Achievement Unlocked - jag skäms!

Medlem
Achievement Unlocked - jag skäms!

Ovan ser ni 1396 sekunder av ren förnedring och skam. Samtidigt är jag märkligt nog lite stolt över att ha klarat Achievement Unlocked, <u>världens mest meningslösa spel</u>, alla kategorier. Och det är det som är poängen, som utvecklarna medger på bilden ovan. Hela spelet går enbart ut på att skaffa achievements (det finns 100, och det 100:e får du för att du tagit de andra 99), och de första två får du för att ladda spelet och för att inte röra dig! Därefter får du achievements för att hoppa, ramla, gå vänster, gå höger, dö, inte dö o s v...

Spelet driver med den sanslösa achievement-jakt som Xbox 360:s 1000 poäng/spel gett upphov till, och de utvecklare som lägger in <b>slentrianachievements</b> för lite vad som helst - alla uppmuntrar inte till utforskning, eller till att använda spelets olika element på oväntade och roliga sätt. Min personliga anti-favorit när det gäller Achievement-användning är EA:s <i>Fight Night Round 3</i>, som gav ett per kändisboxare du spöade, sedan hade du dina 1000 - världsrekord i fantasilöshet! Men för varje sådant spel finns det ett som <i>Half-Life 2: Episode 2</i>, där du får ett achievement för att släpa en <b>trädgårdstomte</b> genom precis hela spelet bara för att skicka upp honom i rymden i slutet! Mer sådant, så behövs inte spel som <i>Achievement Unlocked</i>. Prova det, och se om du kan motstå frestelsen att klara det, hur meningslöst det än är. Vi kanske är mer Achievement-knarkare än vi vill erkänna, ens för oss själva...

#blogg

Medlem
Achievement Unlocked - jag skäms!

Tog det dig så lång tid att klara spelet? Vill minnas att jag skickade bl.a. dig till till det spelet en gång i tiden.

Men visst var det en tillfredsställande känsla? Och minst lika tankeställande som GTAIV stundtals (under vissa bärsärkagångar får man frågan "Are you having fun?!").


signatur

- Ät mig levande.

Inaktiv

968 sek slösade. Det var bland det bästa jag spelat i år.

Medlem

A verkligen kul, och jättehärlig musik:)

Medlem

Kollade ju mail samtidigt, och musiken hörde jag inte eftersom jag spelade på kontoret. Och jag vet inte om "tillfredsställande" är det sätt jag skulle beskriva känslan... Lite oroväckande, kanske.

jag vill ha story. Finns det intressanta saker som går av sidan: som extra kostymer till karaktärerna i Tales of Vepseria så kan jag göra det. Eller läsa skits som faktiskt är roliga.

Men sedan, att besöka alla ställen? Glöm det.

Allt beror sig på hur roligt spelet är. Jag är så in åt helvete glad för att jag än så länge inte hittat några achievements i Disgaea 3. Eller Trophies som det heter på PS3...


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv

Fråga från en PS3-ägare: har alla spel till Xbox just 1000 poäng?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Jupp, alla fullprisspel har det, plus eventuellt 200 poäng extra för expansioner i DLC-form.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Jupp, alla fullprisspel har det, plus eventuellt 200 poäng extra för expansioner i DLC-form.

I någon sorts oändlighet om de sprider sina DLCs över året. Halo 3 ligger bland de spel med mest poäng just nu. 1750. + de achievements som inte har poäng.


signatur

- Ät mig levande.

1
Skriv svar