. Som en höghastighetsborr. Men sitt kvar, det blir bättre.

Come on, EA. We're all adults here, and even those of us who aren't can tune into television most days and see far worse than naked statues.

Nu börjar superdatorer få svårt att hantera den logik som skribenten försöker övertyga oss om finns.
Påstående: Vi är alla vuxna
Påstående: Vi tål naket
Slutsats: Vi behöver inte censurera naket
Slutsats: Censur behövs
Har någon hört uttrycket "does not compute"?

Oh, and Gamikaze has the uncensored image, if that's your thing, though clicking that link is definitely a work no-no.

Om vi tar med oss budskapet från hela artikeln fram till slutet utan att kreverera av mental överbelastning levereras här dödsstöten: Ocensurerad bild finns tillgänglig, men den är inte säker att klicka på om man vill ha jobbet kvar.

#blogg


signatur

- Ät mig levande.

Inaktiv
Fiskar slår hud

Hahaha, fy fan vad de gjorde bort sig den här gången alltså.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar