Clive Barker's Jericho

Robot
Clive Barker's Jericho

När ondska av biblisk dignitet vaknar till liv är lösningen varken tro, vigvatten eller vitlök. Lösningen är istället höghastighetsvapen, svarta uniformer och tuff marinkårsjargong.


Medlem
FZ recenserar Clive Barker's Jericho

Helt rätt betyg på detta spel.. Nästan synd att det var som det var.

Medlem

Det här skulle vara skitkul om det hade COOP. Det är ett perfekt upplägg för ett skitbra coop-spel, men neeeeejdå, sånt skiter dom i. På grund av det är det här spelet knappt värt att ens ladda ner i mina ögon.

Medlem

demot var oinspirerat och spelet kändes inte i samma klass som Undying.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Undying är såå mycket bättre än detta skit.

Medlem

Hoppades på att det här skulle bli bra.

Medlem

det är inte clive Barkers fel det är utvecklarnas. storyn och fiende och karaktär designen är cool(vilet barker har gjort) medans gameplayet är mindre bra


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

ja det var verkligen ingen höjdare...

Medlem

I'd rather be sailing...


signatur

Japp håller med alla ovanstående kommentarer. Trist spel:down:


signatur
Medlem

Demot var verkligen tråkigt som inte lockade till nå köp precis.
minns att det varit ganska mycket hype kring det här spelet men sen vart det tyst, säkert för dom insåg att det är ingen ide att hypa ett skitspel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är nog jag som är konstig, men jag gillade detta spel. Det var väl inge speciellt med spelet, men något att spela sig igenom

Medlem

Som sagt..Jag gillar Clive Barker..Jag gillar inte Clive Barkers Jericho.

Medlem

riktigt skräpspel , demot lockade ju inte alls en, konstiga kontroller kändes som en värdelös port inget mer..

Medlem

Jag spela demot fram till survivor läget där man skulle leka med knapp tryckningar som om man var en consol spelare som inte kan styra sin egen gubbe. Det var sista droppen för min del. Ska dom göra något liknande så vill jag själv styra gubben inte sitta och vänta på och gissa vilken knapp jag ska trycka på här näst och om jag trycker fel så dör jag.

Inaktiv

Hm. Var rätt förtjust i det.

Bt
Medlem

Mycket bra artikel FZ.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Värdelöst spel. Hade faktiskt förväntat mig samma kvalitet som "Undying" , men icke.


signatur

War never changes.

Inaktiv

demot var någelunda intressant, inte ur spelstilsmässigt kanske, men en tex den delen när man ramlar genom röret var bra animerat och skapat, storyn verkade väldigt attraktiv och när man läste hemsidan om storyn blev jag riktigt indragen, men spelet i sig var en besvikelse och även om grafiken var helt ok så kunde detta spel varit bland de läskigaste spelen någonsin om de gjort de på rätt sätt.

Gör samma story på ett nytt spel tack!

Inaktiv

doom 3 var läskigare!

Medlem

Värt att nämnas är att pc-versionen är en sådandär pinsam konsoll-portning där man inte ens orkat ta bort "press start" m.m.

Här har man istället safat och istället lagt till pc-konfigurationen; "Press start or [ENTER]"

Styrningen är sladdrig och för ett skräckspel är det inte speciellt läskigt!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Är nog jag som är konstig, men jag gillade detta spel. Det var väl inge speciellt med spelet, men något att spela sig igenom

Gillade spelet oxo, men det har brister och hade potential till så mycket mer ... Gillar Clives vision, men det gick snett någonstans i själva spelskapandet.

Inaktiv

clive barker, håll dig till skräckfilm och lägg ner spelen.

Medlem

Kan bara hålla med recensenten. Uselt spel, synd på Clive Barkers IP. Hoppas man kan trycka ut något bättre spel av/med honom i framtiden. Sedan undrar man ju hur mycket han verkligen har medverkat eller om han bara är en galjonsfigur vars namn man hänger på i förhoppning om att locka köpare.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Helt oläskigt i min mening till skillnad från Undying som hade "hoppatill"-inslag. Otroligt hårt scriptat, viken karaktär som behövs när och vilka förmågor. Knapptryckningarna i rätt tid och ordning känns såå dumt. Det sämsta med spelet var ändå slutet.

Medlem

verkar tråkigt


signatur

B lup

FML
Medlem

Fan detta förespådde jag när Jericho visade upp sina färger för första gången, att spelet såg riktigt pissigt och inget nyskapande ut. Och alla började hoppa på mig för det, men nu när spelet äntligen kommit så hade jag rätt ändå. Varsågod!

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

clive barker, håll dig till skräckfilm och lägg ner spelen.

Varför det? Han skriver otroligt bra storys och kommer på så sjukt bra "monster". Sen att spelet suger är ju utvecklarnas fel, dom som är kassa på att göra spel.

Medlem

Rättvis recension.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Helt oläskigt i min mening till skillnad från Undying som hade "hoppatill"-inslag. Otroligt hårt scriptat, viken karaktär som behövs när och vilka förmågor. Knapptryckningarna i rätt tid och ordning känns såå dumt. Det sämsta med spelet var ändå slutet.

Kör igenom spelet på svåraste så får du ett annat slut som kanske passar dig bättre.

12
Skriv svar