*Cough Kof* Kof XII

Medlem
*Cough Kof* Kof XII

Förra veckan snirklade det sig äntligen in en kopia på King of Fighters XII till redaktionen. Vilket satte Alfred i någon slags katatonisk chock ("men, men, jag har ju semester nu, och sen är det E3, och sen har jag semester... när ska vi hinna spela?"). Vi hann med en match igår (en ja, sedan pajade skivan, men Alfred verkar ha löst problemet idag). Det kändes verkligen jobbigt att gå från Street Fighter IV till Kof. Och mer än lite oroade blev vi även över upplösningen som kändes kriminellt dålig, sådär fantastiskt snyggt som alla trailers lovat var det verkligen inte.

Men imorgon ska vi köra hårt och förhoppningsvis lyckas vi sätta oss in i Kofs lite annorlunda gameplay. Alfreds barndomskamrat Peter hittade den här suveräna guiden som i stort går ut på att lära alla Street Fighter-spelare anpassa sig till Kof inför tolvans ingång:

Varning! Extremt nördigt innehåll.

Del två. Mycket nörderi här med.

#blogg

Inaktiv
*Cough Kof* Kof XII

Var ju inte jag som hittade den. Men som jag skrev till er förut:

"Ojojoj. Nu har vi fått igång KOF igen, och gosse. Det växer. Försökte följa filosofin den där guiden förespråkade, och det ger verkligen spelet ett annat flyt. Snabba hoppattacker, låga sparkar, kontringar… fascinerande (och svårt) att behöva ställa om sig så. Men det hjälper faktiskt att datorn är riktigt vass, trots att jag ställt ner svårighetsgraden. Den kör exakt de där taktikerna hela tiden och bygger in dem i combos. Inspirerande!"

Credits due where credits due! Peter var det ju!


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Riktigt bra grejer. Tack! Nu blir jag sugen på att ge mitt KOF 2000 lite mer av en chans.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

1
Skriv svar