FZ Poll: Har du ett DirectX 10-kort?

Medlem

Med tanke på att DX10 varit ett fiasko än så länge, så har jag inte införskaffat ett nytt kort.


signatur
Inaktiv

Har ett 8800Ultra. Kör dock i XP fortfarande då jag tyckte att vista inte var speciellt bra. Altså DX9 för mig fortfarande.
Går tyvärr trögt med Crysis på högsta ändå. Kan ju bero på andra saker.

Medlem

Köpte ett 8800GTX för ca ett år sedan och kör tillsammans med vista. Jag är helnöjd med det! Kortet funkar ju bra till dx9 också, så varför inte? Vista kan väl diskuteras, men för mig har det funkat smärtfritt i alla fall. Dessutom kommer saker och ting förbättras efter SP1.

Medlem

Jag, av misstag, röstade fel. Jag har ett DX10-kompatibelt kort.

GeForce 8800 GTS.

Men jag har inte Vista.

Medlem

fundera på en ps3 istället för ett dx10kort, mer valuta för pengarna, och samma pris runt 5000kr


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

fundera på en ps3 istället för ett dx10kort, mer valuta för pengarna, och samma pris runt 5000kr

tänk om jag också hade tänkt så...

Medlem

Jag snodde ett häromdagen...

Medlem

äsch dx9 räcker gott

om 10 år kanske man ska gå över till dx 10


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Kommer personligen skaffa ett HD3870 vid nästa löning.

För mig blir det antagligen samma kort, om inte X2 kommer ut innan jag får ihop pengar så att jag kan uppgradera hela datorn.

Inaktiv

Till jul blir det 2x8800GTS (Nya) i SLi.

Möjligtvis 2x8800GT...

Medlem

jepp har ett 8800gts. dock inte vista för det skitet vill jag inte ha och ändå inga dag och natt skillnader i spel ändå så

Medlem

eftersom de tweakade inställningarna för dx9 ger ungefär lika effekt som att köra med ett dx10 baserat kort i crysis så börjar man ju undra...

enda anledningen att köpa dx10kort är ju då för att få vista egentligen. men med dagens problem med vista så är det ju inget att hänga i granen...

fast för mig blir det ändå ett 8800gt. det är inte så dyrt och är mkt bättre än mitt nuvarande så det blir värt det även om jag inte drar in vista o dx10 i burken...har iofs övervägt att ha en dualboot. men vi får se.

Medlem

har ett x1800xt 256mb .. dx 9

Medlem
Skrivet av xavixavixavi:

Till jul blir det 2x8800GTS (Nya) i SLi.

Möjligtvis 2x8800GT...

känns ine könt att skaffa gts nu, MÖJLIGTVIS 640 mb versionen, men då blir det typ 1400 kr dyrare än gt och det är enbart crysis som ett gts 640 klår ett gt.

enda nackdelen med GT är att det är slut överallt.

Medlem
Skrivet av MackZ:
Skrivet av xavixavixavi:

Till jul blir det 2x8800GTS (Nya) i SLi.

Möjligtvis 2x8800GT...

känns ine könt att skaffa gts nu, MÖJLIGTVIS 640 mb versionen, men då blir det typ 1400 kr dyrare än gt och det är enbart crysis som ett gts 640 klår ett gt.

enda nackdelen med GT är att det är slut överallt.

könt?

De nya GTS ska vara bättre än GT.

Medlem

Om man så måste ha ett dx10 kort idag, så kan man lika gärna vänta till dx10.1 som kommer med vista sp1. För att utnyttja den nya shader-versionen så krävs det att man har ett grafikkort som stöder det och de grafikkorten finns inte i dagsläget. Så är man lite gatusmart är det barta att vänta om man nu måste ha ett supergraffe.

Själv har jag ett 8800gts 640mb som är nöjd med, känns dock att nu när man har ett grafikkort av dx10 grad kanske man skulle krämt på lite mer, så man kunde få lite finare fps på högre standarder i crysis

Medlem

Jag slår alla här inne med mitt x1600 mobility X) dx9:D


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Anser inte att jag behöver det.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Verkar vara populärt att klaga på Vista, och det verkar mest som att de flesta som klagar, klagar för att de hört någon annan klaga som har hört någon annan som har hört...

Hur många av er som klagar på Vista har egentligen testat det?
Jag kör Vista och har inga som helst problem, inga som stör eller som det inte kommer snabba fixar till iaf. Precis som de flesta program..

Dock kan jag hålla med om att DX10 inte är vad det utlovats att vara.


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av magma:

Jag slår alla här inne med mitt x1600 mobility X) dx9:D

nej jag slå alla med mitt x300 mobility radeon på laptopen men på den stationära är det andra bullar! 8800GTX laddat med vista, det går galet imba bra. btw, vrf e folk så skeptiska till vista i denna tråden? det e imba om man har en dator som kan ta hand om det...

Medlem

Jag har två 8800GTX som jag kör SLI i Vista och allt rockar fett

utom i crysis

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

Verkar vara populärt att klaga på Vista, och det verkar mest som att de flesta som klagar, klagar för att de hört någon annan klaga som har hört någon annan som har hört...

Hur många av er som klagar på Vista har egentligen testat det?
Jag kör Vista och har inga som helst problem, inga som stör eller som det inte kommer snabba fixar till iaf. Precis som de flesta program..

Dock kan jag hålla med om att DX10 inte är vad det utlovats att vara.

Kör Vista på både stationära och laptopen. Funkar utan problem.

Inaktiv

Har varit inne på att skaffa ny dator väldigt länge nu, men har beslutat mig för att vänta tills nästa gen grafikkort och processorer kommer. Förhoppningsvis så kan man spela Crysis maxat med de delarna.

Medlem

8800GTX, så ja.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag har ett 8800gts, men det var långt ifrån självklart...

Medlem
Skrivet av xevyyr:
Skrivet av magma:

Jag slår alla här inne med mitt x1600 mobility X) dx9:D

nej jag slå alla med mitt x300 mobility radeon på laptopen men på den stationära är det andra bullar! 8800GTX laddat med vista, det går galet imba bra. btw, vrf e folk så skeptiska till vista i denna tråden? det e imba om man har en dator som kan ta hand om det...

Faktum är att x1600 mobility är det bästa grafikkortet jag har nu på min laptop
På min stationära har jag ett Geforce 4 4200. Grejor det! Kan lira call of duty på höga inställningar

Kör på medium på nästan allt i crysis på laptopen. Pendlar mellan 20-50 fps i 800*600.
Är student, så jag får nog extraknäcka i några månader om jag ska ha råd med GTX:et
Jag kör vista på min laptop, funkar rätt bra.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Köpte mig ett 8800GTS när mitt gamla kort dog. Dock kör jag fortfarande XP för att jag inte tycker Dx10 o Vista är intressant, kommer nog inte uppgradera förrän dom slutar släppa spel till XP.

Har bara ett skräp kort på laptopen, dock kör jag vista på den. Måste säga att jag inte är något större fan av Vista, tycker det känns för klumpigt.

Medlem

det verkar nästan som att jag har det sämsta grafikkortet här : nvidia geforce 7600 gs....får köra crysis på low

Inaktiv

Väntar tills jag ska fixa ny dator nästa år någon gång.

Medlem

Skaffade ett 8800GTS 320mb när jag fixade massa nya delar till datorn i september.

Skriv svar