"See old Charlie and the platinum armies//Making me their boy."

Medlem
"See old Charlie and the platinum armies//Making me their boy."

Jag måste bara fortsätta lite snabbt med musiktemat, fast med en annan låt som jag lyssnade på nu, men som jag dock hört tidigare, många gånger.

Chainsaw Charlie (Murders in the New Morgue) av W.A.S.P. är från deras skiva The Crimson Idol, som i princip är deras första seriösa skiva där de inte bara sjunger om blod, död och våta fruntimmer, en bra skiva som jag dock inte lyssnat alltför mycket på, förutom just spåret Chainsaw Charlie som är en av mina favoriter med bandet (Hellion är fortfarande bäst). Skivan handlar om en yngling vid namn Jonathan som slänger bort sitt liv men vill bli en rockstjärna och äntligen lyckas vara med än slöseri med luft i sina föräldrars ögon. Hela handlingen på konceptskivan är väldigt tragiskt och slutar lika bedrövligt som det börjar och låten CC symboliserar det mest av alla då han möter skivbolagsledaren Charlie och startar sin karriär.

Kan ta ett utdrag ur texten av låten;

Ah - will it feed my hunger
If I swallow lies right down my throat?
Or will it choke me till I'm raw?
And tomorrow when I'm gone
Will they whore my image on?
I'll will my throne away, to a virgin heir and Charlie's slave

Jag måste säga att maken på kritisk låt mot musikindustrin och ja även hela det kommersiella systemet i USA (främst då i Los Angeles med Hollywood m.m.) har jag aldrig hört i mitt liv! Som en rejäl spark i ansiktet förmedlas det vad artister och kunniga måste gå igenom för att ens kunna synas. Detta är alltså tiden innan MySpace för er ynglingar.

Inte för att så mycket har förändrats egentligen, men förhoppningsvis så är det lite lättare att överleva på skivmarknaden nu *Host*Idol-föredettingar*Host*.

I'm the president of showbiz, my name is Charlie
I'm a cocksucking asshole, that's what they call me
Here from my Hollywood tower I rule
I'm lying motherfucker, the chainsaw's my tool
The new morgue's our factory, to grease our lies
Our machine is hungry, it needs your life
Don't mind the faggots, and the ruthless scum
Before we're done, son we'll make you one

#blogg


signatur
Medlem
"See old Charlie and the platinum armies//Making me their boy."

Alltså den där låten är så jävla bäst
Har nötit den sen några veckor, det roliga är att tanken var att det skulle vara ett solo-album för Blackie Lawless, men fansen ville annat och det blev ett W.A.S.P album istället

Blackie Lawless har f.ö en av dom bästa sångrösterna i hela musikindustrin, jävlar vad han kan vråla!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Håller med om att mannen kan skråla, bara att lyssna på Hellion, jävlar i berget vad bra det låter!

Kul att du tycker att den låten är bra, kom ihåg den förut när jag satt och lekte i Spotify, fick fina långvariga rysningar när jag lyssnade på texten


signatur
1
Skriv svar