BioWares MMO utspelar sig i KOTOR:s värld?

Inaktiv

Riktigt nice "rykte".

Men inte viste jag att FZ hade så många patentexperter

Va vet man, kanske de hade ett syfte med EAs pengar? Nog vet dem att det inte var världens smartaste drag, om man inte har ett KOTOR-mmo i bakfickan.

Inaktiv

Det har har väll ryktas om i flera månader?

Snackades om att det inte skulle vara ett MMORPG, utan något mer action baserat i KOTORs universum.

Medlem
Skrivet av dmon:

plz, folk förstår inte. WoW är och kommer alltid att vara det mmo:et som is the shit.

Alltid är en väldigt väldigt lång tidsperiod. Ultima Online var "the shit" tidigare, och sedan kom Everquest och var "the shit" ett bra tag. Nu är det WoW, men det lär knappast vara fallet om 10 år.

Det enda MMO jag spelat är FF11 då några kompisar körde det. Hade väldigt kul i en månad eller två, men sedan så tröttnade jag på det. MMOs är helt enkelt inget för mig.

Inaktiv

Det handlar väl fan inte om vilket MMO som är det ledande? Vem in i helvete bryr sig förrutom utvecklarna/utgivarna och de större företagen?

Spela det ni tycker är roligt istället för att följa någon dum fluga.
Och sen när var Ultima Online och Everquest "the shit"? Jämför dom med World of Warcraft och du får små flug skitar.
Nej, jag spelar inte WoW och nej jag spelar inget MMO.

Och tack BioWare för att ni har krossat min dröm om ett KotOR 3 (dock så är kanske inte ryktet sant, men om så är så dränker jag mig) - men, vad ni än gör så blir det bäst; jag tvekar inte på det.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Det handlar väl fan inte om vilket MMO som är det ledande? Vem in i helvete bryr sig förrutom utvecklarna/utgivarna och de större företagen?

Spela det ni tycker är roligt istället för att följa någon dum fluga.
Och sen när var Ultima Online och Everquest "the shit"? Jämför dom med World of Warcraft och du får små flug skitar.
Nej, jag spelar inte WoW och nej jag spelar inget MMO.

Och tack BioWare för att ni har krossat min dröm om ett KotOR 3 (dock så är kanske inte ryktet sant, men om så är så dränker jag mig) - men, vad ni än gör så blir det bäst; jag tvekar inte på det.

Som vanligt har ditt inlägg ingen mening.

Inaktiv

Min inställning till "alla dessa MMO's" är ganska enkel.
Varför är 75% av dom fantasy-MMO´s ?

jag spelade Anarchy Online i flera år och tycker fortfarande att det är ett av dom bästa jag spelat, tyvärr är grafiken rätt förlegad men nästan allting annat i det spelet har mer djup och tanke bakom sig än något annat MMO jag testat.

Just nu fördriver jag lite tid i WoW emellanåt, men jag är fruktansvärt trött på alla dessa dvärgar och alver.

I skrivande stund har jag spenderat nära på 2000kr på att skriva upp mig för att testa nya spel, i en ständig misär över att inget som är på väg verkar överlag bra, alla har någonting som gör dom ointressanta.

Jag vill helst se ett "efter katastrofen" MMO, men kan nöja mig med ett bra Sci-Fi. Jag hoppas att utvecklarna förstår att marknaden är mättad nu, det räcker med fantasyspel nu...

Inaktiv

Innebär detta att KOTOR-3 blir detta MMO och att det blir ett nytt Star Wars Galaxies?

Om något ska få mig att spela on-line igen så ska det antingen vara ett spel i stil med Neocron, cyberpunk, eller ett Outlaws, vilda-västern.

Inaktiv
Skrivet av Deadflag:

Som vanligt har ditt inlägg ingen mening.

Varför skulle det inte ha någon mening? Ditt inlägg har mindre mening än mitt om du inte förklarar varför du tycker som du gör.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Perequin:

Verkar ju onekligen lite konstigt med tanke på att dom ägs av EA nu och Star Wars är ju som kännt Lucasarts...

Sony Online Entertainment utvecklade och publicerade Star Wars Galaxies, Lucas Arts var bara med på ett litet hörn.

Finns inget som säger att Bioware inte kan ha ett liknande samarbete.

Nja jag är inte så säker på att man kan dra den parallellen. LucasArts ägs ju inte av Sony. Det var väl mer en standard utgivare-utvecklare- deal dom hade eller?. Nu är ju situationen fruktansvärt komplicerad om allt detta är sant. Kan inte komma på ett exempel på en liknande situation.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Och tack BioWare för att ni har krossat min dröm om ett KotOR 3

Jag lider med dig. Det är svårt att leva

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Deadflag:

Som vanligt har ditt inlägg ingen mening.

Varför skulle det inte ha någon mening? Ditt inlägg har mindre mening än mitt om du inte förklarar varför du tycker som du gör.

Jag har ingen ambition att göra det heller. Bara att jag har sett minst 30 inlägg som jag irriterat mig på från dig eftersom du har en jobbig och påfrestande ton.

Medlem

Gör ett riktigt bra Kotor 3 istället först sen kan dom börja snacka Old republic MMO.

För att ta bort stanken från det lite misslyckade Kotor 2 och därmed höja statusen på hela genren sen satsa på ett MMO.

Inaktiv
Skrivet av Nag:

Jag vill helst se ett "efter katastrofen" MMO, men kan nöja mig med ett bra Sci-Fi.

Fallen Earth kanske kan vara något för dig? Om du vill ha ett Sci-Fi är EVE Online väldigt bra.

Medlem

Hoppas att ryktet är falskt. Älskade personligen både ettan och tvåan utav KOTOR. Men har svårt att tro att dom kan behålla samma känsla i ett MMMORPG

Medlem

Mad Max Online.

Skulle regera över universum. Nuff said 8)


signatur

yolo

Medlem

Flyga runt som en fuling jedi och bounty hunter i den dära skumma gruppen man stöter på i Kotor 1 (kommer inte ihåg namn) i mmo miljö vore inte helt fel.

Hade däremot hellre sett något helt nytt tror jag nog, Kotor kunde dom gjort en trea till, och gjort ett mysigt sci-fi mmo bara, eller postapokalyptiskt, fantasy mmos finns det redan så många utav juh, så det är inget jag hoppas på iaf, skulle bli småtråk att döda samma episka drakar i samma stora grottor och få samma gigantiska svärd av überdöds. typ. :o. Ett gigantiskt lasergevär av überdöds hade gett oss lite omväxling iaf. ^^

Inaktiv
Medlem

ruggit bra sätt för speltillverkarna att tjäna pengar är mmorpg iaf... snart börjar de väl ta månadsavgifter för att lira "vanliga" spel online också...

Inaktiv
Skrivet av Silentzio:

ruggit bra sätt för speltillverkarna att tjäna pengar är mmorpg iaf... snart börjar de väl ta månadsavgifter för att lira "vanliga" spel online också...

Xbox Live..

Medlem
Skrivet av Silentzio:

ruggit bra sätt för speltillverkarna att tjäna pengar är mmorpg iaf... snart börjar de väl ta månadsavgifter för att lira "vanliga" spel online också...

Hellgate:London ;D

Det suger för oss konsumenter, men det suger likaväl för speltillverkarna när deras produkter piratas (kan man säga så piratas, fan min svenska är på nedgående...).

Inaktiv
Skrivet av Ostguden:
Skrivet av Nag:

Jag vill helst se ett "efter katastrofen" MMO, men kan nöja mig med ett bra Sci-Fi.

Fallen Earth kanske kan vara något för dig? Om du vill ha ett Sci-Fi är EVE Online väldigt bra.

Fallen Earth ligger helt klart med i min "att testa" lista, men jag har inte sett något spikat releasedatum ännu.

Eve Online har jag testat men fastnade inte för det tyvärr

12
Skriv svar