Razer Diamondback 3G

Robot
Razer Diamondback 3G

Razers förra mus prisades här på FZ förra året, det var knappt att toppbetyget räckte till. DeathAddern var suverän - klarar Diamondback 3G att göra om bedriften?


Medlem
Testad - Razer Diamondback 3G

Synd att kvalitén på razer möss inte ska vara någon höjdare.

Inaktiv

Diamond 3G eller Deathadder som mus efter Diamondback?

Medlem

Tappade min första Diamondback i en balja (koppar blir bara massa rännande till bryggen) kaffe. Musen funkar fortfarande men lyset i den är kapott. Provade min Boomslang här för ett par veckor sedan och den funkar även den trots att den har väldigt många år på nacken. Nu sitter man med en DeathAdder som jag använt I snart tio månader. Nu när jag tänker på det, har igentligen aldrig haft något större problem med någon mus över huvud taget.
Problemet har snarare vart humöret och resultatet av "angry german kid"-attacker på mössen som fått dom att börja strula.

Medlem

Sitter fortfarande med en Diamondback LE och den fungerar prima, Diamondback är nog enligt mig de bättre mössen i serien.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

köpte den på lava lanet och den är grymt bra med den här musen köpte jag också ett tangentbord från z baord:)


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Överhypade produkter, svider fortfarande när man tänker tebax när man köpte boomslang 2000 .... vilken enorm besvikelse ^_^
Ändå har man en copperhead?!


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Använder själv en DeathAdder, den bästa musen jag någonsin haft.


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

boomslang var ingen besvikelse o tala om visst var inte 100% när det gäller kvaliteten på vissa delar men fan vilken känsla , man ägda folk både till höger o vänster


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tur att det görs möss som även vänsterhänta kan använda utan att få kramp.

ptr
Medlem

jag är ialla fall grymt nöjd med min diamondback 1.6 lätt den skönaste musen jag någonsin använt. dock undrar jag vad fan man ska med alla extra knappar till? två extra knappar vid tummen kan jag förstå för det är lätt att komma åt, men alla andra knappar då? sitta och klicka med lillfingret eller ringfingret känns helt fel tycker jag.

så till det jag undrar över. Någon som använder alla knappar?

Medlem

Förstår inte hur du kan grina om att prestandan inte är ny? Det finns orsaker varför deathaddern hade bäst precision i esrealitys stora mustest. Det är samma sensor nu i den här, så förstår inte ditt resonemang om "nygammal teknik". Och anledningen varför dom inte lagt till mer funktioner säger sig självt?

Den heter "Diamondback" inte något annat. Alltså som musen innan fast ny sensor som namnet "3G" antyder. Och du märker ingen skillnad mellan lasern och infraröda sensorn? Helt obefogad kritik ta musen för vad den är istället..

Inaktiv

FZ crew:
"Tyvärr råkade, *med* betoning på råkade, den gå sönder"

Medlem
Skrivet av TheEvilDog:

Och du märker ingen skillnad mellan lasern och infraröda sensorn? Helt obefogad kritik ta musen för vad den är istället..

Är så vitt jag kan minnas infraröda lösnignar i både diamondback och deathadder. i copperhead har du laser, kass sådan.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Har haft min diamondback i säkert över ett år. Min bästa mus hittills. MX500 och liknande storlekar tycker jag är för stora, diamondback coh mx310 passar mig bäst.
Jag brukar aldrig använda musprogrammen som följer med. Bara upplagt för strul. Windows grunddrivrutiner fungerar bäst efter man kört reg fixen som tar bort acceleration.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av SorbP:

Är så vitt jag kan minnas infraröda lösnignar i både diamondback och deathadder. i copperhead har du laser, kass sådan.

Det jag syftade på var att det är skillnad mellan laser t.ex. copperhead(sjukt kass) och den infraröda optiska som är i denna/deathadder. Och om han inte märker skillnad på det så kanske han ska sluta skriva datormöss-recensioner.

Skribent
Skrivet av TheEvilDog:

Förstår inte hur du kan grina om att prestandan inte är ny? Det finns orsaker varför deathaddern hade bäst precision i esrealitys stora mustest. Det är samma sensor nu i den här, så förstår inte ditt resonemang om "nygammal teknik". Och anledningen varför dom inte lagt till mer funktioner säger sig självt?

Den heter "Diamondback" inte något annat. Alltså som musen innan fast ny sensor som namnet "3G" antyder. Och du märker ingen skillnad mellan lasern och infraröda sensorn? Helt obefogad kritik ta musen för vad den är istället..

Jag har aldrig ägt en Copperhead så där har jag ingen åsikt. Om du läser recensionen igen så kan du se att jag jämför lasern i standard-Diamondbacken med 3G-musen. På pappret är det säkert en skillnad men för mig är den skillnaden inte märkbar. Jag spelar mest Action Quake 2, Day of Defeat Source, Red Orchestra och andra FPS och där märker jag ingen som helst skillnad i prestanda.

Som du kanske anar har jag inte tillgång till ESRealitys testutrustning. Jag får då helt enkelt göra en personlig uppskattning.

Jag tar musen för vad den är, gammal design med ny teknik. Jag hade gärna sett fler nyheter, som t ex förbättrade drivrutiner och ett par ändringar i designen.

Medlem
Skrivet av bastard:

Jag tar musen för vad den är, gammal design med ny teknik. Jag hade gärna sett fler nyheter, som t ex förbättrade drivrutiner och ett par ändringar i designen.

Och där gör du helt rätt, vi som läser recensionerna vill veta en (1) sak, ska jag byta ut min gamla mus mot den här testprylen? Det spelar ingen roll hur fullproppad den är med ny teknik, ger det inte mig något som användare då vill jag veta det.

Tack för en bra recension


signatur

living let die

Inaktiv
Skrivet av bastard:
Skrivet av TheEvilDog:

Den heter "Diamondback" inte något annat. Alltså som musen innan fast ny sensor som namnet "3G" antyder. Och du märker ingen skillnad mellan lasern och infraröda sensorn? Helt obefogad kritik ta musen för vad den är istället..

Jag har aldrig ägt en Copperhead så där har jag ingen åsikt. Om du läser recensionen igen så kan du se att jag jämför lasern i standard-Diamondbacken med 3G-musen.

Saken är den att sensorern i en standard-Diamondback inte är en laser, vilket skapar lite förvirring när det gäller vad du syftar på, eftersom många vet att Copperhead är den enda mus Razer har gjort som har en lasersensor.(Om man bortser från Habu)
För att klargöra sensorerna:
Diamondback - Optisk 1600 dpi
Diamondback Plasma - Infraröd Optisk 1600 dpi
Copperhead - Laser 2000 dpi
Diamondback 3G - 3G Infraröd Optisk 1800 dpi

1
Skriv svar