Crysis - demo och forumdel hos FZ

Owe
Medlem

För vidare kanske intressant information så har fi 9 skade-områden vilka delas upp i följande:
.Huvud
.Höger arm
.Höger hand
.Vänster arm
.Vänster hand
.Höger ben
.Höger fot
.Vänster ben
.Vänster fot

Medlem

Har inte ens råd med ett Pixel shader 3 kort, lär inte kunna testa detta spel på något år. :E *dör*

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av phattrance:
Skrivet av Arto:
Skrivet av phattrance:

äh spelet e fan ospelbar i vista

har AMD Athlon 64 X2 6000+ / 3GB RAM / 2x WD Raptor 10000Rpm (Raid 0) / GeForce 8800GTS 320MB / Dell 24" Widescreen /
och ligger mellan 5 - 20 i fps på MEDIUM inställning (low på vatten) i 1650x1050

ändrar jag till 1280x720 så ligger jag på ca 20-30 @ medium

Konstigt det, jag kör med samma upplösning och grafikkort och ligger på över 30fps skulle jag tro.
Medium inställningar också fast XP men det ska väl inte vara så jäkla stor skillnad.
Testa att köra DX9 istället för DX10 och se om det hjälper.

hur väljer man o köra med DX9 i vista istället för DX10?

Hm, ska vara under "My Games" har jag för mig (sitter på jobbet i XP nu), där får du upp alla spel installerade på datorn, och där högerklickar du på Crysis, så får du en meny.

hm det enda jag får upp då är flikarna allmän, delning, säkerhet och anpassa o det inget inget val där man kan välja o göra spelet med DX9 i vista.. ???

Medlem

Installerade WinXp igen och kan säga att det utan tvekan flyter på bättre än i Vista.

Förresten, hur får man på very high för ljudet?

Medlem
Skrivet av phattrance:
Skrivet av AkirA:
Skrivet av phattrance:
Skrivet av Arto:

Testa att köra DX9 istället för DX10 och se om det hjälper.

hur väljer man o köra med DX9 i vista istället för DX10?

Hm, ska vara under "My Games" har jag för mig (sitter på jobbet i XP nu), där får du upp alla spel installerade på datorn, och där högerklickar du på Crysis, så får du en meny.

hm det enda jag får upp då är flikarna allmän, delning, säkerhet och anpassa o det inget inget val där man kan välja o göra spelet med DX9 i vista.. ???

Gick lättare nu när man satt i Vista.

Start->Program->Spel->Spelutforskaren->Högerklick på Crysis.

signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Ok! Jag har fått pli på mina grafikbuggar. Jag var inne i guru3d och påpekade felet. Någon rekommenderade att jag skulle installera de senaste Omega-drivers och nu funkar det!

Medlem

tackar o bockar, nu funkar det fint o jag ligger på ca 80fps @ medium tillskillnad från 15 i dx10

Medlem

Ni som tycker att dom tål mycket.. Skjut de små äcklen i huvudet så går de ner på ett skott, oavsett om ni har ljuddämpare eller ej.. ^.^

kör med:
Intel core 2 duo 2.67
2gb ram
geforce 8600 gt 256
vista 32-bitars

och de ligger på 30-45 på medium och 800x600.. very high ska jag inte ens nämna med 1024x768, ligger väl på 7-12 som mest.. Men de är att vänta med tanke på graffekortet..

Medlem
Skrivet av HunterPig:

Ja jäklar va roligt det var att spela Så härligt att demot var rätt långt också och AIn var att bita i
Allting var hur bra som helst, men varför inga hotkeys för de olika krafterna?

Gå framåt och 2 x snabbt på "run" blir "Maximum Speed".
2 x bakåt snabbt blir "Maximum Armour".
2 x ducka snabbt blir "Cloak".
2 x hoppa blir "Maximum Strength".

Edit: Fixat lite

signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av HunterPig:

Ja jäklar va roligt det var att spela Så härligt att demot var rätt långt också och AIn var att bita i
Allting var hur bra som helst, men varför inga hotkeys för de olika krafterna?

2 x snabbt på "run" blir "Maximum Speed".
2 x bakåt snabbt blir "Maximum Armour".
2 x ducka snabbt blir "Stealth".
2 x hoppa blir "Maximum Strength".

shit , thx good to know

signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

hehe had tydligen lagt in real hack modden.. undra vafan va lätt det va nu, röjde slut på allt o alla lätt som en plätt :P..

man märker hur ivrig man va när man ställde in allt o börja spela direkt, efter säkert en 30 tal timmar spelande så märkte jag att bilen gick fortare om man tryckt på springa knappen haha:P

Inaktiv
Skrivet av Owe:

För vidare kanske intressant information så har fi 9 skade-områden vilka delas upp i följande:
.Huvud
.Höger arm
.Höger hand
.Vänster arm
.Vänster hand
.Höger ben
.Höger fot
.Vänster ben
.Vänster fot

Fader abraham, fader abraham...

signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem
Skrivet av oRRen:
Skrivet av Owe:

.Huvud
.Höger arm
.Höger hand
.Vänster arm
.Vänster hand
.Höger ben
.Höger fot
.Vänster ben
.Vänster fot

Fader abraham, fader abraham...

hahaha

signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

håller med, fett bra spel men lite väl skottsäker fiende, vad har de för armor egentligen och varför fan snackar de engelska?

ps. viss vegetation blinkar lite vitt för mig ibland, någon som har nån lösning på det?

signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

håller med, fett bra spel men lite väl skottsäker fiende, vad har de för armor egentligen och varför fan snackar de engelska?

ps. viss vegetation blinkar lite vitt för mig ibland, någon som har nån lösning på det?

Special styrkan har mycket armor och går typ inte att döda genom att skjuta i bröstet, Engelska pratar de för att de ska vara lätt för dig att höra deras taktit, På delta svårigheten pratar de endast koeranska.

signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Grymt bra spel!!
Kunde köra på Medium i inställningarna utan LAGG!!:p

Medlem
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av NeoOhm:

Special styrkan har mycket armor och går typ inte att döda genom att skjuta i bröstet, Engelska pratar de för att de ska vara lätt för dig att höra deras taktit, På delta svårigheten pratar de endast koeranska.

Ahh, fan vad nice. Vill ju inte veta deras taktik. Tack för tipset.

signatur

Det var inte jag...

Medlem

Körde allt på high och det funkade faktiskt riktigt bra

Specs:

CPU: E6600 @ 2,4 GHz
GFX: 8800GTS 640 MB
RAM: 2GB Corsair XMS2-6400
LJUD: X-Fi Fatal1ty

fps varierar från 20-45. I genomsnitt typ 30 iaf

Ett givet köp för mig. Det här var ju skitkul! Spränga hus :heart:

Inaktiv

Coolt, själv har jag ett ATI X1600 XT och kan precis köra på LOW xD

Men annars ett asbra spel! Jag kan hålla med om att koreanerna hade lite väl kraftig armor -_- Yay Crysis! <3

Medlem

Grym fin grafik måste jag säga. Jag vart nästan tårögd när jag såg landskapet och grafiken hehe. Körde på max i 1280x1024 utan något som helst lagg vart förvånad men ojoj vilka snygga effekter 8) Ett spel som måste provas för alla gamers! :heart:

Inaktiv

snabb fråga ^^ hur får man fram fps:n?

tack på förhand

Medlem

En fråga här med.. Jag kan lira CoD 4 demot och Unreal 4 demot på högsta inställningarna 1000 x 1024 eller vad det nu är.. skit samma, men crysis bara allt på low för att det inte ska lagga. vad är problemet?

Medlem

kör i dx9 så kan du ha allt på high utan lagg

Medlem

kk, thx ska prova det

Medlem
Skrivet av mob:

tack på förhand

jag använder fraps, ett program.

www.fraps.com

Min burk är i svagaste laget, men jag körde igenom demot igår kväll. Helt OK, men svårt att säga något mer iom jag inte kan kräma på så mycket effekter.

Medlem
Skrivet av Aer0:
Skrivet av mob:

tack på förhand

jag använder fraps, ett program.

www.fraps.com

skriv r_displayinfo 1 i consolen.. (console=vänster om 1an)

OMG om folk sku sluta gämföra cod4 o crysis nångång, sjukt stor skillnad mellan dom 2 spelen..

Inaktiv

tack för kommandot

Medlem

Nån mer som älskar att simma i Crysis, shit alltså, helt förälskad i deras vatten.

Grymt snyggt spel, grymt kul, medium lång demo... Ville skjuta på satans stora "spindeln" i slutet på demot, men då tog det slut

Har en C2D E6600, 8800GTX 768mb, Corsair 2048mb ram @ 800mhz... Vill testa demot i Vista (DX10), men är rädd att jag kommer få prestandar säkning, stämmer det eller är jag bara nojjig?

Ge mig mer! Ge mig mer!

Inaktiv

Är det bara jag eller går det snabbare och simma än att springa med speedbosten, när man har slut på suitpower? Får en känsla utav det iaf.

Har en kompis som har ungefär samma dator som du har, hade för mig att det flöt ganska bra på hans dator. Han klagade iaf inte att det laggade. Men en viss prestanda förlust borde det kanske bli. Men det är lika bra att prova och se vad som händer.

Skriv svar