GUI som godis

Inaktiv
GUI som godis

Tja orkade inte ordtrolla allt för mycket från den engelska titel versionen av blogg inlägget idag

Det är vår ena graifker Nixi som skriver dagen inlägg:

-"Nu har vi fått nytt kontor (någon vecka sedan). Jag har fått ett skrivbord precis vid ett fönster, som man faktiskt kan se vad det är för väder ute. Det förra fönstret som jag hade såg man bara ut i ett trapphus. Dock känns det en aning bättre att kunna se ut och man blir extra glad av det, särskilt när det är sol ute

Så nog med små prat, arbete måste också göras. Jag har gjort en version av "the HUD" och jag har inte för mig att jag har skrivit något om det tidigare, så nu skriver jag om det.

Jag började med en mörk vektor form som jag gjort tidigare, precis som i en "matlagnings show", där man börjar med basen/grunden. Jag tillsatte ett nytt lager och började leka med detaljer och färger, för att försöka få fram något som skulle fungera med stiler som jag hade i tankarna. Jag får tillägga att göra GUI/interface inte är något som jag brukar göra. Det visste jag innan jag började och jag har lärt mig att det också är ganska tråkigt att göra. Dock måste det göras.

Hur som helst, här är resultatet av gårdagens arbete, upplösningen är en aning förhög med tanke på vad den kommer vara i spelet, men det fixar jag till senare. Hoppas ni gillar det. Kom gärna med kommentarer"

* Idag har vi vår sista "game panel presentation" och idag är det själva spelet som vi ska presentera och de ska även få spela en tidig beta av spelet. Är det någon som har fått möjligheten att komma till Nordic Games i malmö i nästa vecka så kommer vi antagligen ha med PoH att testa. Dock kommer man isf få fråga om man ska spela eftersom vi inte kommer ha spelet uppe för allmän visning (som det ser ut nu).

#blogg

Medlem
GUI som godis

Riktigt snygg, gillar hur du byggt in vilken dosa som är kopplad till vilken karaktär (gröna ring-grejen) in i GUI't. Brons-accenterna (eller vad man brukar kalla det) ger en fin touch också.

1
Skriv svar