Crysis - demo och forumdel hos FZ

Medlem
Medlem

Jäkligt nice demo i alla fall

Och dyb om du tyckte det var trögt att sikta kan du ju testa dra ner weapon inertia till något lägre an standard max

Medlem

Underbart att FZ har torrent nu, helt fucking underbart. Över 2 mb/s hela tiden.

Bt
Medlem
Skrivet av odd:
Skrivet av Bt:

Dribbla med tid? Det är exklusivt för EA idag, ni kan inte både påstå att ni gör rätt och samtidigt släppa demot tidigare. Ta en ståndpunkt att strunta i reglerna eller inte FZ!

http://www.crysisdemo.com/

Donerar lätt också för att banna EA-supportern jag citerar.

Oj, mycket har jag blivit kallad men inte EA-supporter. Verkar som du fastnade på "eller inte"... för om jag var ea-fanboy så skulle jag inte lagt demot, före FZ, på annan öppen sida.

Som jag har förstått det så är FZ kluven och slösar onödig tid på att läsa regler de inte behöver följa. Tänker inte säga mer än så, men gillar för övrigt FZ väldigt mycket. Ser dock att många i fz-crew läser dessa kommentarer så kanske är det någon ändring på gång.

Enligt mig så är det bra när spel-communityn har ett avstånd till spelutvecklare och utgivare, men det är bara min personliga åsikt. Det är bättre att man gör allt för ens medlemmar, inklusive släppa demon så fort man får tag på dem.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

körde i 1280x768, medium på mkt och hade en väldigt mjuk upplevelse på min trötta dator.

7950GT 512mb
3500+
2gig

Föresten, vad är "the supprise" som dom snackade om? har varvat demot, men hittar ingenting som gör det till en "supprise" iofs förutom att spelet är sjukt bra

Medlem

Väldigt trevligt demo, körde på high med hyffsat flyt på mitt x1950xtx.


signatur
Medlem

Hittat några buggar (Fiender som dör för att de går på/för nära stenar, dubbla modeller osv) och CTD en gång.
Enda skillnaden jag märkte med nya drivrutinerna var att det inte går att köra 64bit+dx10 längre..
Förutom lite sånt så gillar jag det här skarpt! Vackert, stämningsfullt och lagom öppet och fritt.

Medlem

Någon som fick igång spelet med 64bitars-exe?
Bara svart för mig där... inte så kul med tanke på att det enligt dem ska ge ~15% bättre prestation.

Medlem
Skrivet av Wilcon:

Någon som fick igång spelet med 64bitars-exe?
Bara svart för mig där... inte så kul med tanke på att det enligt dem ska ge ~15% bättre prestation.

Testa i DX9 eller så får du helt enkelt gå tillbaka till äldre drivrutiner för det funkar inte med 169.01, som jag sa i posten ovanför..
För övrigt är det där med 15% prestanda bara skitsnack, 15% snabbare laddningstider kan jag tor på dock.

Medlem

det var helt ok. Men lite mer blod & gore kunde dom ha bjudit på

Inaktiv

Alltså, demot är inställt på Dx10 ifall ni har ett Dx10 kort... klart att det försämras.. Klarade att köra på high med mitt 8800GTS vilket jag INTE klarade på betan (nu är det Dx10, på betan var det Dx9).

SÅ JÄVLA BRA SPEL!!!!!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Ymer:

det var helt ok. Men lite mer blod & gore kunde dom ha bjudit på

Har du ställt in inställningarna för det? Finns under game settings.

Hur som helst, kom en ganska bra bit, men skiten har helt plöstligt slutat funka :S Det hängde sig en bit in i spelet och nu när jag ska gå in så bara stängs det ner. Skit också Aja, får väl vänta tills imån och tanka det "riktiga" demot och se om det är samma fel där. För övrigt så hade jag en störande bugg som gjorde att växter på långt håll (ca 8m+ i avstånd) hade en gul ful färg runt kanterna. Och fps:en kunde varit bättre... Började lira med allt på max + högsta upplösningen, men som väntat så var det ganska rejält med lagg. Sen gick jag ner till High, där gick det sådär. Inget jag nöjer mig med iallafall, så jag gick ner till normal, men jag märkte ingen större skillnad mellan normal och high, så jag fick sänka upplösningen en aning och SEN flöt det på. gameplay-upplevelsen var hur god som helst dock, men jag är ändå lite smått besviken i spelets helhet.

Mina specs är:

Intel E6600
Nvidia 8800GTX
2gb ram

Borde väl ändå flyta bättre kan man tycka.

Inaktiv

Yeah, ska bli kul att testa. Och min dator är mer än tillräcklig för det


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

BT goes flejm.

Demot var helt ok, betan var roligare.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Yeah, ska bli kul att testa. Och min dator är mer än tillräcklig för det

Frågan är om den verkligen är det Trodde det skulle flyta på min, men ikke.

Medlem

OMG! Här sitter jag och kollar på crysisdemo.com och är på väg att gå och lägga mig så kommer den här nyheten upp på FZ.se!

Medlem
Skrivet av Bt:

Dribbla med tid? Det är exklusivt för EA idag, ni kan inte både påstå att ni gör rätt och samtidigt släppa demot tidigare. Ta en ståndpunkt att strunta i reglerna eller inte FZ!

Tack för ditt inlägg Bt. Du är bara så duktig...

Skrivet av KiWi:

Bt är nog allt ifrån sur. För han kom på idén (om vi nu snackar om samma idé) långt före er.

Och här kommer sidekicken springandes.


signatur

living let die

Medlem

Riktigt besviken faktiskt. Här tycker man att man klarar sig en bra bit över rekommenderade systemkraven, hoppas att allt ska flyta på hyffsat på höga inställningar...nja riktigt så var det inte.
Fick ställa ned allt på medium, inge AA... går rätt segt i stiderna trots det, och då tycker jag inte spelet ser så jättesnyggt ut heller.
Kanske bara är demot som är dåligt optimerat?

Men grafiken kanske inte är allt? Mjo, i detta spel, det är väl ändå vad spelet hypats så mycket för.

Själva gameplay är ju rätt så simpelt, känns verkligen medelmåttigt. Fienderna kändes en aning dumma de med(spelade på normal för övrigt).
Får väl hoppas på bra multiplayer...

Medlem

skönt demo, även fast jag var tvungen att köra på low settings.
Dax jag uppgraderar min dator

Medlem

jaha, så det kom iaf. får väl tanka då.

Inaktiv

Försat gången jag fått wow-känslan sedan Cod 1 släpptes, finner inga ord. Jag sitter inte på en allt för bra burk heller, AMD +4200, 2 gig ram, 1950 pro. testade att köra allt på high och det gick hyffsat, dock så komme rjag köra på lägre inställningar för att få en så bra spelupplevelse som möjligt utan fps droppar.

Medlem

Detta ska bli intressant, borde flyta på en 6000+, 4 gig ram o 8800 gtx va?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Skumt att Crytek/CevatYerli snackar jämt om hur "QuadCore" kommer bli utnyttjat till fullo och att spelet är mer optimerat för Quadcore än snabbare klockade Dualcore? Men ändå när jag spelade demot med min quad, så var det bara en core som användes?? På min Logitech G15 så kollade jag ganska ofta på cpu, och det brukade ligga på 15% för det mesta, men max 25% och oftast bara en core samtidigt?? Jag vet att Vista/XP växlar mellan cores, men tyckte mig inte ens se det? Så om det här spelet är Quad optimerat, så vet jag inte varför jag köpte quad för inte köpte jag det för det här resultatet. Alltså spelet funkar ganska bra för mig med det mesta på Ultra High i DX10 läget, men skulle funka bättre om processorn blev mer utnyttjad. Men "overall" så är spelet bra optimerat, inte mycket slowdowns med en g80 GTX. Och ett riktigt kul spel med, men förhoppningsvis blir spelet ännu bättre/stabilt efter några patcher och lite mer drivrutins uppdateringar från Nvidia?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tankar atm, verkar ruskigt fint.

GJ FZ att ni kirrar upp det lite tidigare

Inaktiv

Jag är den mest cyniska och skeptiska jävlen som finns, men jag tyckte riktigt mycket om detta. framför allt så har det en utmaning, kom till där båten och bilen peppra mot mig mot kullen. Palmerna fladrade, dog några gånger, sen tänkte jag, detta ska köra i full game så jag slutade. Spelet är stabilt optimerat, fast när jag försökte rusha campingen jag nyss tala om så lagga det lite.

Ta hypen om detta spel och gånga det med 0.8, så bra är det. Det som drar ner det är att det lite dåligt tryck i vapnen.

Edit: kör på en 3200 1,5g ram 433hz och 7950gt (klockat som fan, men det är ju asus version). Flyter fint.

Funderar på att vänta till uppgraderingen, för detta uppskattade jag.

Medlem

Hej hej gott folk....Jag testade nyss spelet...Men det är nå jävla skit fel på grafiken, jag har ett radeon x1950pro med senaste drivrutinerna. Det är typ svart överallt förutom på "händerna" och vapnet, kollar man rakt ner i marken så ser man allt, jävla skit alltså, har sett fram emot detta spel enormt länge. Bara jag som stött på detta problem?

Just det, samma problem har jag i gothic 3.

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Ymer:

det var helt ok. Men lite mer blod & gore kunde dom ha bjudit på

Har du ställt in inställningarna för det? Finns under game settings.

Hur som helst, kom en ganska bra bit, men skiten har helt plöstligt slutat funka :S Det hängde sig en bit in i spelet och nu när jag ska gå in så bara stängs det ner. Skit också Aja, får väl vänta tills imån och tanka det "riktiga" demot och se om det är samma fel där. För övrigt så hade jag en störande bugg som gjorde att växter på långt håll (ca 8m+ i avstånd) hade en gul ful färg runt kanterna. Och fps:en kunde varit bättre... Började lira med allt på max + högsta upplösningen, men som väntat så var det ganska rejält med lagg. Sen gick jag ner till High, där gick det sådär. Inget jag nöjer mig med iallafall, så jag gick ner till normal, men jag märkte ingen större skillnad mellan normal och high, så jag fick sänka upplösningen en aning och SEN flöt det på. gameplay-upplevelsen var hur god som helst dock, men jag är ändå lite smått besviken i spelets helhet.

Mina specs är:

Intel E6600
Nvidia 8800GTX
2gb ram

Borde väl ändå flyta bättre kan man tycka.

Guru3d.com har dom nya drv till crysis demot,Xp och vista.

Medlem

Så överdrivet snyggt och bra är det inte, har spelat roligare spel i mina dar. Har iof bara ett dx9 kort och kör på medium på 1152x720 och då flyter det på riktigt bra. Men drar jag upp spelet till skärm upplösningen 1680x1050 fyfan vad det hackar. Aja orka hålla på köpa ny hårdvara hela jävla tiden. Köpte nytt förra året och nu ska jag banne mig klara mig med denna hårdvara i ett par år till i alla fall.

Har ett GeForce 7950 och 2 gig ram, det flöt på bra på medium, även om det kunde bli lite segt i striderna. Testade high, var som att vada i tjära.

Medlem
Skrivet av Er3c10n:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Ymer:

det var helt ok. Men lite mer blod & gore kunde dom ha bjudit på

Har du ställt in inställningarna för det? Finns under game settings.

Hur som helst, kom en ganska bra bit, men skiten har helt plöstligt slutat funka :S Det hängde sig en bit in i spelet och nu när jag ska gå in så bara stängs det ner. Skit också Aja, får väl vänta tills imån och tanka det "riktiga" demot och se om det är samma fel där. För övrigt så hade jag en störande bugg som gjorde att växter på långt håll (ca 8m+ i avstånd) hade en gul ful färg runt kanterna. Och fps:en kunde varit bättre... Började lira med allt på max + högsta upplösningen, men som väntat så var det ganska rejält med lagg. Sen gick jag ner till High, där gick det sådär. Inget jag nöjer mig med iallafall, så jag gick ner till normal, men jag märkte ingen större skillnad mellan normal och high, så jag fick sänka upplösningen en aning och SEN flöt det på. gameplay-upplevelsen var hur god som helst dock, men jag är ändå lite smått besviken i spelets helhet.

Mina specs är:

Intel E6600
Nvidia 8800GTX
2gb ram

Borde väl ändå flyta bättre kan man tycka.

Guru3d.com har dom nya drv till crysis demot,Xp och vista.

Hade redan istallerat dom, men jag provade däremot att installera om dom äldre drv och dom funkade 100ggr bättre! NU gillar jag spelet! Sjukt kul när det flyter på lite bättre och när buskarna inte är gula runt kanterna längre. Undra vad det kunde bero på att de nya drivrutinerna (som är optimerade för crysis) är sämre för mig... :s

Skriv svar