Medlem

Tycker än så länge att stridssystemet är rätt bra. Är på kapitel 5. Den ökade "svårighetsgraden" gör att man får ta nya grepp på striderna.
Sedan är jag tacksam för noll random battles. random battles är det som gör att jag undviker RPGs numera. Vill du inte slåss behöver du inte allt som oftast. Du får inte ångest över att back tracka för att kolla något för du vet att du inte kommer behöva plöja igenom 20 strider på vägen. Att komma in och ut ut striderna går också rätt fort, vilket också är mycket bra.

Musiken är toppklass, och grafiken är härligt animeinspirerad. Skuggningen får plus av mig.

Enda som jag har lite emot är de ibland vääääldigt långa filmsekvenserna. Kontrollen hinner stänga av sig på en del...

Medlem

Är stridssystemet det klassiska turn-based där x hp försvinner vid varje träff och alla inblandade hjältar och lila motståndarsvampar står och studsar på stället tills det blir deras tur att springa fram, smocka och ställa sig på sin position igen? Jag fullkomligt avskyr såna s.k. "stridssystem".

De extremt tidsödande segermelodiscenerna när man mulat två lila svampar - och hjältar som klappar i händerna, följt av en seg +expruta gör ju inte ens ilska mot Final Fantasystemet och dess kloner mindre jobbiga.

Värst var det i Final Fantasy 7 och 8, där man inte kunde trycka förbi sekvenserna med gigantiska elementmonster som skulle plocka sönder planeten som de lila svamparna och levande husen stod på. Det gick lätt 45 sekunder av ångest bara där.

Inaktiv

Ser jag fel, eller är det en bild på Samus på förhandstitten uppe på menyn?

Medlem

Schipans: Det är turnbased på så sätt att det enbart är en som agerar i taget. Dock finns motattacker och pareringar som görs så även när det är de lila svamparnas tur så får du vara beredd. Sedan har du en tidsmätare som du får utnyttja bäst du kan. Ens tur sker i realtid och olika attacker tar olika långhd tid, och du kanske måste springa fram till svampen o s v.

Segermelodier och hela fanfaren finns men går att trycka förbi så snabbt som ditt hjärta önskar. Laddningstiderna in och ut ut striderna är också väldigt korta.

http://www.youtube.com/watch?v=3pehzM_D1nI

Där kan du se från precis i starten, alltså lite simplare strider.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Gillar inte action strider som dom har. Köpte Star Ocean till ps2 sämsta spel jag spelat. Så tråkiga stider. bara sitta och trycka på en knapp. Och alldeles för hektiskt.

Det flyter ju på när det är realtid. Och bara sitta och trycka på en knapp. Tja använder man bara attack så kan man spela en hel del äldre rollspel på det sättet. Ibland får man byta till t ex magi. kan vara kul. Man slipper tänka så mycket och man väljer bara kommando ala Final fantasy.

Inaktiv
Skrivet av eNz:

haha jag förstår inte tjusningen med sånna spel? Vem spelar det?:&

Handlingen. Musiken. Det sociala med härliga karaktärer som pratar antingen på riktigt eller enbart med hjälp av text. En handlig som man följer med i precis som i en bok. Nu har jag inte spelat detta spelet men är nog samma som andra j rpg.

Inaktiv

Jag körde precis demot, gick in i nån mörk skog och blev ägd av ett stort vildsvin, va väldigt roligt spel och blev ännu mer intressantare när det handlar om en dröm som frederic chopin hade. Tyckte det va mysigt men väldigt upprepande med fighterna, Men enligt mig så va detta bättre än Blue Dragon.

12
Skriv svar