Call of Duty 4: Modern Warfare

Medlem
Skrivet av bastard:

Singleplayer skulle vara betydligt bättre om inte utvecklarna envisades med att göra samma misstag hela tiden, nämligen detta förbannade spawnande. Vapnen känns också alldeles för klena och ljuden är skrattretande. Jag vill ha kaos, högljutt smatter från vapnen, dånande explosioner, folk som skriker, allt som skulle få ett befäl att spruta i byxan, men icke. Vad får man? Pew pew pew... På avstånd låter eldstriderna som introscenen till Terminator 2...

tack! dock så kan jag inte rå för att älska spelet ändå. Men som sagt, detta spawnande stör mig otroligt och ljuden...men men


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Asså hittils är de riktigt najs


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Rizzt:

Kort, spelet klarades efter att jag fick det vid 9 tiden tills eftermiddagen rund 15:00 tiden. Riktigt roligt dock. Kändes som en att spela lite i en film. Men spelet i sig överaskar inte nog. Fienden påminner starkt om Cod3.

Känned mer som en expansion än ett nytt spel. för kort helt enkelt.

Blir det om man kör på lättaste.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

CoD 4 verkar dock vara riktigt väl oljat. Demot flöt på riktigt bra och såg riktigt bra ut även om jag körde ganska låga inställningar. Till skillnad från de flesta moderna spel som ser ut som skit och/eller flyter som skit om man inte har modern hårdvara. T.ex. UT3 Quake Wars...

Dock verkar singleplayer riktigt kort? Läste nånstans att den vägde in på 5 timmar... stämmer det?

Tyckte det kändes kortare än 5 timmar... men så är det faen alltid med BRA spel. :-/ Nu hoppas jag verkligen att det kommer en eller ett par expansioner till det här så man får lite mer speltid.

Medlem

Hyfsat bra är det, skön känsla och nice ljud i vapnen


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

snuskigt bra spel enligt mig..Skönt att man hade ledigt från jobbet idag hehe:p

Inaktiv

Satt uppe hela natten igår.. 8 timmar i sträck, och jag har fortfarande inte klarat det (Hardened? svårighetsgrad), tycker det är bra story och är kul hela tiden, kör alla inställningar på max och 8xAA & 16xAF med +60 FPS med 8800GTX


signatur

Thermaltake Armor | Asus P5W DH Deluxe | Intel Core 2 Duo E6300 | Corsair 4096MB PC5400 | BFG 8800GTX 768MB | 2x WD Raptor 36GB | OCZ GameXStream 700w

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av Rizzt:

Kort, spelet klarades efter att jag fick det vid 9 tiden tills eftermiddagen rund 15:00 tiden. Riktigt roligt dock. Kändes som en att spela lite i en film. Men spelet i sig överaskar inte nog. Fienden påminner starkt om Cod3.

Känned mer som en expansion än ett nytt spel. för kort helt enkelt.

Blir det om man kör på lättaste.

Du skojar? Jag kör aldrig! ALDRIG! ett spel på lättaste. (förlämpad, kör oftast allt på det årdaste, då räcker spelet längre) Dock vart jag helt tokig på sista striden i Cherobyl. Helt förbrylande svårt på svåraste. Det tog mig nog en timme bara det...

Glöm dock inte att kolla klart på Credit listan och spela det sista uppdraget efter det.. Typ ett bonus. Några kompisar som missade det tydligen.

Nu blir det "Gears of war on windows" Måste ju bar se vad det är för nytt dom lagt in i spelet. :heart:

_78
Medlem

Kommer nog inte dra igång SP på ett bra tag efter att ha startat upp med MP, ruggigt trevligt!


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Har inte spelat singeldelen än men jag har spelat online 6 timmar nonstop... gisses vad rumpan är mör nu heheh Jag betala 250 kr och det är ju helt klart värt det...(fick lite rabbat) ...


signatur

Alfa Bertil

Inaktiv

Har suttit med Ps3 versionen hela dan nu, fortfarande super! Men tvingas ta ett brake nu när man inte kan komma in på multipleyer delen för tillfället.
Hade inte så värst stora förhoppningar om spelet, men det här är nästan överdrivet kul och snyggt.

Dags att försöka logga in igen! Om någon köpt Ps3 verren så adda mitt nick på PSN.

Inaktiv

Fyfan spelet var guld
Spoiler varning läs på egen risk...

men var bara lite sorgligt att Sgt.Paul Jackson (amerikanen du spelade) dog ...vart nästan sorligt ju

Edit av Tompa: la till spoiler-taggar.

Inaktiv

sniper uppdraget var RIKTIGT! grymt! Ett av det bästa jag lirat..

Redaktör
Skrivet av Katana:

så hela spelet är bättre än demot eller?

Tog mig inte igenom demon och har kört ca första timmen av fullverren, men... ja för Sören. Är som en riktigt, riktigt bra actionfilm och introt är enormt bra. Jag gillade inte heller demon, kändes som en upprepning av ettan. Men mycket är enormt polerat - banor, miljöer, intensitet, grafik. Vet ej om jag orkar ta mig igenom hela solodelen, tenderar att tröttna när det är intensivt precis hela tiden. Likväl, spelet är jäkligt bra.

Skrivet av andman:

... med sköna detaljer som referenser till Apocalypse Now och Dr. Strangelove i namnen på uppdragen...

Mm, döper man en bana till "Charlie don't surf!" (har jag för mig att det var) sätter man fanimig ribban högt. De tycks ha tagit sig över.


signatur
Medlem

Wow singelplayer kampanjen va fan bland det coolaste jag någonsin sett i ett spel Slår fan allt!

Medlem

Har spelat klart den på PC och prestandamässigt är jag impad vad mycket grafik jag fick för den burken jag har. Spelet är värt vartenda krona, visst va den kort men fan vad jag njöt för varje sekund jag spela. Fick min dos av detta spelet och jag hoppas verkligen att expansioner dyker upp snart för jag vill helt enkelt ha mer av denna succeé.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Hur fasen dödar man hundar i närstrid? Jag hade lite problem med det i Chernobyl så det blev några extra omladdningar då jag var tvungen att ompositionera och skjuta dem istället.

Tycker recensionen var bra och rättvis. Har inte testat multiplayer än, men med tanke på hur hårt skriptat SP är så tycker jag det drar ner betyget en aning med bristen på återspelbarhet. 4.0 hade varit mer på sin plats tycker jag.

Måste också klaga lite på AIn. Speciellt i CQB är ens kompisar helt inkapabla att träffa något och verkar dessutom döva, så det de inte ser skjuter de inte på så länge det inte börjar vina skott runt öronen på dem.

Skulle inte heller ha skadat med en lite bättre fientlig AI och en lite mindre överdriven tillströmning av nya fiender.

Storyn var väldigt bra dock, och jag gillar SAS-folket extra mycket.
Dessutom är uppdraget "Death from Above" ett av de skönaste tilläggen jag stött på hittilsi något FPS.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Hur fasen dödar man hundar i närstrid?

jadu, vart helt tagen på sängen där när en jycke kom ock rykte av mig halsen. Tror man ska "Melee" innan han fått tar tag dig i halsen. annars är det kört.. Vet ej fan om jag har rät dock.. har bara lyckats med et en gång! De där jävla hundarna kan man bli tokig på.. döda dom så fort du hör ett skall.

Medlem

Spelat mp i 2-3 dagar nu och måste säga att det överträffar mina förväntningar rejält! Det enda som jag är besviken på är att man inte förns på ~lvl 35 kan ändra rof på vapnena, annars är mp hur bra som helst.

Inaktiv

Spelat lite mer SP kampanj, och har inte sett så många buggar i ett spel på länge, FYFAN, fastnade på X antal ställen och såg X antal animations buggar och X antal AI buggar.

AI:n är dum som stenkol, den förstör mer än den hjälper till - och hur fan kan fienden veta vart man är när man gömt sig i ett rum utan att någon kunna sett en? Det flyger in granater som bara fan.
Spelet är även så skriptat att det inte går att göra något annat än att gå rakt på - ofta är det omöjligt om man kör på svåraste svårighetsgraden då fienden respawnar på direkten man skjutit ner dom; vafan är detta?
Grafiken känns ju X antal gånger sämre än HL2 graffen också... storyn värkar ju inte heller vara något att hänga i granen... nästa gång Infinity Ward gör ett spel så får dom fan i mig skippa singleplayer delen eller göra om det helt... det här fungerar ju inte... inget fel på multiplayer delen dock!

Det som är bra med CoD4 är alltså kortfattat: ljudet är fenomenalt som vanligt... bäst multiplayer just nu.

Flama på.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

gillar detta starkt.. grafiken är ju as nice d:
men som vissa säger.. detta spel är tok för scriptat... spawnades gubbar ifrån tomma intet hela tiden.... lite drygt tycker jag, efterssom du har redan varit på ett ställe och slaktat 100 pers.. men likförbannat så kommer det någon äcklig lite jävel och skjuter en i nacken... lol

och så hadde jag gillat spelet mer om man inte hadde varit någon äcklig jänkare... ush! blä.. vill inte vara någon terrorist. d:

Medlem

Script, Spawn, Linjärt och sämsta vapen ljuden på länge. Snygg grafik dOCK men OCH? Att splattra smågubbar från planet och snipingen räddade spelet.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Har inte kört spelet än.
vad begär ni av vapenljudet egentligen?
Dom har ju tagit riktiga vapen ljud och lagt in i spelet.
plus att dom har en snubbe som är en gammal militär som hjälper dom med spelet.
Ni har nog kollat för mycke på film.

Medlem

Kört igenom nu. När det kommer till ren gameplay så smiskar det ju Crysis lite faktist. Körde MP 5tim i sträck igår med några kompisar. Helt jävla oslagbart. Fast de kunde lagt till en option att stänga av "bonus" grejorna man får(helikopter, Air strike etc).

Vapenljuden är ju helt ok. Inget överdrivet Hollywood shit. Fast de har fortfarande inte lyckats(har visserligen inget spel) få till ett realistiskt ljud för ljuddämpade Assault/sniper rifles. ska ju inte bli helt ljudlösa utan igentligen bara dra ner ljudnivån.. nåja.

Är ju lite väl scriptat men till ex. MoH:Airborne som ska vara så fritt kändes fan mer hårdskriptat än det här. Är nog mer om man sitter och är skitpetig som man märker det(i.e sitter och letar efter nåt att klaga på).

Storylinen är ju helt underbar också om lite kliche. Allt som allt är det som en bra action rulle. Omspelningsvärdet kanske går ner lite eftersom det är så storydrivit samt skriptat men är fan bra nog för iaf 2 omkörningar även om man är repetiontions hatare som jag. Kanske inte direkt efter man klarat av det men iaf efter några dagar. För köra lite MP innan man börjar om Ska fan lyckas låsa upp MP44 också om det så är det sista jag gör

Måste klaga lite på demot dock. USMC biten är nog det sämsta i spelet(spring längs gatan och skjut mot fönstren typ, där det märkes mest hur skriptat det är) och Bog Rescue är nog den sämsta banan av dem.. Kunde gott ha gett oss Prologue(Båt) banan istället..

Inaktiv

Köpte spelet och fick det på torsdagen av webhallen.
Sp: delen funkar inte för det står att det är fel dvd-rom. Någon annan som har samma problem?
Mp: serverna kommer inte upp ibland. Står att den försöker ifrån MASTER SERVER men sen kommer inget. Fungerade igen efter ca 4h. Kanske omstart av servern eller uppdateringar. Eller är det bara jag som har fel?

Det är faktiskt ett rätt grymt spel


signatur
Inaktiv
Skrivet av ZereCool:

Har inte kört spelet än.
vad begär ni av vapenljudet egentligen?
Dom har ju tagit riktiga vapen ljud och lagt in i spelet.
plus att dom har en snubbe som är en gammal militär som hjälper dom med spelet.
Ni har nog kollat för mycke på film.

Att man har spelat in ljudet från riktiga vapen betyder ju inte att dom inte kan misslyckas återge det bra i spelet. Sen spelar man väl in riktiga vapenljud i de flesta eller flertal spel

Har spelat SP delen nu och jag vet fortfarande inte om jag tycker det är grymt bra eller om det bara är bra, finns ju som sagt innan en del mindre bra lösningar i spelet men framför allt är det ju på tok för kort SP
MP däremot är underbart


signatur

¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨) Confuzius ¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•. HQ (¸.•´ (¸.•´ .•´

Medlem

Ljudet är ju sjukt bra jämfört med de flesta andra tactical shooters,
att härma ljuddämpade gevär är sjukt svårt då ljudet vi uppfattar
är en så låg ton att det kan defineras som tryckvåg.
Har du ett par rejäla högtalare och drar på volymen så kanske
det funkar trots allt

Medlem
Skrivet av Kaleid:

1. För kort
2. För scriptat
3. För linjärt
4. Överhypat
5. Överdrivet
6. Arkadiskt

= Ok, men absolut inte fantastiskt

3.8/5

nästan det man väntade sig


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skriv svar