Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Phosphor:

Om det är så enformigt och dåligt, hur kommer det sig att det fick 10/10 i varenda jävla tidning?

Och alla höjde det till skyarna... Samma sak med Halo 3... Patetiskt.

Call of duty 4, Assassins creed, Mass effect. Där har ni bra spel med djup och spelglädje.

För att spelet är som berättelsen "kejsarens nya kläder" tyvärr.

GOW är ett helt okej spel men på tok för enformigt, stelt upplägg, och tråkig bandesign...

tråkig bandesign måste du dragit fram ur ..

Tycker att tex tågbanan är så jääävla häftig och actionpackad. Adrenalinrush ftw :b

Även när man är under jorden, i den klaustrofobiska fabriken, ruinstaden osv

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Jag fattar ingenting. Ni som säger att GoW är enformigt och tråkigt, vad tusan tycker ni om för spel egentligen? Har inte testat det till PCn, men till 360n tycker jag det är helt magnifikt.

Har nog faktiskt inte spelat ett FPS som haft så enformiga strider och enformiga miljör sen Wolfenstein 3D.

2/5 högst, och dessa 2 är enbart för att grafiken är tjusig och ljud/musik helt ok. Kan inte fatta att detta spel är så extremt omtalat, konsolfolk måste helt enkelt bara ha en extremt dålig smak eller så är dom så pass unga att de helt enkelt inte spelat tillräckligt många BRA fps.


signatur
Medlem

Kontrollerna på 360n tycker jag verkligen inte man kan klaga på.
FPS är ofta bäst på PC håller jag med om, men gears of wars är ett TPS, och jag gillar faktiskt kontrollen på 360n rejält.

Sen visst går det att lira FPS på konsol med, vissa spel fungerar ju kanon.

Gillade gears of war, storyn var lite enformig men det var kul action och sköna kontroller.
Lätt värt att spela igenom

Kontrollerna till 360 funkar fint. Om man har styrt en kamera med thumbstick en tiondel så mycket som fps-funkar-bara-med-mus-förespråkarna har spelat FPS på PC, så har man full kontroll i GOW.
Det handlar bara om att folk har löjliga förutfattade meningar om vilken typ av spel som är bra på konsoll, och att de inte orkar lära sig spela.

Medlem

Tyvärr straffar spelet ut sig själv i och med Live "kravet". Köper tillräckligt många det här spelet så kommer vi snart vara tvugna att ha Live konto på PC allihop:P
Spara pengarna några dagar istället för på fredag kommer Crysis


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem

Recensenten gillade inte 360-versionen så mycke, och han ger pc-versionen 3.5/5 .. Så då ger alltså fz gow till 360 2-3 i betyg

ok... hahaha

Avstängd

går det att köra med någon annan handkontroll än xbox 360 kontrollen? PS3 kontrollen fungerar ju till pc

Medlem
Skrivet av Light:

behöver man ett Betal LIVE account för att lira coop?

"Ett så kallat silvermedlemskap är gratis och innebär att du kan spela på icke rankade servrar, köra co-op och över ett lokalt nätverk."

Citat:

Själv tycker jag tjänsten är okej trots att jag inte bryr mig om 90 procent av dess funktioner som extraprylar och upplåsbara belöningar.

Jag läste uppblåsbara belöningar vilket gjorde mig smått konfunderad.

Medlem
Skrivet av phobic:

Recensenten gillade inte 360-versionen så mycke, och han ger pc-versionen 3.5/5 .. Så då ger alltså fz gow till 360 2-3 i betyg

ok... hahaha

FZ gav 360-versionen betyget 5 av 5. Olika recensenter, olika åsikter.

Själv tycker jag att GoW (på 360 i alla fall) är ett underbart spel. Det var länge sedan jag verkligen blev "sprallig" av att spela ett spel. Handligen stod sig stadig, humorn var hög och gameplayet samt adrenalinet var i topp större delen av speltiden. Och att det även har ett fantastiskt coop-läge förvärrar knappast saken. I min menig är det en fullpott.

"Hell yeah, baby. Everyone wants to see The Cole Train play!"


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Light:

behöver man ett Betal LIVE account för att lira coop?

"Ett så kallat silvermedlemskap är gratis och innebär att du kan spela på icke rankade servrar, köra co-op och över ett lokalt nätverk."

tackar

Medlem

Klarade spelet någon dag sen och gillar det men att Microsoft alltid ska ha sit j*vla Live till PC verisionerna är verkligen frustrerande.

Inaktiv

Jag tycker spelet är kungligt, riktigt snyggt och härlig action.

Inaktiv

Oops inte bra betyg. Men jag tyckte det var strålade på min 360 så jag köper ändå.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Det här med revive hoppas jag fler spel tar efter i Coop. Brilliant sätt att låta den ena "dö" utan att behöva skumma respawns eller helt enkelt starta om. Men endå kräva lite av den andra spelaren för att återuppliva den "döda".

GoW singleplayer ger jag inte så mycket för men i Coop är underbart och splitscreen gör det ännu bättre då man kan sitta i soffan men polaren, ett par öl o gejma. <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Redaktör
Inaktiv

Jag var nöjd med GOW till xbox ..Gav mig många timmar underhållning, jag tycker spelet tillförde något nytt till området i och med stridssystemet, vilket enligt mig höjer närvaro känslan.

Inaktiv
Skrivet av Phosphor:

Om det är så enformigt och dåligt, hur kommer det sig att det fick 10/10 i varenda jävla tidning?

Och alla höjde det till skyarna... Samma sak med Halo 3... Patetiskt.

Call of duty 4, Assassins creed, Mass effect. Där har ni bra spel med djup och spelglädje.

kul.. hur... du... hypar... spel.... ... ... .... nu antar jag att du är T.S från sbz och finns t.o.m möjlighet att du har lirat beta versioner av nämnda titalar.

Det är det här som är problemet med allting och allt. Alla har åsikter, smak, politiska/religiösa vinklar etc etc, att läsa åsikter på internet / höra andras åsikter uträttar ungefär lika mycket som att lösa algebra genom att tugga tuggummi.

Bra recension, ungefär vad jag tyckte/tytcker.

Medlem

vissa verkar inte tåla verkligeheten att alla har inte samma smak, jag gillar shooters men jag gillar inte gow och jag skiter fullständigt i om den fick 10/10 av kända speltidningar

jag spelade i en timme och det med förhoppningar av att det skulle bli roligare ju längre man kom in i spelet men nej det var skittrist, uninstall och därmed basta

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag måste vara en av dom få som inte alls tycker om det här spelet, grått, trist, för mycket av samma sak

Kan inte annat än hålla med.. sjukt upprepande spel..

Spring in i ett rum.. tex en kyrka.. lite fiender kommer inspringande på andra sidan rummet och ett skyttegravskrig utan dess like bryter ut.. ta skydd.. skjut.. ner, ladda om.. skjut.. när du fått ihjäl fienden så går du till nästa rum/miljö/whatever och samma sak upprepas, ett gäng objekt som du mer eller mindre tvingas sätta dig bakom för att överleva... fienden kommer in.. och så börjar allt om igen..

hade de slipat lite på gameplayet på pcversionen, och gjort så man kan köra lite run'n'gun och hoppa runt PC-style (varför begränsa ens rörelser när 'avancerade' kontroller finns tillgängliga?) så hade det nog var lite trevligare upplevelse på PC.. men som det är nu så påminner GOW-PC om spelt Blood Bath som jag spelade under sent 90tal.

Ännu ett konsolsmittat spel de pressar ut sig utan att anpassa det till den nya plattformen.. något som blir mer och mer vanligt.. ILLA!

Medlem

lol kanske MS$ har betalat tidningar att sätta hög betyg...
Men jag håller med den hade hypats för mycket och spelet var inte alls bra optimerat. Kolla på call of duty 4 hur fint den flyter.

Detta spel är inte alls fint texturerna alla har samma trista gråa svart färg och spel utvecklarna har hittat iden från gamla ps2 spelet "Kill.Switch" som hade samma hide & cover...

Medlem

Jag älskar GoW till pc.. Har aldrig gillar TPS/FPS till konsol. Enda jag inte gillar är dels serverbrowsern.. Samt att man inte kan hosta dedikerade servrar.. För hosten till en 4v4 server lider ofattbart ibland.

Medlem

Snyggt men otroligt enformigt och förutsägbart. Från det ena rummet med pinsamt uppenbart utplaserade "ducka/göm" ställen till det andra. Repetera ad nauseum.

Något så enforming har jag inte spelat sen Halo 1.

Såg verkligen fram emot detta spel till PC'n men blev grymt besviken.

Ni som inte fattar varför detta är dåligt, spela Call of Duty 4, där har ni en klockren shooter.

Inaktiv
Skrivet av L1ightF00t_:
Skrivet av pellen:
Skrivet av phobic:

Eh, hur kan man inte gilla kontrollerna på 360 i gow...

Hur kan man gilla något FPS-spel på en konsol öht?

FPS på Wii är rätt så skoj imo

Håller med, Metroid Prime 3 är huuur skönt som helst, bästa kontrollerna någonsin på en konsoll. FPS ska egentligen vara på PC, men om man nu ska spela det någon annanstans är det på Wii.

Medlem

Rätt skoj spel tycker jag faktiskt, jag får också en varning om processorn (det är ju en gammal AMD 3400+) som säger att spelet kommer stänga ner sig om man inte installerar en drivrutin, installerar drivrutinen och startar om och får samma varning. Går att lira iaf och spelet har inte stängt av sig en enda gång än


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Vet inte om man skall rekomendera CoD när man klagar på hur enformigt ett spel är.

Inaktiv

Kan för de första inte förstå hur man kan spela GoW med mus och tangentbord, det kan inte riktigt bli lika bra helt enkelt.

Sen tror jag att GoW fick så lysande kritik på 360 var mycket för att man aldrig hade sett något liknande då det fullkommlingt sopade banan med allt annat. Idag ett år efter är det inte riktigt samma sak när CoD 4 finns ute och Crysis snart är här osv osv.

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av MaLiBu:

jag måste vara en av dom få som inte alls tycker om det här spelet, grått, trist, för mycket av samma sak

Kan inte annat än hålla med.. sjukt upprepande spel..

Spring in i ett rum.. tex en kyrka.. lite fiender kommer inspringande på andra sidan rummet och ett skyttegravskrig utan dess like bryter ut.. ta skydd.. skjut.. ner, ladda om.. skjut.. när du fått ihjäl fienden så går du till nästa rum/miljö/whatever och samma sak upprepas, ett gäng objekt som du mer eller mindre tvingas sätta dig bakom för att överleva... fienden kommer in.. och så börjar allt om igen..

Låter ungefär som de mesta TPS eller FPS jag spelat, vad är det för spel du verkligen tycker tar avsteg från detta?

Medlem

Jag kan väl säga att jag är glad att spelet inte är en dålig konverting från konsol till pc, som så skett så många gånger att man gett upp räkningen.

Sen får man väl testa spelet någon gång. Men jag rent utsagt hatar såna spel där träffsäkerheten är lite lätt random som nämndes i recensionen. För mig ska det vara som i cs, man kan 1shotta men även kunna spray n' praya.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Katana:
Skrivet av MaLiBu:

jag måste vara en av dom få som inte alls tycker om det här spelet, grått, trist, för mycket av samma sak

Kan inte annat än hålla med.. sjukt upprepande spel..

Spring in i ett rum.. tex en kyrka.. lite fiender kommer inspringande på andra sidan rummet och ett skyttegravskrig utan dess like bryter ut.. ta skydd.. skjut.. ner, ladda om.. skjut.. när du fått ihjäl fienden så går du till nästa rum/miljö/whatever och samma sak upprepas, ett gäng objekt som du mer eller mindre tvingas sätta dig bakom för att överleva... fienden kommer in.. och så börjar allt om igen..

Låter ungefär som de mesta TPS eller FPS jag spelat, vad är det för spel du verkligen tycker tar avsteg från detta?

Uhm.. typ.. alla FPS förrutom GOW mer eller mindre?

Medlem
Skrivet av Katana:

hade de slipat lite på gameplayet på pcversionen, och gjort så man kan köra lite run'n'gun och hoppa runt PC-style (varför begränsa ens rörelser när 'avancerade' kontroller finns tillgängliga?) så hade det nog var lite trevligare upplevelse på PC.. men som det är nu så påminner GOW-PC om spelt Blood Bath som jag spelade under sent 90tal.

Tänk vad man kan ha olika smak; hade de gjort alla de där sakerna hade jag tyckt sämre om spelet...:)

Angående bloodbath blev jag lite nostalgisk nu när du nämnde det, i mina ögon har det samma kultvärde som en bra giallo-film eller något liknande:D


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

123
Skriv svar