Bioshock 2 en prequel ändå?

Medlem
Bioshock 2 en prequel ändå?

Fick en pressrelease från <b>Take 2/2K Games</b> idag, som beskriver multiplayerdelen av <i>Bioshock 2</i>, och det verkar vara goda nyheter. Visst, det handlar förmodligen om deatchmatch och dess standardvarianter, men det roliga är att <u>multiplayerdelen är en prequel</u>! <i>Bioshock 2</i> utspelar sig ju som bekant ungefär 10 år efter det första spelet, men när du spelar multiplayer spelar du som en mänsklig försökskanin i diverse genetiska experiment och vapentester (eller något ungefär lika krystat), d v s en föregångare till de splicers som ställde till det så för vår hjälte Jack i det första spelet. Kan bli kul det här...

Och ja, jag har också sett den där <i>Beyond Good & Evil 2</i>-filmen på Kotaku. Och jag hoppas också innerligt att spelet ser ut sådär, men troligen är det förrenderat. Jade reagerar lite för mycket på saker i sin omgivning och kameran känns lite för tillrättalagd för att det ska kunna vara in-game. Men med tanke på att Ubisoft har tillgång till <i>Assassins Creed</i>-motorn, och att Jade ju hoppade omkring en del på väggar och tak redan i ettan, så kan nog spelet påminna om den här filmen. Och det vore faktiskt helt underbart om det var så. Jag menar, tänk dig ett <i>AssCreed</i> som inte bara är snyggt och har skön Parkour-känsla, utan dessutom är <b>roligt att spela i mer än en timme</b>. Jag får GOTY-vibbar!

#blogg

Bioshock 2 en prequel ändå?

Beyond Good & Evil For President!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

..of The World!!

Jag borde nicka Shauni oftare. Bara för att.....


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Ja men det är ju bara jag och de fem andra som spelade ettan som vet vem Shauni är :).

Medlem

Jag, du och fyra till?

Det är ofta så med spel som är bra men inte mainstream till den grad att de får reklampengar av utgivaren. Senaste fallet kan man läsa om på Gamasutra


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Det bisarra med BG&E var ju att ALLA visste att det var bra, och Ubisoft sålde det till och med billigare än andra spel, men ändå sålde det sådär. Men som tur är verkar det ha sålt bra nog för att de ska göra en uppföljare, och den som inte köper den (om den är åtminstone hälften så bra som ettan) ska jag personligen slå på käften.

Inaktiv

Jag är redo att ta emot ett slag.
Tvåan behöver ändra riktning radikalt för att jag ska bli intresserad, orkade aldrig med att spela färdigt ettan, var ju bara en ständig jakt på pearls för att uppgradera sin farkost kändes det som.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Skrivet av Kullberg:

Jag är redo att ta emot ett slag.
Tvåan behöver ändra riktning radikalt för att jag ska bli intresserad, orkade aldrig med att spela färdigt ettan, var ju bara en ständig jakt på pearls för att uppgradera sin farkost kändes det som.

Och Link jagar bara en jävla massa rupees. Det är ju som man uppfattar spelet som man minns det, och jag tror inte att jag kan gå tillbaka till det nu och uppleva det så bra som jag minns. Det jag däremot hoppas kommer föras vidare till del två är den fantastiska hjältinna som presenterades i första spelet. En tjej utan byst och "jordgubbar i munnen" (som SP tjatade om back in the days) med en sidekick som det inte finns en gnutta övertydlig romans emellan. Beyond Good & Evil lyckades på många sätt med det som folk bara drömmer om att kunna presentera på ett troligt sätt i spel idag: Skapa trovärdiga karaktärer. Jag säger inte att Jades ansikte är mer uttrycksfullt än Alyxs (för det vore ljug), men hennes beteende är så jävla mycket mer jordnära.

Sen att spelet hade de gamla vanliga "Gather X to gain access to B" är en annan sak. Det som gjordes bra var däremot sättet man samlade X på. Att smyga var spännande eftersom man var svag men inte fullkomligt försvarslös. Kameran var, även om segmenten var linjära, ett inslag som gjorde att man kände sig delaktig i berättelsen. Likaså vridandet av föremål i sin loot-väska för att hitta lösenord var fantastiskt! Eller vem minns inte den griniga hajen som hade ristat in en dörr-kod i bardisken?

Ja, ja. Gamla minnen.

Får nog ta och spela igenom spelet igen. Om jag nu tar mig förbi dammet i hyllan.


signatur

- Ät mig levande.

1
Skriv svar